Video over de Roland SH-09

Nou, die SH-1, -2, -09 serie kunnen we nu ook wel vergeten als vintage instappertje
800 dollar voor een sh2 met 150 dollar shipping.. ergens in de US maar ja dan ga je zeker nog import heffing betalen op een fossiel uit de jaren 80..? kan me een dure grap herinneren met het importeren van een 20 jaar oude scsi schijf
 
Erg zonde van die mods op zo'n redelijk zeldzame blauwe sh101.
echt he! breid dan je magnetron ff uit met een tubbutec kit
Inderdaad heel erg zonde!
Alleen al van het woord tubbutec krijg ik jeuk en uitslag!

Raar genoeg worden de gemodificeerde versies toch vaak voor meer geld aangeboden.
Zullen in de toekomst de in originele staat verkerende apparaten niet meer geld waard gaan worden?
Zeker nu er allerlei kloons zijn met alle midi mogelijkheden die je maar kan wensen.
 
Inderdaad heel erg zonde!
Alleen al van het woord tubbutec krijg ik jeuk en uitslag!

Raar genoeg worden de gemodificeerde versies toch vaak voor meer geld aangeboden.
Zullen in de toekomst de in originele staat verkerende apparaten niet meer geld waard gaan worden?
Zeker nu er allerlei kloons zijn met alle midi mogelijkheden die je maar kan wensen.
hmmm ik ben zelf ook schuld bij mn monopoly maar die is wel onwijs strak ingebouwd en ook zo geplaatst dat de originele weer terug kan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
800 dollar voor een sh2 met 150 dollar shipping.. ergens in de US maar ja dan ga je zeker nog import heffing betalen op een fossiel uit de jaren 80..? kan me een dure grap herinneren met het importeren van een 20 jaar oude scsi schijf
Ik ga altijd uit van 25% betalen over het totaal van prijs en verzendkosten + afhandelingskosten. Dat wordt dan iets minder dan 1000 euro. Soms heb je mazzel, zeker met kleine pakjes, die worden er soms niet uitgepikt. Soms kun je de verzender vragen een lagere waarde aan te geven. Zo heb ik vrij veel modulair spul uit de VS zonder extra kosten voor BTW en invoerrecht binnen kunnen halen. Maar verkopers worden er steeds huiveriger voor. En je moet dat alleen doen me iemand die jij vertouwt.
 
Toffe video, goeie effecten, overgangen, en uiteraard: goeie uitleg en goeie sounds! Enige puntje: Je spraak kan wat meer compressie en luidheid gebruiken. Je praat rustig (een verademing tov sommige youtube-schreeuwers), maar nu valt het voor mij wat weg in het totaal.
 
Toffe video, goeie effecten, overgangen, en uiteraard: goeie uitleg en goeie sounds! Enige puntje: Je spraak kan wat meer compressie en luidheid gebruiken. Je praat rustig (een verademing tov sommige youtube-schreeuwers), maar nu valt het voor mij wat weg in het totaal.
gaan we doen. enkel t begin is wat weggedrukt. volgens mij een copy paste dingetje geweest wat wel is toegepast op de rest vd clips.
 
slicke video... en dkke sound heeft dat ding..
 
Begrijp ik nu dat zo’n sh 850 kost zonder shipping en dat ok is voor jullie ”goedkoop 101 alternatief”?
zag er net nog een voor 1100 - zo gek gaan de 101’s toch niet dan. Tenzij je osci wil rijk maken op reverb.
Maar klinkt wel lekker. Spijtig genoeg dat ie slechte keys heeft. Mijn bs2 vangt hier ook n boel stof.
 
Begrijp ik nu dat zo’n sh 850 kost zonder shipping en dat ok is voor jullie ”goedkoop 101 alternatief”?
zag er net nog een voor 1100 - zo gek gaan de 101’s toch niet dan. Tenzij je osci wil rijk maken op reverb.
Maar klinkt wel lekker. Spijtig genoeg dat ie slechte keys heeft. Mijn bs2 vangt hier ook n boel stof.
het is een hoop geld voor een relatief eenzijdige synth
 
Leuke video, heb zelf de Sh3a, beetje het lelijke eendje van de famillie :D . Geeft mij een echt instant jaren 70 gevoel, een wat modderig grollend laag en zalige leads ...
 
Ze zijn nu best allemaal duur ...
101's zijn waarschijnlijk vaker te koop omdat er vast massa's verkocht zijn, je kon de melodien beffen live, vechtend blind door de rook machine

Roland%2BSH101%2BAdvert%2B1984.jpg



Hier is dat ook zo, op die foto, ze skaten hier ook, en omkleden, en een eigen geluid, kopen al die mono synth van Roland.
Minimoog is ook gewoon middeleeuws. En dan heb je zo een SH101, elke instelling klinkt besst vet.
Toen de Voyager nieuw was, ma te duur voor de gemiddelde mens, behalve Snoop Dogg want die was terug met Dr Dre.
Toch wel heel veel bandjes en projecten met een 101, Juno 60 toen de goedkoopste populaire synthesizer en een Clavia.

Voor zover ik weet vind ik de 01 en 02 mooier klinken. Muzikaler ofzo.
De 09 heb ik vaak tof proberen vinden, ma doet me niks, of iedereen die filmpjes op youtube zet van een 09, maakt een stuk saaiere sounds dan die paar met een 01 of 02.
 
Laatst gewijzigd:
Leuke video, heb zelf de Sh3a, beetje het lelijke eendje van de famillie :D . Geeft mij een echt instant jaren 70 gevoel, een wat modderig grollend laag en zalige leads ...
SH3a heb ik ook gehad, inderdaad een heel leuke synth waarmee door z'n afwijkende indeling hele verrassende dingen kan doen. Later eentje waarvan het toetsenbord af was laten lopen, dom dom dom, want dat toetsenbord is ruk, zoals al die SH's onder de 10.
 
Ze zijn nu best allemaal duur ...
101's zijn waarschijnlijk vaker te koop omdat er vast massa's verkocht zijn, je kon de melodien beffen live, vechtend blind door de rook machine

Roland%2BSH101%2BAdvert%2B1984.jpg



Hier is dat ook zo, op die foto, ze skaten hier ook, en omkleden, en een eigen geluid, kopen al die mono synth van Roland.
Minimoog is ook gewoon middeleeuws. En dan heb je zo een SH101, elke instelling klinkt besst vet.
Toen de Voyager nieuw was, ma te duur voor de gemiddelde mens, behalve Snoop Dogg want die was terug met Dr Dre.
Toch wel heel veel bandjes en projecten met een 101, Juno 60 toen de goedkoopste populaire synthesizer en een Clavia.

Voor zover ik weet vind ik de 01 en 02 mooier klinken. Muzikaler ofzo.
De 09 heb ik vaak tof proberen vinden, ma doet me niks, of iedereen die filmpjes op youtube zet van een 09, maakt een stuk saaiere sounds dan die paar met een 01 of 02.
ik bef er toch aardig op los met die 09... al heeft t soms iets meer weg van rimmen
 
Kwa clones

Atlantis vind ik zef toch mooier dan de Behringer clone
van zowel de SH 101 als de System 100.
De system 500 klinkt goed Roland, de meeste vids zijn moog achtige bases met meer Roland sound
wat ik altijd tof vind Om een Moog sound te maken ma niet met een Moog.
Los van of het een goede clone is of niet vind ik Atlantis een hele mooie module.


 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top