Video over de Roland SH-09

Ja heerlijke synth, ook al spijt van etc... Weggedaan voor een SH2, die precies hetzelfde klinkt (filter), maar iets uitgebreider is. Desondanks vond ik de -09 leuker, directer. Alleen die klote toetsenborden.... Nu heb ik nog een Sys100-101, net als je bezig bent met een fantastische solo stuitert de gate of fliebert de pitch er van door, urgch....
 
Coole video en gave bak! :okdan:

Ik heb geen SH-09 maar wel een SH-1, volgens mij zijn deze goed vergelijkbaar. Ik had hem alweer een tijd niet aangehad maar toevallig heb ik er het afgelopen weekend weer even mee gespeeld....wat een toffe bak ook. Ondanks de beperkte functionaliteit kan je er (vind ik dan) veel uithalen. Ik ben met je eens dat ze vooral in het laag sterk zijn, maar ook in het hoog klinkt de SH-1 wel goed eigenlijk....moet er echt weer eens wat mee gaan doen.
 
Ja heerlijke synth, ook al spijt van etc... Weggedaan voor een SH2, die precies hetzelfde klinkt (filter), maar iets uitgebreider is. Desondanks vond ik de -09 leuker, directer. Alleen die klote toetsenborden.... Nu heb ik nog een Sys100-101, net als je bezig bent met een fantastische solo stuitert de gate of fliebert de pitch er van door, urgch....
ik heb intern m'n filter minder agressief afgesteld zodat die resonantie iets tammer is. ok dus die sh02 hoef ik niet na te jagen.. vind m sowieso al dik zat die 09. had bij de 02 het idee dat het een soort roland minimoog is. toch wel een heel belabberd toetsenbord idd... alles schoongemaakt en de hele tijd die dubbele noten. daar komt de analog 4
 
Coole video en gave bak! :okdan:

Ik heb geen SH-09 maar wel een SH-1, volgens mij zijn deze goed vergelijkbaar. Ik had hem alweer een tijd niet aangehad maar toevallig heb ik er het afgelopen weekend weer even mee gespeeld....wat een toffe bak ook. Ondanks de beperkte functionaliteit kan je er (vind ik dan) veel uithalen. Ik ben met je eens dat ze vooral in het laag sterk zijn, maar ook in het hoog klinkt de SH-1 wel goed eigenlijk....moet er echt weer eens wat mee gaan doen.
ja in t hoog zeer sprankelend en dik ook! er zit een presentie in die sound. ziek gewoon. sh1 is zo vet gebouwd he.... jemig lijkt wel een interface van een nucleaire onderzeeboot
 
Nice! Er zijn inderdaad nog wel wat Rolands wat minder gewild voor onbekende redenen. Ik zou eigenlijk liever niet zien dat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt voordat ik er één gekocht heb maar ach ja, die MC-202 is ook al weer een veelvoud waard van wat hij was toen ik hem kocht.
 
Cool! Ik heb de SH-101 gehad en altijd verliefd op geweest. Ruige scheurbak die ik nog wel eens terug wil. Maar nu zeg jij hier dat de SH-09 nog wat donkerder is? Bedankt voor de tip! \0/
 
Mwah, ruig zou ik 'm niet willen noemen, dan kun je beter bij de 101/202 blijven. Vol in het laag, fijn in het hoog en een mooie houten square. Valt me op dat dat sowieso altijd mooi is op de oudere simpele monobakken. Die nieuwe analoogjes missen dat toch.
 
Mooie video, leuk verhaal ook. Met veel plezier naar geluisterd.

Enne.. de SH-09.. het moet in de lucht hangen ofzo.. ik kwam net deze tegen van Rude 66:


 
Mooi filmpje! De SH09 is een super mooi bakje. Een maat van me had er een, en ik heb er vaak met veel plezier op gespeeld. De sound is ietsje romiger of zo dan de SH101, die wat scherper en edgy klinkt. Ook vind ik het uiterlijk een stuk mooier :)
 
Mooi filmpje inderdaad 🙂

niet zo standaard.
 
Mwah, ruig zou ik 'm niet willen noemen, dan kun je beter bij de 101/202 blijven. Vol in het laag, fijn in het hoog en een mooie houten square. Valt me op dat dat sowieso altijd mooi is op de oudere simpele monobakken. Die nieuwe analoogjes missen dat toch.
ik ben het met je eens dat nieuwe bakken het gewoon missen in het laag qua steadyness... die bass station 2 ook nog. geen idee wat het is...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top