Kurzweil komt met de K2700 !

Attachments

  • kurzweil-k2700-angle.jpg
    kurzweil-k2700-angle.jpg
    87,2 KB · Bekeken: 5.768
Helaas (doch begrijpelijk) niet gratis helemaal te lezen als je geen abonnee bent. (Heb wel een account). Kwam tot bij het Power shaped oscillators stuk en toen was het afgelopen :D
Je moet wel inloggen met dat account natuurlijk, dan op het nieuwe magazine klikken, bladeren en je review kiezen. Je kunt het hele artikel lezen.
 
tja, "magazines en lezen"

Als ik in de buurt woonde van "studio de dijk", en 'k zou nog intresse hebben in krz,, dan zou ik 'm eens gaan testen, nu er daar één in voorraad is
Die zal wel ten toongesteld staan ??
 
Je moet wel inloggen met dat account natuurlijk, dan op het nieuwe magazine klikken, bladeren en je review kiezen. Je kunt het hele artikel lezen.
Dat heb ik gedaan. En kon het niet helemaal lezen. Fijn dat het voor anderen wel werkt.
 
Ik wil een moderne Kurzweil Desktop!

Keys zijn voor Stevie Wonders, en racks zijn zoooo 2019 ;)
 
Met mijn account kon ik ook deze versie helemaal gratis lezen. Het enige probleem is dat de zoomfunctie niet wordt onthouden als je een pagina omslaat.

Ik had Gordon Reid vroeger hoog zitten, maar nu hij beweert dat de virtueel analoge klanken van Kurzweil zo goed zijn dat ze niet van echt analoog te onderscheiden zijn en dat veel van de grootste bekende bands ze al jaren op het podium gebruiken om hun vintage synths te vervangen, twijfel ik eraan of ik hem nog serieus moet nemen. "In my humble opinion" schrijft hij, maar toch... Naar mijn onbescheiden mening is de virtueel analoge sectie van Kurzweil het slechtste wat ik ooit gehoord heb. Zo goed als de samples zo zijn, zo schril en kil klinken de VA-geluiden. Zie twee bijdragen verderop van me hierboven. Korg doet dat veel beter en heeft ook meer keuze.
 
Helaas (doch begrijpelijk) niet gratis helemaal te lezen als je geen abonnee bent. (Heb wel een account). Kwam tot bij het Power shaped oscillators stuk en toen was het afgelopen :D
Raar,heb geen abonnement gewoon een free account gemaakt,inloggen en ik lees alles van voor naar achter en terug.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Wat ik in de review gelezen heb, is dat de K2700 niets vernieuwend is en eigenlijk niet veel meer heeft dan de vorige K's.M'n spreekt hier meer van een PC-5 ,een opvolger van de PC-4.Een half gewogen 76 keybed wordt ook gewenst(wat ook gaat komen).
De sounds zijn natuurlijk fantastisch maar velen zijn over genomen van de vorige series, wat typisch kurzweil is.Nieuwe sounds zijn wel te vinden.Piano sounds zijn op de Forte beter dan op de K.
DE VAST is zeer moeilijk te programmeren.Scherm te klein,import samples moeilijk te handelen.
Ja voor 3000 euro had ik er meer van verwacht in de eerste plaats totaal nieuwe klanken.
 
Het is al enkele decennia duidelijk dat Kurzweil steeds opnieuw vooral oude, door (de al vele jaren geleden vertrokken) Ray Kurzweil ontwikkelde, wijn in nieuwe zakken stopt. Ofwel: Kurzweil melkt wijn uit.
 
Met mijn account kon ik ook deze versie helemaal gratis lezen. Het enige probleem is dat de zoomfunctie niet wordt onthouden als je een pagina omslaat.

Ik had Gordon Reid vroeger hoog zitten, maar nu hij beweert dat de virtueel analoge klanken van Kurzweil zo goed zijn dat ze niet van echt analoog te onderscheiden zijn en dat veel van de grootste bekende bands ze al jaren op het podium gebruiken om hun vintage synths te vervangen, twijfel ik eraan of ik hem nog serieus moet nemen. "In my humble opinion" schrijft hij, maar toch... Naar mijn onbescheiden mening is de virtueel analoge sectie van Kurzweil het slechtste wat ik ooit gehoord heb. Zo goed als de samples zo zijn, zo schril en kil klinken de VA-geluiden. Zie twee bijdragen verderop van me hierboven. Korg doet dat veel beter en heeft ook meer keuze.
Dat Kurzweil niet veel vernieuwt in de zaken die ze goed doen, dat begrijp ik ergens. Al vragen velen zich wel steeds weer af wat de meerwaarde is van het nieuwe model tov het vorige. Maar een groter probleem is dat ze ook niet vernieuwen in de zaken waar ze niet goed in zijn (VA en interface). Korg zat in 1997 met hun Z1 al realistischer op het vlak van VA dan wat Kurzweil op heden kan. Ik zie trouwens wel Kurzweils op podia gebruikt worden, maar dan toch niet in de hoofdrol voor hun VA.
 
Wat een lelijke bak, ze blijven niet alleen steken qua ontwikkeling, ook qua looks......kurzweil was top met de k2000, maar na 94/95 tja.........:?
 
Het is al enkele decennia duidelijk dat Kurzweil steeds opnieuw vooral oude, door (de al vele jaren geleden vertrokken) Ray Kurzweil ontwikkelde, wijn in nieuwe zakken stopt. Ofwel: Kurzweil melkt wijn uit.
Ja,je hebt natuurlijk die Kurzweil puristen die geen enkele tegenspraak dulden.Die vinden alles goed.Dat soort vind je ook terug in de analoge wereld.
Dat zelfs massa producenten zoals Roland,Yamaha,Korg ze met gemak hebben voorbij gestoken in klank kwaliteit nu zegt al veel.
 
Ik begrijp nooit waarom je een merk of instrument met hand en tand zou verdedigen? Omdat je het zelf bezit? Van opbouwende kritiek word je alleen maar beter. Sommige dingen (waaronder de kwaliteit en het aanbod van de samples) doet Kurzweil nog steeds beter dan de concurrentie maar op een gegeven moment zijn er te weinig over om bestaansrecht te houden. Ik ben een groot liefhebber van het workstation-concept. Van alle elf workstations in bezit die ik als zodanig beschouw, kan ik alleen met de Kronos alles doen wat ik wil, zelfs analoge synthesizers vervangen op het podium. Straks komt Korg met een nieuw workstation en ik verwacht daarin enkele synthesevormen die eerder in drieoktaafs instrumenten zijn gepresenteerd. Hoe gaat Kurzweil zich daartegen standhouden? Ze hebben vast niet het kapitaal van een Yamaha of Roland om zich veel flops te kunnen veroorloven. Ik vind het zo jammer als een goed bedrijf verkeerde keuzes maakt... hopelijk blijven ze nog lang bestaan.
 
Ik begrijp nooit waarom je een merk of instrument met hand en tand zou verdedigen?
Helemaal eens, ze geven je geen brood, integendeel...:))
Straks komt Korg met een nieuw workstation en ik verwacht daarin enkele synthesevormen die eerder in drieoktaafs instrumenten zijn gepresenteerd. Hoe gaat Kurzweil zich daartegen standhouden? Ze hebben vast niet het kapitaal van een Yamaha of Roland om zich veel flops te kunnen veroorloven. Ik vind het zo jammer als een goed bedrijf verkeerde keuzes maakt... hopelijk blijven ze nog lang bestaan.
Wist ik niet, is dat zo of zeg je gewoon in het algemeen?
 
De Kronos is tien jaar in productie geweest en van de website van Korg af. Ik verwacht dit jaar een opvolger.
 
De Kronos is tien jaar in productie geweest en van de website van Korg af. Ik verwacht dit jaar een opvolger.
In tegenstelling tot Kurzweil.De goeie elementen blijven maar met een pak nieuwigheden erin.😎

Vergeet niet dat de kurzweil een monster van een synth is, het VAST systeem bied je fantastische oneindig veel mogelijkheden.Maar waarom een K2700 kopen als je nog een goede K2600 hebt of zelfs een K2500?Je hebt praktisch al de klanken en mogelijkheden van de K2700 erin?
 
Laatst gewijzigd:
In tegenstelling tot Kurzweil.De goeie elementen blijven maar met een pak nieuwigheden erin.😎

Vergeet niet dat de kurzweil een monster van een synth is, het VAST systeem bied je fantastische oneindig veel mogelijkheden.Maar waarom een K2700 kopen als je nog een goede K2600 hebt of zelfs een K2500?Je hebt praktisch al de klanken en mogelijkheden van de K2700 erin?
Eens wat betreft VAST, en dat is is het dus, waarom zou ik een k2700 kopen als de 2500/2600 hetzelfde kan....en MOOIER als een synth dus uitziet
 
Back
Top