Physical Audio Modus

ModusProduct1k.png


Phsyical Audio komt met de 3e soft synths, gebaseerd op Physical Modelling; Modus.

deze zal op 11 juli gepresenteerd worden, maar de pagina staat al klaar....

dus vanaf 11 juli pas te koop.

Modus gebruikt Physical Audio's nieuwste onderzoek op het gebied van collision modelling om akoestische elementen met elkaar te verbinden. Strings, platen, veren en rattles botsen letterlijk in algoritmische lucht om tonen te genereren die resoneren en reageren net zoals ze zouden doen buiten het virtuele rijk. Deze elementen worden op verschillende manieren gecombineerd om drie soorten instrumenten te creëren;

1. Connected Strings

Elke stem heeft maximaal vier aangesloten snaren die kunnen worden geplukt of als resonator kunnen fungeren. De snaren zijn verbonden door rattles die botsingseffecten geven wanneer de strings trillen, of door niet-lineaire veren. Fysieke parameters regelen het verval, de massa en de harmonische inhoud, samen met individuele bedieningselementen voor halve tonen en fijnafstemming.

2. Strings verbonden met een plaat

Dit model heeft twee strings die zijn verbonden met een plaat met behulp van niet-lineaire verbindingen die rattles of veren kunnen zijn. Deze snaren worden on-the-fly opnieuw gestemd om 6 octaven monofoon of duofoon geluid te geven. De plaat kan als klankbord fungeren door zijn decay, massa en grondfrequentie te variëren. Deze, samen met de verbindingscontroles, kunnen allemaal in realtime worden gewijzigd.

3. Driven Plates

Een stuursignaal wordt gebruikt om de bovenplaat te exciteren, die met twee niet-lineaire verbindingen met de onderplaat is verbonden. Deze driver kan een polyfone zaagtand of sinusgolf zijn, of een multi-striking hit voor percussieve effecten. Er is ook een optie om een enkele plaat te gebruiken die met de grond is verbonden.

lees hier meer:


intro prijs: €72,60

(disclaimer: onderaan de pagina staat bij sound design: sadà\exposadà, onder andere natuurlik, en maar. nou ja... verder is dat mijn bijdrage geweest, en ben ik niet verbonden met... alsof ik in het model zit, flauwe....)
 
Ziet er goed uit, klinkt ook goed, wat voorbeelden gehoord op soundcloud die ook op de website staan. Het klikt heel metaal, eeuh, metal?

Tof dat je presets mocht maken, past wel echt in jouw straatje deze klanken.
 
Cool! Ik vond die vorige ook al indrukwekkend, maar dit met MPE, lijkt me een must have.
 
Laatst gewijzigd:
Ziet er goed uit, klinkt ook goed, wat voorbeelden gehoord op soundcloud die ook op de website staan. Het klikt heel metaal, eeuh, metal?

Tof dat je presets mocht maken, past wel echt in jouw straatje deze klanken.

jazeker tof.

de voorbeelden op soundcloud zijn van Preperation, een andere soft synth van Physical Audio.

de pagina staat er al, en ik ben er snel bij.... ik neem, morgen gaat de sound designer aan de slag, aan dat dinsdag of wat later voorbeelden van Modus zelf komen.

Modus is wel de meest uitgebreide van de 3. in de zin van mogelikheden. Preperation en Derailer, al gebruik ik ze regelmatig, hebben zeker een bandbreedte, en heb nog niet alles ontdekt van die bandbreedte, maar Modus is tot meer in staat én klinkt ook anders. dat zeker.

goed.

welke presets er zullen eindigen in finale versie, wanneer ie uitkomt, weet ik dus nog niet. maar dat terzijde..

ik heb er al tijd mee gewerkt, niet heel lang, anders had ik nog meer uit kunnen halen, het is wel een erg fijne soft synth, inderdaad voor specifieke geluiden, maar dat maakt m juist... uniek...

EDIT: tijdelijke link naar wat voorbeelden:
 
Oh ja dat klinkt wel weer anders dan die preparation voorbeelden, stond onder /modus/ op de website, nouja, goed :)

Zeker een mooie plugin.
 
Heerlijke geluiden kunnen eruit komen. Wel jamer dat de attack niet nóg langzamer kan.
En geen MPE modulatie op multistrike rate ?
En wat mij nog tof lijkt is als een granular noise als strike/bow die je ook heel traag en random kan maken. (zoals Chromaphone / Plonk)
 
Heerlijke geluiden kunnen eruit komen. Wel jamer dat de attack niet nóg langzamer kan.
En geen MPE modulatie op multistrike rate ?
En wat mij nog tof lijkt is als een granular noise als strike/bow die je ook heel traag en random kan maken. (zoals Chromaphone / Plonk)

ik heb al een lange tijd de Feature Request staan, om een MPE implementatie, zoals 'normaal', dat je zelf de destinations (meerdere..) kunt uitkiezen.

wellicht een e-mail naar de maker?

lijkt mij ook mooi, de granular noise zoals je die beschrijft.

Derailer heeft nog wat uitbreidingen gehad, al voor dat ik 'm kocht.

de developer is zeker een vriendelikke persoon, maar wel wat eigenzinnig. nou ja, dat geeft meestal het beste...
maar soms is het jammer dat bepaalde mogelikheden dan niet ge-implementeerd worden.

toch, ik vind het een heerlik instrument.

 
Dat lijkt me ook lastig met software, je kan zoveel dingen toevoegen. Maarja....bij MPE wil je toch ook allen kunnen moduleren met MPE😁
Granular noise zit ook in Plaits en Surge.
 
Back
Top