CME komt met de SWIDI, de kloon van een kloon

cme-swidi-swing-keystep.jpg


CME komt met een schaamteloze kloon van de Behringer Swing. Ze gebruiken hetzelfde excuus als Behringer dat het een vrije markt is.
De spec's zijn niet helemaal identiek, maar de looks zijn 1 op 1 overgezet. De prijs is zelfs nog iets lager.
Ik vind het in ieder geval super grappig. Geen idee nog of en hoe Behringer gereageerd heeft.

Link naar de Swidi: CME Introduces SWIDI inspired by Behringer - CME - The MIDI Experts
 
maar van alle keyboardjes met minitoetsen vind ik dat Arturia de enige juiste keus qua grootte hebben gemaakt.

Ik vind de minitoetsen van de Keystep 37 prima voor wat ze zijn en hetzelde geldt voor de Hydrasynth Explorer, maar die van de Yamaha Reface vind ik echt van een ander kaliber. Qua afmetingen maakt het niet veel uit, maar ze voelen in mijn beleving echt een stuk beter dan alle anderen die ik ken.

Met de Behringer minitoetsen heb ik geen ervaring, maar ze zijn ongetwijfeld beter dan die van Korg.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
maar die van de Yamaha Reface vind ik echt van een ander kaliber. Qua afmetingen maakt het niet veel uit, maar ze voelen in mijn beleving echt een stuk beter dan alle anderen die ik ken.
Ik had het over de grootte in feite, daar ging het me om, die van Yamaha zijn hetzelfde dacht ik?
Die Reface serie is ook uitgebracht als piano/orgel achtige keyboards dus ik kan me goed voorstellen dat die dan ook fijner spelen.
 
Echt die mini-keys is altijd troep, altijd al geweest. De enige echt goeie mini-keys waren die van de Casio VL-1. Perfecte grootte, polyfoon, aftertouch, fatar. Heerlijk. Zo worden ze niet meer gemaakt.
 
Minikeys zijn een beetje als corona ... je hebt verschillende varianten, maar ze zijn allemaal ruk.

Afgelopen weekend had ik zo'n Xkey van CME onder handen, die vond ik wel aardig. Niet voor je droomperformance, maar om een paar nootjes in te kloppen en beetje polyAT prima en lekker compact.
 
Inderdaad. Als het echt is zou het een leuk koekje van eigen deeg zijn. Wat als Roland de Deepmind of Neutron zou clonen? Lijkt me interessant.
Zeker...en dan cloont Roland voor wat betreft de Deepmind een uit de klauwen gelopen cloon van hun eigen Juno 60 :-)
 
Het is als 1 april grap begonnen, maar ze hebben zoveel reacties gekregen dat ze overwegen het echt uit te brengen, mits er 3000 registraties komen.

It all started as an April Fool's joke...

We were actually wondering what would happen if a small innovator like CME cloned a clone.

Simply raising the question of what innovation is all about.

A good joke often hurts a little. It was in no way our intention to offend anyone. Not a company. And certainly not a person.

Next time we will think of other creative ways to get your attention. No worries about that.

That said, the number of responses we got was staggering.

Apparently, innovation is not only about new technology, but also about offering existing solutions at an attractive price.

That got us thinking. Should we make this practical joke a reality?

Actually, this all depends on you. That's why we ask you to participate.

If you have a few minutes, take a look at project SWIDI!

cme swidi
 
Er komt geen product. Dus marketing waarvoor? 🤓

Ik zie het wel als een marketing's stunt. Door over een product te praten krijgt het aandacht, en wat je aandacht geeft groeit.

Als voorbeeldje... Vele mensen keuren de actie van Will Smith af, maar hij heeft inmiddels wel 2 miljoen nieuw volgers er bij gekregen op zijn Instagram account. Nu iedereen over Arturia praat, staan ze volop in de aandacht. Zal me niks verbazen dat ze tussendoor een paar nieuwe producten extra verkopen.
 
Ik zie het wel als een marketing's stunt. Door over een product te praten krijgt het aandacht, en wat je aandacht geeft groeit.

Als voorbeeldje... Vele mensen keuren de actie van Will Smith af, maar hij heeft inmiddels wel 2 miljoen nieuw volgers er bij gekregen op zijn Instagram account. Nu iedereen over Arturia praat, staan ze volop in de aandacht. Zal me niks verbazen dat ze tussendoor een paar nieuwe producten extra verkopen.
Cme die reclame maakt voor Arturia dan.
 
Ben wel fan van mini keys vanwege (rara…) ‘t formaat. 😉 Compacte synths zijn handig, en ik heb liever wat meer toetsen dan bijvoorbeeld 2 octaven.

Die Reface toetsen zijn inderdaad goed. Ik vind de Korg microkorg XL en microKey toetsen ook erg fijn. Roland jd-xi en sommige andere merken zijn dan weer erg matig.

Ik vind ‘t altijd wel grappig: in de wereld van muziekproductie spelen veel mensen niet erg virtuoos piano. Dat is op zich geen probleem, maar ik snap dan nooit de haat voor minikeys. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met imago dan met praktische overwegingen.
 
Er komt geen product. Dus marketing waarvoor? 🤓
Bij deze het antwoord: branding (merknaam bekend maken). Dat kan veel voor een merk betekenen als deze nog niet bij iedereen bekend was. Ik vind het brilliant bedacht. Dat is bijna gratis marketing. Als je enig idee hebt hoeveel bedrijven uitgeven om alleen maar wat meer onder de aandacht te komen (15% van de omzet is een richtlijn), dan snap je wel dat dit echt veel effect heeft gehad tegen minimale kosten.
Het bericht heeft blijkbaar zoveel reacties losgemaakt, waardoor ze nu een echte willen gaan maken: CME SWIDI Bluetooth controller: This time it's for real - gearnews.com
 
Ik vind ‘t altijd wel grappig: in de wereld van muziekproductie spelen veel mensen niet erg virtuoos piano. Dat is op zich geen probleem, maar ik snap dan nooit de haat voor minikeys. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met imago dan met praktische overwegingen.
Nou, ik ben bepaald geen virtuoos, maar ik heb 'het' ooit geleerd op full size keys en heb ik ook vrij grote mannelijke Hollandse kolenschoppen. Ik vind een akkoordje grijpen op zo'n minikeyboard buitengewoon oncomfortabel. En het ziet er ook niet uit :)
 
Laatst gewijzigd:
Speciaal voor iedereen die niet van mini keys houdt. Behringer komt met een keyboard met 24 "Fuller-Sized" keys.
Met daarin vele innovaties:
- Midi 5.0. (for control of over 500 external MIDI devices over both Bluetooth and 5G protocol)
- MMC (Massive Midi Controller)
- etc..


:dubbel:
 
Speciaal voor iedereen die niet van mini keys houdt. Behringer komt met een keyboard met 24 "Fuller-Sized" keys.
...
:dubbel:

Oja, welke dag is het vandaag?

Maar serieus, ik zie er eigenlijk wel wat in als het een Janko- of Wicki-keyboard zou zijn, of een afgeleide daarvan wat goed werkt. In elk geval dat je de gehele oppervlakte van het matje kunt benutten en met je voeten alle tonen gemakkelijk kunt bereiken.
 
Oja, welke dag is het vandaag?

Maar serieus, ik zie er eigenlijk wel wat in als het een Janko- of Wicki-keyboard zou zijn, of een afgeleide daarvan wat goed werkt. In elk geval dat je de gehele oppervlakte van het matje kunt benutten en met je voeten alle tonen gemakkelijk kunt bereiken.
haha.. ja er zijn ook genoeg mensen op social media die er letterlijk intrappen en het zien zitten. Hoe dik het er ook op ligt.. :D Maar misschien als je niet bekend met midi dat je de grap mist??
However.. door de interesse zouden ze het ook zomaar in een vorm met realistischere specs kunnen introduceren.. en idd met een andere verdeling van het keyboard. :) Damn.. heb ik gisteren net die Airstep van Xsonic besteld :D

Ik twijfelde ook nog even aan deze van MacMiller.. maar ik las niet zo goeie ervaringen van de functionaliteit als footcontroller..
 
Speciaal voor iedereen die niet van mini keys houdt. Behringer komt met een keyboard met 24 "Fuller-Sized" keys.
Met daarin vele innovaties:
- Midi 5.0. (for control of over 500 external MIDI devices over both Bluetooth and 5G protocol)
- MMC (Massive Midi Controller)
- etc..


:dubbel:


Haha, die lag er wel dik bovenop. Soort twister voor keyboardnerds, gat in de markt!!! :)
 
Is idd marketing stunt en 1 April werd misbruikt.

Allicht zijn ze jaloers hun kans te hebben gemist nu Behringer er mee zal lopen gaan met een beter product,maar wel kopie van ander merk.
 
Back
Top