CME komt met de SWIDI, de kloon van een kloon

cme-swidi-swing-keystep.jpg


CME komt met een schaamteloze kloon van de Behringer Swing. Ze gebruiken hetzelfde excuus als Behringer dat het een vrije markt is.
De spec's zijn niet helemaal identiek, maar de looks zijn 1 op 1 overgezet. De prijs is zelfs nog iets lager.
Ik vind het in ieder geval super grappig. Geen idee nog of en hoe Behringer gereageerd heeft.

Link naar de Swidi: CME Introduces SWIDI inspired by Behringer - CME - The MIDI Experts
 
CME Introduces SWIDI inspired by Behringer.


De swidi is een swing zonder cv in en outputs. Maar dan wel draadloze midi. Mooi, meer keuzes 👍
 
Goede ontwikkeling, hoe meer klonen (liefst met originele toevoegingen) hoe beter.
De connectiviteit van deze is natuurlijk wel gewoon kudt.
 
Okay, maar nu eten Behringer en CME beide van Arturia's sales...
 
Laatst gewijzigd:
CME heeft wel een reputatie van 100% eigen ontwerp met de midi keyboards van ze.. die compacte keyboards zijn nu ook bepaald niet echt low budget..
Al met al spelen ze zichzelf behoorlijk in de kijker zo.. :D
 
Wat is het doel van deze mislukte grap.

Beetje laagdrempelig voor een serieus bedrijf. Wat was het doel? Arturia paaien?

Breng dit product dan gewoon uit.

Ik lach mij kapot wanneer Behringer hun CME mini keyboards gaat clownen.
 
Hey, maar ging het er bij 1 april grappen niet om dat je de grap op de dag zelf deed? zo van 'je veter is los.... haha 1 april!'.
1 april grappen deed je toch nooit een week van tevoren???
 
Hey, maar ging het er bij 1 april grappen niet om dat je de grap op de dag zelf deed? zo van 'je veter is los.... haha 1 april!'.
1 april grappen deed je toch nooit een week van tevoren???

Inderdaad. Als het echt is zou het een leuk koekje van eigen deeg zijn. Wat als Roland de Deepmind of Neutron zou clonen? Lijkt me interessant.
 
Okay, maar nu eten Behringer en CME beide van Arturia's sales...
Volgens schattingen maakt Arturia tussen de 25 en 100 miljoen dollar winst per jaar, dus ze kunnen vast wel overleven met nog een goedkoop kutminikeyboardje op de markt. Denk overigens ook dat het een 1 april grap is.
 
Volgens schattingen maakt Arturia tussen de 25 en 100 miljoen dollar winst per jaar, dus ze kunnen vast wel overleven met nog een goedkoop kutminikeyboardje op de markt. Denk overigens ook dat het een 1 april grap is.
Inderdaad en daar komt nog eens bij dat iedereen die er een wil al lang zou keystep heeft staan, toch?
 
Volgens schattingen maakt Arturia tussen de 25 en 100 miljoen dollar winst per jaar, dus ze kunnen vast wel overleven met nog een goedkoop kutminikeyboardje op de markt. Denk overigens ook dat het een 1 april grap is.

Was ook wel benieuwd naar de cijfers. Volgens Dun & Bradstreet over Arturia: 55 miljoen euro omzet over 2021. Kan niks over winst vinden. Volgens Bloomberg is de EBITDA (slecht vertaald: winst) van Music Tribe (Behringer etc.) ong. 80 miljoen euro. Alleen de winst van Music Tribe is al veel hoger dan de omzet van Arturia.

En m'n punt is? Ja, weet ik eigenlijk ook niet....
 
Okay, ik dacht dat het probleem juist was dat B met een rip-off op een easy manier de sales van Arturia pakte... En dat CME nu B een koekje van eigen deeg wil geven maar uiteindelijk juist Arturia zo pakt...
Maar Arturia maakt blijbaar genoeg winst zodat je dit soort fratsen mag uithalen.. Alright..
 
Laatst gewijzigd:
Mensen kunnen de Keystep afkraken maar van alle keyboardjes met minitoetsen vind ik dat Arturia de enige juiste keus qua grootte hebben gemaakt.
De rest zoals Akai, Novation, Roland enz vind ik minder goed.
 
Back
Top