Korg Radias ?WoW?

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.017
Locatie
-
Vond em er altijd heel vet uitzien.. die ledringen.. en spacey arps..
Wat me voornamelijk aantrok was de sequencer. Maar is het nu echt zo dat de 16 steptoetsen en pots erboven niet te gebruiken zijn bij het editen van sequences?
Dat de ledringen geen ledringen blijken te zijn is jammer. Maar die rij met 16 knoppen en pots zou echt zo megavet zijn om sequences te editen.. iemand met een Radias die dit weet?


 
Heb geen Radias,
Maar volgens de manual idd niet. je kunt geen noten invoeren met de draai knoppen.
Je kunt via de 16 toetsen noten invoeren.
Ik heb een midibox seq V4+ maar vind noten via knoppen invoeren maar gaar.
Gelukkig kun je wel modulaties via de draai knoppen sequencen.

Modulation Sequencer (MOD SEQUENCER) Using a modulation sequencer, you can apply up to sixteen discrete values (steps) to a modulate-able parameter over time, in a manner similar to vintage analog synthesizers. The modulation sequence can play once, repeat, loop front to back, etc. - providing movement and complexity to the sound. The value can change abruptly at each step, or it can smoothly transition from value to value. The value of each step can be set using the sixteen front panel knobs, or by using the Motion Rec function to record knob movements (changes in parameter values) in realtime. Each timbre provides three sequencers, allowing you to create extremely complex tonal changes
 
Laatst gewijzigd:
Ok.. ja die motion sequence, dat zat altijd al op Korg apparaatjes.. maar qua user interface valt het me dan toch tegen.. steps selecteren met een dial.. terwijl je 16 knoppen voorzien van led hebt.
Voor de pots zat ik meer te denken aan velocity of gate, mede omdat die pots zo mooi boven de 16 (niet) step toetsen zitten. :D Maar ik heb wel meer problemen met Korg spul en hoe spartaans ze soms functies hebben geïmplementeerd.
 
Je kunt wel steps selecteren met de toetsen. Je kun ook noten ingeven met de 16 toetsen.
maar je kunt geen noten of pinda's ingeven met de draaiknoppen.

Gate of velocity geen idee:D
 
Die dude met z'n demo speelt het in op een keyboard.. maar zie em nergens een step selecteren op de 16 toetsen volgens mij, hij draait via de dial naar een step. Weetje.. ik mis gewoon die ongelimiteerde innovaties zoals op 'n Deluge.. ok sommige functies vinden is nie bepaald 'peanuts' maar hij kan gewoon teveel denk ik dan maar :D
 
maar zie em nergens een step selecteren op de 16 toetsen volgens mij, hij draait via de dial naar een step.

kan ook via de step toetsen. Staat in de manual :geslaagd:
Geen pinda's alleen noten.
De Deluge is idd vet. Heb daar een feature request voor multisamples voor gedaan wat er uiteindelijk is gekomen.
Ik wil geen gear meer kopen. Heb wel genoeg zo.....
 
Ah.. ik zie het nu op het plaatje dat je de functie voor de 16 keys kunt wijzigen naar 'trigger' voor steps aan/uit zetten.. is al iets.. Maar via een dial naar een step toedraaien om de waarde of note nr editen is nogal omslachtig.. had ook via een shortcut (steptoets ingedrukt houden en per step tweaken, op z'n 'Elektron') gekunt.. hier iemand die dezelfde mening deelt: https://www.gearslutz.com/board/show...&postcount=153
Met de nieuwe Electribes kun je dat wel doen trouwens maar enkel voor een selectie, gate, note nr en nog wat.. ben ik ff kwijt :) https://www.youtube.com/watch?v=V0Gs...youtu.be&t=178

Maar idd.. ik ga me ook maar ff focussen op wat ik al heb. De soundengine schijnt ook in een Kronos te zitten en daar ben ik ook al voor aan t sparen :D
 

Attachments

  • korg3modulealone-VzRa5Cex_ZB5yTk5JTRz1TPTXM3EV9eu.jpg
    korg3modulealone-VzRa5Cex_ZB5yTk5JTRz1TPTXM3EV9eu.jpg
    59,6 KB · Bekeken: 105
Hoe is het filter in een Radias? Ik had ooit een MS2000 toen ik terug begon met muziek maken. Ik meen mij te herinneren dat ik het een mager klinkende filter vond.
Het multiband mode filter vind ik wel mooi klinken her en der in demo's.. maar ik vrees dat te hoge resonance settings zeker geen goed zullen doen door een beperkte headroom. https://www.gearslutz.com/board/show...&postcount=153
Als ik eerlijk ben vind ik het interface (bediening van sequencer) ook heel erg tegenvallen.. zeker als je een RS7000 gewend bent ;)
.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top