Hoe ga jij te werk? + tips van anderen

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb die guide opgevolgd, maar nog steeds is het bagger. :stupid

Klopt, ik had het ook iets gedetailleerder moeten zeggen, my bad :stupid Wat bij mij het meeste impact had was dit (waar ik via musicxp terecht kwam): http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm, als je gewoon alles uit gooit wat maar uit kan dan sta je versteld wat voor snelle pc je hebt, hij outperformed (op gebruikerssnelheid (dus de look & feel van windows)) nu zelfs m'n amd 64 3200+ waar ik het grootste deel aan heb staan.

Over het werken met de 01x heeft een vriend van mij (joost_dtn) een perfecte guide geschreven aan de hand van hoe hij het mij ook heeft uitgelegd en dat is absoluut de meest ultieme werkwijze heb ik gemerkt. Moet je maar eens even downloaden op http://www.01xray.com/01xpert/setups/Yamaha_01x_Full_Project_Template.zip
 
Re: Hoe ga jij te werk? + tips van anderen

Origineel geplaatst door DJ41
(p4 2,8 ghz, 1 gb ram). Misschien komt het omdat ik de yamaha 01x op 24bit 96khz heb gezet, wat een enorme load geeft op de VSTi's?


24bit 96khz vraag veel van je harde shijven. (veel data)
Van de effecten gebruiken vooral reverbs veel van je rekenkracht.
Maar ook sommige VSTi's zijn bepaald niet zuinig.

Dus misschien eens experimenteren en kijken wat het meest van je van je systeem vraagt.
 
Ik ga als volgt te werk:
Eerst naar een interresant geluid zoeken, er een loop mee maken, er een track mee maken. Klaar! ;)
 
Re: Re: Hoe ga jij te werk? + tips van anderen

Re: Re: Hoe ga jij te werk? + tips van anderen

Origineel geplaatst door Black Castle
24bit 96khz vraag veel van je harde shijven. (veel data)
Van de effecten gebruiken vooral reverbs veel van je rekenkracht.
Maar ook sommige VSTi's zijn bepaald niet zuinig.

Dus misschien eens experimenteren en kijken wat het meest van je van je systeem vraagt.

Je kunt zowieso beter op 24 bit en dan op 48 khz zitten omdat je dan meer tracks enzo hebt op een 01x en doet qua kwaliteit niet veel te kort.
 
Ik doe ezeltje prik in m'n platenbak, pak een plaat. En verplicht mezelf die plaat te gebruiken en een sample te pakken. Ik
chop de sample die ik leuk vind. Soms sample ik het tot een bassline of pak een melodie en chop het in 16 stukken. Dan zoek ik een drumkit (het lastigste voor mij) en kijk welke snare en kick het mooiste erbij past. dan speel ik zomaar ff een drumloop. en dan ga ik spelen met de sample.
 
Origineel geplaatst door Javascript
Ik doe ezeltje prik in m'n platenbak, pak een plaat.

laat me raden. hiphop ;)

Zelf begin ik met een simpele 4-4 beat, kies een snelheid die ik voor ogen heb e.d, daarna basslijntje c.q. melodie (of andersom) en dan invullen met fx. Daarna opbouwen/structuren inbouwen. Uiteraard kan door de structuren, door de interactie met ander geluiden, veel veranderen aan de originele sounds. Eigenlijk moet je dit wel proberen te voorkomen omdat je dan wel aan de gang kan blijven (: de orginele 'vibe' verandert zo sterk dat je het 'gevoel' met de track kwijtraak). Daarom neem ik het tegenwoordig zo snel mogelijk op en probeer het sequencen dmv audio te doen.
 
En ik doe het op de volgend manier:

Zit meestal in den avonden/nacht met m`n synth`s geluiden en melo te maken en dan vervolgens de volgende dag met een intro te beginnen wat samples en e.v.t. wat drum geluiden, melo er in en afmaken. 2 weken laten liggen en dan hoor je hem weer helemaal als nieuw zodat je goed kunt hooren wat je eigenlijk te veel/weinig hebt gedaan kwa volume, geluiden en overloopjes en dan een paar dagen later afmixen.
 
Origineel geplaatst door metatron
En ik doe het op de volgend manier:

Zit meestal in den avonden/nacht met m`n synth`s geluiden en melo te maken en dan vervolgens de volgende dag met een intro te beginnen wat samples en e.v.t. wat drum geluiden, melo er in en afmaken. 2 weken laten liggen en dan hoor je hem weer helemaal als nieuw zodat je goed kunt hooren wat je eigenlijk te veel/weinig hebt gedaan kwa volume, geluiden en overloopjes en dan een paar dagen later afmixen.

Denk dat dat laatste ook een gouden tip betreft, werkt voor mij ook altijd geweldig; even paar weken laten rijzen/gisten om vervolgens hem fris te horen, absoluut een aanrader. :okdan:
 
Back
Top