Akai MPC One

https://www.akaipro.com/mpc-one

dims.jpg


Kleine versie van de Live voor een kleinere prijs.

MPC One Hardware Features:
• Brilliant 7-inch multi-touch display
• 16 velocity-sensitive RGB pads
• 2GB RAM, 4GB onboard storage
• MIDI In/Out
• 4 TRS CV/Gate Jacks, 8 Outputs Total
• USB Flash & SD Card storage

Available imminently, priced at 639UK
 
Kleiner, goedkoper, minder geheugen io maar wel extra knopjes en cv, wat een raar ding eigenlijk :)
 
Maar, nog gekker, geen batterij zoals de Live? Dat is best een gemiste kans voor een meer portable versie...
 
Ik begrijp dat je er blijkbaar wel geen interne SSD HD in kan stoppen,dat vind ik jammer,verder echt gaaf zo klein een degelijke layout
 
Tot nu toe werden alle nieuwsitems die ik postte terug gefloten met allerhande gedoe, en de info was overal te vinden maar nog niet hier. Ik zal me weerhouden van het posten de volgende keer.

Als dat zo is en die items terecht in 'nieuws' moeten/kunnen staan dan motiveer ik je om dit verder te doen,het maakt niet uit dan dat er ook een draad ergens anders is,eenmaal het item niet meer nieuw is neemt eventueel de andere draad dan over.
 
Goed punt Egres, ik deel graag info uit enthousiasme, mods kunnen draadjes samenvoegen waar nodig. Heb vooral geen enkele behoefte aan discussies over waar wat hoort en wat nieuws is, daar gaan anderen over.
 
Een gemiste kans om wat meer tracks toe te voegen dan de max 8. Een deluge doet dit beter, maar die heeft niet zo'n mooi schermpje :P
 
In de live had ik geen interesse, vond ik een tablet met wat knoppen. Deze spreekt me dan wel weer aan. Maar dat is eigenlijk niet consequent. Hoe dan ook, ik snap niet dat er geen samplen op zit met verschillende sample rates en bit-diepten. Het is toch duidelijk dat samplers daar nu juist in geïnteresseerd zijn?
Fok, en ik dacht dat we een mooi compacte sampler vorgeschoteld kregen..... :stupid

dus hier zit helemaal geen sampler op? tis een soort losse maschine als ik het zo lees,... is dat splice integration geen sample optie?
 
Ik vind m leuk, eindelijk een standalone MPC die de oude workflow wat met de nieuwe verbindt. Prijs ook verrie interestink. Zat er nou maar een batterij in en 4 outputs. Voor het geval dat ;)
 
Ik begrijp dat je er blijkbaar wel geen interne SSD HD in kan stoppen,dat vind ik jammer,verder echt gaaf zo klein een degelijke layout

Portable ssd’s zijn inmiddels bijna de helft van een creditcard maar dan 5mm dik ofzo. Bij semi pro film/video camera’s zie je dat ook vaak tegenwoordig. Gewoon extern via usb aansluiten en gaan. Het onboard slot voor dure cf kaarten wordt niet eens meer gebruikt. Zag gisteren een handvat voor zo’n camera met 2 ssd’s in het handvat. Klein en handig.

Dus gewoon 4gb sd card met standaard samples en als je meer wil effe ssd eraan en gaan.

Maar dan nog is een sd card met flink meer geheugen dan 4gb ook gewoon prima. Je hoeft niet 4K RAW te recorden dus mega snel hoeft het ook niet te zijn.

En voor intern een ssd moet je sata/m.2 controller hebben. Kan je beter gewoon een usb3 controller gebruiken voor alle data.

Anyway ziet er goed uit. Hopelijk heeft ie ook de strakke timing zoals in Roger Linn MPC tijdperk.
 
Fok, en ik dacht dat we een mooi compacte sampler vorgeschoteld kregen..... :stupid

dus hier zit helemaal geen sampler op? tis een soort losse maschine als ik het zo lees,... is dat splice integration geen sample optie?


Je kunt wel degelijk samplen, maar ik neem aan dat dat is met een saaie 16 of 24 bit en 192k sample rate.
 
Goede combinatie van stand alone en als verlengstuk van je daw.
Ik heb de Push verkocht omdat die me vasthield aan Ableton en de Blackbox terug gestuurd omdat ie toch wel beperkt was en dan deze lijkt me echt een prima ding, ook in combinatie met je eurorack.
Lekker touchscreen met oa x-y pad voor je fx en filters, sp 1200 plugin erin voor je lofi stuff en stream to disk zit in de pipeline voor de lange samples.
Hier gaat Akai wel shitloads van verkopen verwacht ik.
 
Dit is de eerste keer in lange tijd dat ik geinteresseerd ben in een MPC. De live was ook leuk, maar deze lijkt nog wat bonussen te hebben voor een lagere prijs. In theorie zou dit je DAW kunnen vervangen. (Tenminste, die van mij, misschien niet voor iemand die tig tracks wil layeren, allemaal met meerdere FX).

Als de virtuele instrumenten maar goed zijn tenminste. Daar had ik wel meer van willen horen. Keystepje aansluiten en bam, in theorie alles wat ik nodig zou hebben. (Okay, misschien ook een goeie hardware poly en mono synth.)
 
Wat zal de MIDI resolutie zijn? Is toch geen saaie zwingdoos met 1/16 max :(
 
en stream to disk zit in de pipeline voor de lange samples.
Hier gaat Akai wel shitloads van verkopen verwacht ik.

Waaar heb je deze kennis vandaan? dat stream from disk roepen ze al jaren.. volgens mij is de blackbox de enige die dat doet.
 
Heb toch maar een djs-1000 besteld,.. iets duurder,... maar lijkt me veel fijner werken :engel:
(Ik hoef er alleen maar mee te samplen en dat bewerken..)
 
Back
Top