Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Wordt toch wel nieuwsgierig. Ga hem wel even uitproberen 👍🏻
LOL , je bent hem blijkbaar wel al snel beu , die staat al te koop voor 3500 .
SUcces met de verkoop :)
 
Niet beu, dat zou wel heel snel zijn :D
Ik merkte dat het, net als bij de Schrittmacher (heb ik ook gehad) en andere sequencers, een extra laag en extra complexiteit toevoegt.
Heb al vaker gedacht er goed aan te doen een leuke sequencer erbij te nemen, maar kom elke keer tot dezelfde conclusie: beter alles vanuit 1 punt regelen.
Dat is voor mij nu Ableton of Bitwig.

Ik heb trouwens de prijs al aangepast naar 3200,-, maar dat mag ik nog niet posten i.v.m. de 72 uur bump regel.
De reden voor de prijsverlaging is dat ik hem scherp op Reverb heb gezet en daar best veel commissie moet betalen.
Dan is het wel zo eerlijk als ik hetzelfde reken voor mijn forum maten.
 
gewoon doen, als ermee spelen tegenvalt ben je m zo weer kwijt.
 
het is natuurlijk niet zo dat iedereen 3k heeft liggen en al zeker niet op SF. Als je m kwijt wil moet ie wereldwijd lijkt me, of via t FB of andere forum.
vrij rap als in 4 jaar? Of misschien is dat omdat ze zoveel afhaken momenteel.
 
Ze zijn inmiddels aan 2020 begonnen. Heb zelf 4 jaar gewacht idd, maar als ze op dit tempo door kunnen blijven gaan zal die tijd een stuk minder worden.
 
Volgens mij vandaar ook dat er ook meer tweedehands is. Of een ck1 die weg mag of een ck2 die inmiddels niet meer zo gewenst is als gedacht :)
 
ik denk ook al n jaar om de mijne weg te doen hoor... Maar staat er nog, eet tenslotte geen brood
 
Ik sta bijna 4 jaar op de wachtlijst en krijg net de mail binnen dat ik aan de buurt ben! Twijfel alleen of ik het ga doen….
Bij twijfel niet doen :)

Het is een ongelofelijk gave sequencer hoor, en ik zou zelf niet zonder willen. Wat voor mij de meerwaarde is is dat het echt een computerloze ervaring is van muziek maken en schetsen. Gewoon een hele handige tool. En betrekkelijk makkelijk in gebruik. Ik maak overigens geen hele tracks met de Cirklon. Maar wel vaak een schets/idee met een x aantal scenes achter elkaar. Daarna neem ik die midi data op in ableton en maak ik het nummer (af)

Ik denk gezien de grote hoeveelheid cirklons die er nu geleverd worden door sequentix je er geen goed aan doet om hem te kopen en verkopen. Er lijkt een groot aanbod wereldwijd te zijn.
 
Klopt helemaal. Ik heb de mijne even te koop gehad met een lagere prijs dan de rest (met name op Reverb en marktplaats). Geen enkele reactie. Ik heb ook het vermoeden dat er langzamerhand steeds meer beschikbaar komen. Als je lang genoeg wacht verkoop je hem altijd wel, maar als je dat niet kan permitteren is het wel een risico. Ik heb overigens besloten om hem toch te houden. Had nog wat filmpjes op YouTube gezien en toen besefte ik mij dat hij dingen kan die op andere manieren nagenoeg onmogelijk zijn (aux events).
 
Klopt helemaal. Ik heb de mijne even te koop gehad met een lagere prijs dan de rest (met name op Reverb en marktplaats). Geen enkele reactie. Ik heb ook het vermoeden dat er langzamerhand steeds meer beschikbaar komen. Als je lang genoeg wacht verkoop je hem altijd wel, maar als je dat niet kan permitteren is het wel een risico. Ik heb overigens besloten om hem toch te houden. Had nog wat filmpjes op YouTube gezien en toen besefte ik mij dat hij dingen kan die op andere manieren nagenoeg onmogelijk zijn (aux events).
"Aux events" als ik dat goed begrijp dan kan mijn midibox SEQ V4 dat ook.
Als je heel veel tijd in dit soort sequencers stopt kun je er hele toffe generatieve dingen mee doen.
Maar ze kunnen wel zoveel met bussen en routings en events.....is wel een werk om ze te leren.
 
Het is een ongelofelijk gave sequencer hoor, en ik zou zelf niet zonder willen. Wat voor mij de meerwaarde is is dat het echt een computerloze ervaring is van muziek maken en schetsen. Gewoon een hele handige tool. En betrekkelijk makkelijk in gebruik. Ik maak overigens geen hele tracks met de Cirklon. Maar wel vaak een schets/idee met een x aantal scenes achter elkaar. Daarna neem ik die midi data op in ableton en maak ik het nummer (af)
Ik merk dat ik met hardware dikwijls de audio opneem en met VSTs MIDI omdat die toch zo binnenkomt. Ben wel benieuwd hoe jij de hardware midi aansluitingen geroute hebt staan in de Cirklon en DAW ?
 
Ik merk dat ik met hardware dikwijls de audio opneem en met VSTs MIDI omdat die toch zo binnenkomt. Ben wel benieuwd hoe jij de hardware midi aansluitingen geroute hebt staan in de Cirklon en DAW ?
Ik heb een patchbay waar 4 outputs naar m’n geluidskaart gaan. Al m’n synths zitten op de patchbay. Ik kan dus 4 mono synths gelijktijdig “horen of opnemen”

In de cirklon staan ze of direct naar de synths middels cv/gate (of midi). Zelfde met al mn drummachines (heb er nog al niet wat, daar staat er geen 1 van aangesloten. Ik pak de machine naar keuze erbij en gebruik die en zet hem weer terug als ik er klaar mee ben). In de cirklon heb ik die allemaal als instruments staan met CK patterns.

Ik kan dus uiteraard direct de audio opnemen, maar in de praktijk neem ik als ik tevreden ben met de scènes die ik achter elkaar heb geprogrammeerd in de cirklon de midi op. Zet de cirklon weer uit en bouw de track verder af in Ableton of cubase.

Als je de USB poorten van de cirklon gebruikt (6 stuks) kan je dus nadat de midi opgenomen is gewoon verder tweaken met de HW synths. Want de midi data is dan wezenlijk verplaatst van uit de cirklon naar ableton.
Mocht ik meer dan 6 van de usb gebruikt hebben naar midi en of cv/gate apparaten en de breakout box van de cirklon gebruikt hebben dan laat ik dat gedeelte (of die tracks in de cirklon) gesynced meelopen middels een e-rm multiclock met de midi data die ik opgenomen heb uit de cirklon en mute die tracks op de cirklon.
 
ietswat offtopic,.. maar als ik dat voor een sequencer zou betalen koop ik liever een octopus,.. wat kan de cirklon meer dan de octopus bv..
Ik ben dan ook wel van een mooi uiterlijk :engel:



405260401_1032128038095280_4564334701672714224_n.jpg
 
Als je houdt van tangerine achtige sequences zal de octopus wel voldoende zijn , de cirklon steekt er echt met kop en schouders bovenuit
Veel mensen snappen echt niet wat de aux events kunnen, is gewoon waanzinnig , de kracht ligt hem in cascaded aux events omdat somming aux events werken in paarRepeat
Repeat N by length is er zo een (zie video )
Voorbeeld , ik kan een step laten repeated ( echo like effects ) en de tijd tussen elke repeat kan kan waanzinning kort zijn of heel lang.
Met elke repeat kan ik ook de pitch of dde velocity hoger of lager laten gaan , of ik kan deze toewijzen aan de potentio meters of een random mask zodat elke repeat een random tussen value heeft
02:10:31 voor wat ik bedoel
 
Laatst gewijzigd:
Is het niet 10x sneller om de
cirklon te gebruiken met een ck pattern? Of doet de r8 iets wat de cirklon niet kan ?
Met een P3 pattern kun je ratchets heel precies programmeren. Aux event rep of prep. Voor het geval je dat niet wist. 😁
 
Ik vind de Octopus ook superdik om te zien maar ik denk de de workflow van de Cirklon een stuk intuïtiever is dan de Octopus. Het scherm op de Cirklon is helemaal niet groot maar levert zoveel info over waar je mee bezig bent.
 
Zeker en vast! Maar vind met drumachines de CK pattern mode wel prettiger. :)
Oh oeps! Ik wilde op @klinkske's video reageren, per ongeluk op jou gereageerd!

Ja, ik snap de appeal wel van CK patterns voor drums, bij mij is het zo gegroeid dat ik eigenlijk altijd alleen P3 patterns gebruik voor drums. Meerdere wegen en zo'n stad in Italië ofzo... :D

Ik zou alleen zooooo graag willen dat Colin het handigheidje van de Octatrack zou overnemen voor CK patterns, een step indrukken en een akkoord spelen. Dat vond ik superhandig aan de OT en is echt het enige dat ik mis op de Cirklon. Ik gebruik CK eigenlijk altijd voor akkoorden en als je een lange akkoordenprogressie hebt, is dat ondanks de looppoints zo'n geklooi om die aan te passen.
 
Back
Top