Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Oh oeps! Ik wilde op @klinkske's video reageren, per ongeluk op jou gereageerd!

Ja, ik snap de appeal wel van CK patterns voor drums, bij mij is het zo gegroeid dat ik eigenlijk altijd alleen P3 patterns gebruik voor drums. Meerdere wegen en zo'n stad in Italië ofzo... :D

Ik zou alleen zooooo graag willen dat Colin het handigheidje van de Octatrack zou overnemen voor CK patterns, een step indrukken en een akkoord spelen. Dat vond ik superhandig aan de OT en is echt het enige dat ik mis op de Cirklon. Ik gebruik CK eigenlijk altijd voor akkoorden en als je een lange akkoordenprogressie hebt, is dat ondanks de looppoints zo'n geklooi om die aan te passen.
Ja dat zou een top functie zijn. Ik snap helemaal wat je bedoelt .

Gebruik de CK wel vaak voor akkoorden middels een midi keyboard wat aan de cirklon hangt. Maar per step zo BAM op de goeie plek een akkoord er in plempen zou wel heel tof zijn.
 
Ik weet niet precies wat de Octatrack doet maar je kunt in P3 toch akkoorden maken met één noot?
 
Met een P3 pattern kun je ratchets heel precies programmeren. Aux event rep of prep. Voor het geval je dat niet wist. 😁
Tegen dat ik dat leer en onthou zijn mijn r8 en R5’s versleten 😇
knop a en b doet dit en dat als,je zus en zo, naah, you lost me there.
 
Ik weet niet precies wat de Octatrack doet maar je kunt in P3 toch akkoorden maken met één noot?
Het idee is het om in het CK patterns te doen. Ik vind P3 niet handig voor akkoorden, CK voelt voor mij veel natuurlijker voor akkoorden, ook als het heeeeeele lange akkoorden zijn kan dat alleen in CK. En wat ik wil is gewoon een step vast houden en er een akkoord neerzetten.

In P3 kan het ook, maar ben je dan je auxes kwijt voor extra noten en het is volgens mij niet zo dat ik gewoon een akkoord kan spelen op een midi keyboard, maar dat ik handmatig de nootwaardes voor elke noot van het akkoord moet in "dialen".

Op de Octatrack kon dit wel, en Colin weet dat, en hij weet ook dat ik het heel graag wil, omdat ik hem er al vaker om gevraagd heb... :D
Maar naar mijn idee hebben de afgelopen jaren met covid, chipshortage, Berlijn-verhuizing-huisbaas-ellende-verhuizing, Cirklon 2 market launch, etc. de uitgebreidere ontwikkeling van de featureset wat naar de achtergrond geschoven.
 
Je over
Je overschat serieus hoe moeilijk dit is... :D
je overschat mijn geheugen. Wat ik deed in de video kan ik vandaag niet meer. Videos dienen vaak als herinnering voor me. Personal highs 😂
voor die paar keer per jaar ik dat ding aanzet
 
Volgens mij kun je in P3 akkoorden inspelen ipv in dialen. Als je in pattern zit -> menu -> aux macro -> poly 2,3,4 of 5 rel, meen ik...
 
Volgens mij kun je in P3 akkoorden inspelen ipv in dialen. Als je in pattern zit -> menu -> aux macro -> poly 2,3,4 of 5 rel, meen ik...
Ah wissiknie. Nooit echt geprobeerd. Maar goed om te weten. = )
 
Back
Top