Motu 828 Volumeknop kraakt ernstig!

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ola!

Mijn probleem mag duidelijk zijn...
Ik heb een Motu 828 (MKI) en sinds een tijd is er een probleempje ontstaan.

De monitor volumeknop kraakt, en niet zo'n beetje ook.
Er lijkt een stofje of slecht contact te zitten op precies diekwart van het potmetertje.
Dat is ook het punt dat deze redelijk veel signaal naar mijn speakers stuurt, met als gevolg dat als ik eens dat punt moet bereiken, er een enorme plop / knal te horen is. Meestal zie ik m'n conussen ook behoorlijk heen en weer vliegen en dat is leuk als ik de levensduur snel wil verkorten van m'n monitors, maar natuurlijk niet echt helemaal de bedoeling =(

Het lijkt me nu de bedoeling om het op een of andere manier met contactspray schoon te maken ofzo.
Maar in dit soort zaken ben ik echt een n00b. Nog nooit gedaan dus :o:

Wat kan ik het best doen? Want als ik het verkloot, ben ik helemaal de aap gelogeerd en daar heb ik natuurlijk geen zin in.

Wat ik niet ga doen is het apparaat openschroeven, want 1. geen zin om hem los te koppelen (ben ik een complete dag mee bezig) 2. durf ik niet.

Ik heb nog wel contactspray liggen van 100 jaar oud, van Tandy zelfs geloof ik nog :) is dat aan te raden, of betere / andere merken types / alcohol?

Btw. Ik krijg de knop er ook niet echt af ofzo (wel een stuk naarvoren getrokken, maar dan blijft ie na 'n halve cm toch klem).

Btw2. Ik heb al wel geprobeerd de knop heel snel heen en weer te bewegen een minuut lang... zonder resultaat.

Btw3. Dit is een bekend probleem van deze Motu... heb er al meer mensen over gehoord.


Ik verheug me op jullie antwoorden / oplossingen! Alvast bedankt! :mexico:
 
Zefs al zou je hem met contactspray schoon willen maken dan moet je hem toch nog open schroeven.
Beter is het om geen contactspray te gebruiken maar b.v. Caig Deoxit of een vergelijkbaar product.
Nog beter is als je hem dan toch gaat openschroeven om die krakende pot gelijk maar te vervangen.

Nog ff voor de duidelijkheid: vergeet contactspray!
 
ff voor de duidelijkheid contactspray is zo slecht niet zolang je maar het process van contact spray stopt

maar koop maar gewoon TUNER 600 PLUS van contact chemie dat werkt erg goed om potmeters ed. schoon te krijgen
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top