Je track. Vol verwachting ben ik beginnen luisteren !! Hoe heb je dit in elkaar gezet ? Zelf gespeeld of op voorhand georchestreerde en opgenomen samples en tracks bij elkaar opgeteld...? Mensen gaan nu staan brullen dat dat niet belangrijk is, maar naar mijn mening hangt dat er van af wat voor soort, stijl en genre track je wil gaan bouwen.
Je speelt hier naar mijn mening een beetje gevaarlijk spel...Ik 'durf' dit soort orechstraties amper zelf omdat het mij aan de ontigelijk dure libraries ontbreekt en klavier speeltechniek in een aantal gevallen haast niet toelaat om sommige instrumenten en afdelingen van het orchest via een klavier te spelen... tenzij je een héél getalenteerd musicus (pianist) bent met een heel goed besef van de 'bewegingen' die diverse orchest instrumenten maken. (strijkers, blazers) Ook contrapunt, fuga en dies meer....In jouw geval ging ik dus héél scherp luisteren, en je komt er bijna mee weg. Ik zeg bijna, want er zitten (soms echt ergerlijke) tempo discrepanties in je compositie. Ik luister in se ook nooit naar mix, maar hier ontbreekt iets dat je terug vind in elke grote concert hal. Akoestiek. Je REVERB is niet zoals het moet. Soms lijkt het alsof je een minder goeie demo van een Orchest library hebt (mis) bruikt. Is mijn oordeel hard ? Nee. In tegendeel. Ik buig voor je lef. En het resultaat is er voor 67,4% naar. Op wat details is het resultaat voor deze op zich onbenullige SF contect meer dan aanvaardbaar ! Zeg me nu dat je een klassieke opleiding hebt gehad aan het conservatorium van Berlijn...en ik zwijg keihard. :-)
ik "citeer" maar even skeletvm, anders ga ik zaken herhalen, en dan veel slechter uitgedrukt. ik hoor zeker libraries (zeker?), een vocale ensemble synth?, soms heeft het ook iets weg van samples van klassieke werken, die je heel knap, aan elkaar hebt gezet, of bij elkaar. zie ik druk me niet goed uit.
het neigt, voor mij, naar russische komponisten, soms even wat rachminov, dan weer, sja... ik heb t ook ff niet op een rijtje.
hoe het ook in elkaar is gezet, het resultaat is ér. ik kreeg even een casablanca momentje, bij een bepaalde passage.
ik ben niet alles eens wat skeletvm, schrijft, wel het meeste. zoals al gezegd, drukt hij uit wat ik denk, maar niet uitdrukken kan.
en nu: beoordeel het zonder hoe het is gemaakt, as is. dat heb ik bij de 2e maal luisteren gedaan. ik ben overigens een groot liefhebber van klassieke muziek (ook de moderne en hedendaagse...). ik ben zeker onder de indruk, en het werkt ook, maar wel op een nivo van virtuositeit, al zijn er passages, die gevoelsmatig sterk werken. dit moet ik nog echt meerdere malen luisteren, om los te komen van de zoektocht, hoe is dit in zeus naam gemaakt?