DungBeatle - Glorious Shock and Awe, Part II

Je track. Vol verwachting ben ik beginnen luisteren !! Hoe heb je dit in elkaar gezet ? Zelf gespeeld of op voorhand georchestreerde en opgenomen samples en tracks bij elkaar opgeteld...? Mensen gaan nu staan brullen dat dat niet belangrijk is, maar naar mijn mening hangt dat er van af wat voor soort, stijl en genre track je wil gaan bouwen.
Je speelt hier naar mijn mening een beetje gevaarlijk spel...Ik 'durf' dit soort orechstraties amper zelf omdat het mij aan de ontigelijk dure libraries ontbreekt en klavier speeltechniek in een aantal gevallen haast niet toelaat om sommige instrumenten en afdelingen van het orchest via een klavier te spelen... tenzij je een héél getalenteerd musicus (pianist) bent met een heel goed besef van de 'bewegingen' die diverse orchest instrumenten maken. (strijkers, blazers) Ook contrapunt, fuga en dies meer....In jouw geval ging ik dus héél scherp luisteren, en je komt er bijna mee weg. Ik zeg bijna, want er zitten (soms echt ergerlijke) tempo discrepanties in je compositie. Ik luister in se ook nooit naar mix, maar hier ontbreekt iets dat je terug vind in elke grote concert hal. Akoestiek. Je REVERB is niet zoals het moet. Soms lijkt het alsof je een minder goeie demo van een Orchest library hebt (mis) bruikt. Is mijn oordeel hard ? Nee. In tegendeel. Ik buig voor je lef. En het resultaat is er voor 67,4% naar. Op wat details is het resultaat voor deze op zich onbenullige SF contect meer dan aanvaardbaar ! Zeg me nu dat je een klassieke opleiding hebt gehad aan het conservatorium van Berlijn...en ik zwijg keihard. :-)
 
Laatst gewijzigd:
erg ambitieus opgezet. Hier is een hoop werk in gekropen. Heb je dit met het oog op deze contest gemaakt?
Ik kan skeletum wel bijtreden op het vlak van de tempo foutjes en de wat vreemde niet coherente reverb, maar dat is echt toch nog maar wat vijlwerk. En als je het budget van hans Zimmer had...
Ik wil part 1 en part 3 ook graag horen.
 
KIjk aan..dit verwacht je niet echt op het synthforum contest! Ik hoor een paar goede passges voorbij komen. Ik vindt het wel een beetje fragmentarisch en een beetje te 'geblokt' (cubase syndroom), maar misschien is daar ook een plaats en tijd voor.
 
Van welke film trailer is dit de soundtrack?
Geweldig!
 
wow, interesting... beetje spijtig van het einde, plots was het gedaan...
Ik ken niets van klassieke muziek, maar hier heb ik toch even naar geluisterd.
Puik werk!
 
knap gemaakt, erg muziekaal!
soms wat abrubt, als er een video of film bij zou zitten past dat wellicht perfect

verder mag er inderdaad iets meer reverb op

en het de mix klinkt iets aan de doffe kant?
maar goed ik luister nooit klassiek dus weet niet wat gebruikelijk is.
voor mijn gevoel kan het meer sprankelen
 
Een hele goede compositie erg muzikaal. krijgt sowieso een stem van mij. Kwa productie moet er wel wat gebeuren om het bijv. echt in een film te gebruiken maar je hoeft natuurlijk niet alles zelf te kunnen. Ik hoor hier meer een artiest en composer dan een technische producer. De creatieve kant krijgt van mij echter meestal meer lof dan de technische kant en creatief gezien is het dik in orde met deze track. Dikke duim omhoog.
 
Ik volg Skelet volledig. Zit zeer mooi in elkaar en soms heb ik toch inderdaad het gevoel naar een library demo te luisteren.
Bij wijlen klinkt het wat mager van bezetting en inderdaad... wat er mankeert is de akoestiek die elke orchestratie nodig heeft en dynamiek en vibratie die ze uitstraalt.
Zo een stuk als dit dient uitgeschreven te worden voor alle instrumenten en apart aangevuld te worden waar nodig.
Het dient meermaals herbekeken en steeds meer bijgeschaafd te worden tot wanneer je een heel mooi samenhangend, verhalend geheel hebt.

Er is nog wat werk aan maar je maakte alvast een mooie start!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden als ik eerlijk ben. Ik vraag me af wat je zelf hebt bedacht/gespeeld en wat van buiten komt. Als ik naar je arrangement luister, hoor ik geen consistentie. En ook als het gaat om de gebruikte harmonieën, hoor ik weinig samenhang. Wel een gewaagde inzending in elk geval :).
 
die intro begint al snel van dat het lijkt of er meerdere stukken aan elkaar geplakt zijn.
wel leuke geluiden dat wel maar ik kan er niet een duidelijk bouw van de track erin vinden.
wel intressant alles bij elkaar maar niet helemaal mijn kop thee te noemen.
 
Spannend om naar te luisteren, maar ook wel moeilijk en vol. En kloppen de verschillende tempo's wel allemaal bij elkaar? Vooral die aanzwellende blazers, dat loopje valt een beetje uit het ritme. Toch vind ik 'm heel interessant.
 
Hier zitten echt enorm goede stukken in, maar helaas ook stukken die het dan weer naar beneden halen. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend veel werk is geweest en daardoor mogelijk te complex / onoverzichtelijk is geworden? Een toffe poging, met vlagen absoluut mijn stem waard maar niet helemaal af wat mij betreft. Te veel losse flarden zowel wat instrumenten als ook compositie betreft.
 
Ik heb werkelijk geen idee hoe je het hebt gedaan maar dit is de track die ik persoonlijk het beste vind. Beter goed gejat dan slecht verzonnen/gespeeld. Je moet ons allemaal echt uit de brand helpen want iedereen vraagt zich af hoe je 't gedaan hebt.

Ik ben gek op het psychedelische werk van Pink Floyd van voor 1973 (Dark Side o t Moon). En deze collage doet me er aan denken. Waarom dan? Weet ik niet precies want PF gebruikte nooit een Melotron. Deze track vind ik psychedelisch. Ik hou niet zo van voorspelbaarheid (4 on the floor enzo). Ik vind de track ook best goed passen in een synth forum. Je kunt na verloop van tijd horen dat het met synths, dan wel elektronische instrumenten zoals plugins is gemaakt. Dat moet je er juist aan bevallen. Zoals je in de jaren 60 ook goed kon horen dat Earth & Fire en King Crimson een Mellotron gebruikte en geen echt orkest. Het is net effe dat beetje anders. Beetje "eerie". En ik ben van het type dat van kleine foutjes juist het gevoel krijgt dat er een mens in plaats v/e computer of sequencer achter zit. Hou ik wel van.

Bedankt voor het posten van deze track. :okdan:
 
dit is wel het mafste stuk wat ik tot nu toe hier op SF ben tegengekomen! de thema's, aanzetten tot ... vliegen je om de oren. ik zie hier echt een mad professor aan het werk en dat is natuurlijk vriendelijk bedoeld. en juist de imperfecties (ja vandaag ben ik op die toer), maken het ook zeer interessant. en kijk eens hoe ver we zijn gekomen met al die sample libraries van (klassieke) instrumenten. maar een beetje minder had ook wel gemogen :D.
 
Echt iets voor bij een film, tekenfilm, het klinkt alsof de muziek van verschillende scene's aan mekaar geplakt zijn en een geheel vormen.:)
 
Back
Top