SlaveoftheWave - Magnetic for a Second

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Lid sinds
14 september 2008
Berichten
1.792
Locatie
Nijmegen
Na vorig jaar met zoveel top inzendingen kijk ik er weer naar uit de nieuwe creaties te beluisteren :)

Deze track is al in het tracks forum langs gekomen: het was een experiment meer met vocalen te doen en heb een vriend wat laten inzingen. Ik kreeg van jullie veel goede feedback: over zaken weglaten, zaken toevoegen, spannender maken, meer effecten etc. Uiteindelijk de vocals grotendeels weggelaten en een bijrol gegeven, verder geexperimenteerd met een arpeggiator (meestal speel ik het gewoon in) en uiteindelijk met als resultaat deze wat meer poppy track. hij verdween in het forum nadat ik deze versie met veel veranderingen er op gezet had, dus alsnog voor de meeste een nieuwe track te horen in de contest

veel luisterplezier allemaal!

 
eigenzinnig en lekker ritme. heeft veel potentie! ik geen een stem!
 
Hey Slave, ja zo is die (naar mijn smaak) veel beter dan je eerdere versies! Goed dat je hem toch aangepast hebt, mij lukt dat niet altijd, als ik een track zelf niet zo goed gelukt vind ben ik hem meestal ook gewoon helemaal beu en vind ik niet altijd de energie om eea dan weer opnieuw te doen of om te gooien. Dus, extra props to you!
 
Lekker qua arrangement en sounds.. Vocals hebben nu een meer decoratieve functie en ik vraag me af ze niet net iets te diep in de mix verstopt zitten.. maar keuzes hé..tja.. :)
Verder een heel interessante mix van stijlen :mega:
 
Tof numnmer had hem zo gekocht. Drums, synths allemaal goed in balans en mooi harmonisch! Aan de ene kant wel jammer dat je de vocalen hebt weggelaten. Toen je de vocals inleidde dacht ik, nu is het plaatje helemaal rond,.Jammer dat je de vocals sporadisch terug laat komen, had het graag meer terug gehoord, dan had ik hem namelijk toffer gevonden. Maar goed, jij maakt de keuze uiteindelijk en het resultaat mag er zeker wezen.
 
Aanvankelijk dacht ik: wat moet ik hier nu weer over zeggen, het deed me niet veel en ik vond het een beetje een dertien in een dozijn nummer (ook al doe ik het je niet na). Maar na de 4e keer luisteren merkte ik dat ik swingend op en neer door de kamer aan het lopen was. Het doet me kennelijk dus toch wel iets.

.... ik geen een stem!
geen één stem? Jammer...:D
 
geen één stem? Jammer...:D

ja, jammer..ik deed toch niet mee uiteindelijk en dus 'ik geen een stem!'

maar dit muziekje wel!
tenminste , als ik mijn computer weer in orde kan krijgen.harddisk is stervende...
 
Lekker! Vooral bij 150 km/u op de snelweg, ‘s avonds laat, en hard op de speakers. Had best nog ff langer gemogen van me.
 
De zang was een beetje ver weg, maar verder een verfrissende track!

leuk om te horen, en dat van de zang klopt, de zang bleek niet goed genoeg om meer vooraan te staan ;)


Hey Slave, ja zo is die (naar mijn smaak) veel beter dan je eerdere versies! Goed dat je hem toch aangepast hebt, mij lukt dat niet altijd, als ik een track zelf niet zo goed gelukt vind ben ik hem meestal ook gewoon helemaal beu en vind ik niet altijd de energie om eea dan weer opnieuw te doen of om te gooien. Dus, extra props to you!

fijn dat het een verbetering is :) en verder heel herkenbaar, maar deze keer heb ik gelukkig de moed verzameld om de boel echt aan te passen. vond het zonde de track 'weg te gooien' want er zat potentie in.

Lekker qua arrangement en sounds.. Vocals hebben nu een meer decoratieve functie en ik vraag me af ze niet net iets te diep in de mix verstopt zitten.. maar keuzes hé..tja.. :)
Verder een heel interessante mix van stijlen :mega:
thanks! goed om te horen dat het arrangement geslaagd is. dat vind ik een van de moeilijkste dingen op goed op orde te krijgen altijd, vooral zorgen dat het niet te lang duurt, repetetief wordt etc

Tof numnmer had hem zo gekocht. Drums, synths allemaal goed in balans en mooi harmonisch! Aan de ene kant wel jammer dat je de vocalen hebt weggelaten. Toen je de vocals inleidde dacht ik, nu is het plaatje helemaal rond,.Jammer dat je de vocals sporadisch terug laat komen, had het graag meer terug gehoord, dan had ik hem namelijk toffer gevonden. Maar goed, jij maakt de keuze uiteindelijk en het resultaat mag er zeker wezen.
mooi compliment! hij is overigens gewoon te downloaden van mn soundcloud of vanuit de contest hier

Ik vind het wel een leuke track! Niet te blij, niet te somber, gewoon fijne track.
:)

ja, jammer..ik deed toch niet mee uiteindelijk en dus 'ik geen een stem!'

maar dit muziekje wel!
tenminste , als ik mijn computer weer in orde kan krijgen.harddisk is stervende...
top, dat is van (g)één stem :) succes met de harddisk, gauw een backup maken nu het nog kan!!

Lekker! Vooral bij 150 km/u op de snelweg, ‘s avonds laat, en hard op de speakers. Had best nog ff langer gemogen van me.
gas er op! leuk, dat hoor ik voor het eerst dat het langer had gemogen, meestal is het te lang;)

als ik het langer zou maken lukt het me niet goed het arrangement zo te krijgen dat het blijft boeien
 
De vocals is opnieuw inzingen en ze dan toch iets minder op de achtergrond plaatsen?
Prima track die niet gaat vervelen!:okdan:
 
Lekkere groove hoor! Is een fijn nummer voor op de snelweg, zoals iemand al zei. heb er met plezier naar geluisterd!
 
Swingende track met een aantal layers waarin het een en ander gebeurt, boeiend want ik had toch enkele luisterrondjes nodig om alles goed te analyseren.
Ik zat lekker te luisteren!
De vocalen vind ik net iets teveel weggemixt (het is ook nooit goed hé ;) )
 
Geen idee hoe het komt maar hiermee zie ik mezelf terug 25 jaar geleden 's nachts door de donkere, regenachtige straten van Brussel rijden...
Da's zeker niet negatief bedoeld. Het roept speciale herinneringen op bij mij ;).

Cheers,
Exo. :mega:
tof dat het bijzondere herinneringen oproept :)

De vocals is opnieuw inzingen en ze dan toch iets minder op de achtergrond plaatsen?
Prima track die niet gaat vervelen!:okdan:
de zanger zat aan zn max, dus opnieuw inzingen heeft weinig meerwaarde. en als ik het zelf zou doen wordt het er niet beter op ;)

Lekkere groove hoor! Is een fijn nummer voor op de snelweg, zoals iemand al zei. heb er met plezier naar geluisterd!
:) de snelweg komt vaker langs in de comments haha

Swingende track met een aantal layers waarin het een en ander gebeurt, boeiend want ik had toch enkele luisterrondjes nodig om alles goed te analyseren.
Ik zat lekker te luisteren!
De vocalen vind ik net iets teveel weggemixt (het is ook nooit goed hé ;) )
wat leuk dat je meerdere malen geluisterd hebt en er vanalles te ontdekken bleef
 
Zo, die is behoorlijk opgeknapt sinds ik hem de laatste keer hoorde (in het Tracks forum). In potentie een heerlijke deep house track. Er zijn natuurlijk altijd dingen die anders kunnen en de meeste daarvan zullen smaakgebonden zijn. Vocals is al benoemd. Ik zou daar nog die lage flubbersynth aan willen toevoegen. Die mag je van mij wel weglaten :). Vanaf 1:58 gaan er wat sporen uit en dan wordt de track voor mij direct een heel stuk beter. Misschien nog ergens een lekker stabje invoegen. Maar dan issie ook echt wel af (naar mijn persoonlijke smaak dan he). Beat is heerlijk, net als die arp. Heerlijk laidback.
 
Back
Top