Oudere drumcomputers ook te koppelen via cv en gate?

phochos

Berliner School Member
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
10.117
Locatie
Den Haag
Hoi allemaal,

Zijn de oudere drumcomputers met cv en gate ook te koppelen aan bijv. een Korg Monologue of de Arturia Microbrute met cv en gate?

Phochos
 
Zoals de Boss DR55 en DR110 en de Roland TR606 enTR808 bijv.
 
Van de DR's weet ik het niet, maar de 808 & 606 hebben geen cv/gate (de 303 wel), maar een din sync aansluiting. Dus daar heb je een din <-> midi kastje voor nodig.
 
De 808 heeft allen DIN-sync (in en out) en luistert niet naar CV/gate. De individuele instrumenten zijn dus ook niet extern aan te sturen. Als de andere drumcomputers MIDI hebben (mij niet bekend), zou het mogelijk kunnen zijn.
 
Kijk eens naar de swynx en de roland sbx-1 of die je kunnen helpen
 
Werkt de sync input van de Monologue met een ordinaire analoge pulse? Want dan kan je de trigger output van je oude drumdoos (indien beschikbaar) gebruiken, of een individuele output luid genoeg, en op die manier de Monologue slaven aan de drumdoos. De Microbrute heeft geen trigger input, dus die zal dat niet zo eenvoudig kunnen oplossen.
 
Ik heb mijn volca beats gesynced met een tr606 door de trigger out van de 606 op de sync in van de volca aan te sluiten. Je zal even moeten checken of de monologue ook het voltage van de 606 trekt maar ik het lijkt me dat het niet heel anders is als op de volca serie aangezien ze daarmee moeten kunnen syncen.
 
Back
Top