Hulp gevraagd met verkoop studiogear

Gerke

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2018
Berichten
149
Hoi allemaal,
Zoals een aantal van jullie al heeft meegekregen is W1b0 afgelopen jaar plotseling overleden.
Dit is nog steeds een moeilijk onderwerp voor mij.
Zijn weduwe heeft mij gevraagd om alle apparatuur uit zijn studio te gaan verkopen.
Op de marktplaats moet ik hier prijzen aan gaan hangen, en dat is best lastig, zeker omdat het apparatuur is wat ik zelf niet echt ken.
De bedoeling is dat ik alles te koop ga zetten en de opbrengst wordt gebruikt om de studio om te bouwen tot een chill room voor de beide zoons van W1b0.

Is er iemand die mij kan/wil helpen om reële waardes te bepalen voor al die apparatuur?
Dan gaat de lijst eerst hier op de marktplaats.

Wat staat er allemaal?
Waldorf 2-pole
Behringer DR600 Digital Reverb
Behringer UC200 Ultra Chorus
TC Electronic JUNE-60
Behringer Crave
Alesis Ion
Korg MInilogue
ASM Hydrasynth
Korg Monologue
Arturia Minibrute
Waldorf Rocket
Behringer TD-3-MO
Volca Beats
Boss DS-1
Behringer RD-6
Moog SubSequent 25
2x Steinberg Midex 8
Moog SlimPhatty rack
Roland M-16E
Electrix Mo-FX
Electrix Filter Factory
Virtualizer Pro DSP2024P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Gerke
 
Misschien kan je fotos delen, want vd korgs en asm is kleur en of type nogal bepalend voor de waarde.
veel sterkte.
 
Ik heb wat foto's, niet het beste materiaal. Ik woon zelf ruim 200 kilometer verderop, maar zal deze in ieder geval even erbij plaatsen
 
Foto's serie 1
 

Attachments

  • DSC00346.JPG
    DSC00346.JPG
    113,2 KB · Bekeken: 123
  • DSC00369.JPG
    DSC00369.JPG
    141,6 KB · Bekeken: 129
  • DSC00367.JPG
    DSC00367.JPG
    151,1 KB · Bekeken: 128
  • DSC00364.JPG
    DSC00364.JPG
    161 KB · Bekeken: 127
  • DSC00359.JPG
    DSC00359.JPG
    109,1 KB · Bekeken: 126
  • DSC00357.JPG
    DSC00357.JPG
    131,8 KB · Bekeken: 131
  • DSC00353.JPG
    DSC00353.JPG
    161,6 KB · Bekeken: 135
  • DSC00351.JPG
    DSC00351.JPG
    127,4 KB · Bekeken: 137
  • DSC00349.JPG
    DSC00349.JPG
    158,2 KB · Bekeken: 132
  • DSC00348.JPG
    DSC00348.JPG
    146,4 KB · Bekeken: 130
Foto's serie 2
 

Attachments

  • DSC00379.JPG
    DSC00379.JPG
    245,5 KB · Bekeken: 113
  • DSC00373.JPG
    DSC00373.JPG
    166,4 KB · Bekeken: 112
  • DSC00382.JPG
    DSC00382.JPG
    136,8 KB · Bekeken: 116
  • DSC00383.JPG
    DSC00383.JPG
    126,4 KB · Bekeken: 107
  • DSC00384.JPG
    DSC00384.JPG
    107,3 KB · Bekeken: 116

frans maar dat stoort niet, vul het toestel in, check ’annonce’ en argus - klik op argus en er verschijnt een of meer grafiekjes in vensters.

dat zijn aanbiedingen 2e hands en argus is de verkoop qua waarde van de laatste jaren.
In Frankrijk zijn de prijzen gemiddeld wat lager, een heel goeie referentie dus, ipv reverb, waar t vol zit met dealers en dromers.

3FA337C6-70A9-4EED-B70F-79E80542192D.jpeg
 
Dankjulliewel.
Eens kijken of ik met een goede camera de juiste foto's kan gaan maken.
 
Als je dan toch foto's gaat maken, probeer in buitenlicht. Dat helpt echt met de verkoop: mooi belichte foto's, zelfs als het niet zo zonnig is. Eventuel gewoon net aan 't raam binnen.
 
Als er nog originele verpakkingen/handleidingen/adapters etc zijn, of extra kabels oid dan draagt dat ook bij tot de prijs.
En uiteraard de staat van de apparatuur: krassen/deuken/beschadigingen laten de prijs juist zakken.
 
Verpakkingen zijn er helaas niet meer.
Dus dat zal absoluut wel iets doen in de prijs.
Waar het om gaat is dat het weggaat voor een eerlijke prijs, hoeft niet de hoofdprijs te zijn.
Denk dat dat best wel een flink bedrag oplevert voor de herinrichting van de studio voor de beide jongens.
 
De meeste spullen zijn hier ook al eens eerder verkocht of tekoop aangeboden. Je zou ze met de zoekfunctie (kies optie 'Dit forum') op kunnen zoeken in het Marktplaats archief forum voor vraag/richt prijzen:


De prijzen zijn de afgelopen periode voor veel spullen gestegen, om deze reden zou ik aanraden om alleen naar recente topics te kijken voor prijsinformatie.

Success met de verkoop en afhandeling!
 
Triest bericht.. best actief lid. Wat blijft hangen is plotseling en zoons. Best jammer dat die gear niet bewaard word als herinnering of gewoon de hobby voorzetten. Prijzen weet ik niet echt veel van. Sterkte met je vlies.
 
Triest bericht.. best actief lid. Wat blijft hangen is plotseling en zoons. Best jammer dat die gear niet bewaard word als herinnering of gewoon de hobby voorzetten. Prijzen weet ik niet echt veel van. Sterkte met je vlies.
De beide zoons hebben helemaal niets met die gear en muziek.
Is inderdaad jammer.
Maar gelukkig hebben we wel zijn muziek, die blijft bewaard en wordt ook regelmatig afgespeeld.
 
Jemig. Ik word hier stil van. Alsnog gecondoleerd met het verlies van de grote vriendelijke reus. Want dat was hij.
 
Sjonge, dat is een rauw bericht zo.
Ik kijk zelf altijd op MP en 2e hands naar wat de producten doen en ook hier op de synthforum MP.
Als ze al lang niet meer aangeboden zijn, dan wordt het wat lastiger en hangt het echt af van het product.
Er zitten mooie synths tussen iig.
Jammer van de dozen, dat helpt qua prijs.
Zonder doos en in goede staat, Sub25 rond de 900 - 1000 zeker.
Hydrasynth iets van 600 - 650

De Slim phatty is een beetje een 'hit or miss' (of je wil hem, of niet, tuning is een issue). Wordt ook vaak aangeboden. In goede staat en met zelfs rond de 1000,-
Al verwacht ik niet dat ze daarvoor weg gaan. Eerder 800 oid.

Minilogue ongeveer 350

Verder volg ik zie niet zo (wat er verder in zit).

Ik zou je ook aanraden om ze hier aan te bieden.

I.i.g. gecondoleerd!
 
heel erg gecondoleerd, en je bent een topper dat je dit voor de familie wilt afhandelen.

Ik deel de mening over dozen en foto’s niet helemaal. Foto’s zijn eigenlijk alleen relevant om te zien of er (optische) beschadigingen zijn (en of de advertentie ‘echt’ is). Dozen zijn misschien van meerwaarde bij echte collector items.

Gangbare prijzen kun je hier heel goed vinden. Sowieso zou ik het misschien hier als eerste te koop zetten. Scheelt misschien veel MP gezeik waar je denk ik niet op zit te wachten. Het is allemaal mooi spul, meeste raak je wel snel kwijt hier (helemaal in vakantiegeld periode). Succes!
 
Allemaal dank voor de tips.
Inmiddels zijn er al heel veel reacties en zijn er ook al de nodige onderhandelingen geweest.
Maandag ga ik betere foto's maken en de zaken uitbouwen die al onder bod zijn.
Tof dat iedereen meedenkt en helpt!

En zoals aangegeven, ik bied het zeker eerst hier aan, hier zitten de liefhebbers. Belangrijk is dat de opbrengst eerlijk is en bij de juiste liefhebbers terecht komt.
Dat ben ik verplicht aan Wibo en ook aan zijn weduwe en de kinderen.
 
Back
Top