08 en 10 OKT: Zwitserse top electronica acts live in Amsterdam !

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.470
Locatie
Amsterdam
Op zondag 10 oktober speelt een aantal acts van het fantastische Zwitserse electronica label SPEZIALMATERIAL in Cafe Pakhuis Wilhelmina in Amsterdam. Sissy Kontest, Person en Softland. Deze mensen hebben al een hele trits fantastische platen uitgebracht, die nu eindelijk langzaamaan ook hier iets makkelijker verkrijgbaar worden. Oplages zijn altijd zeer gelimiteerd geweest en werden meestal binnen een paar weken helemaal opgesoupeerd, grotendeels in de U.K. waar ze ook aan de lopende band lovende reviews krijgen. Dit worden de allereerste en voorlopig ook enige optredens in Nederland. "The freshest, most advanced en innovative digital electronica" (uit recente review)

Het voorprogramma is van de Nederlandse gast Ro Hagers en hij start om 21 uur.

Entree is maar € 5 en de drank is (on-Amsterdams) betaalbaar.
(En nee, er is helaas geen korting voor forumleden mogelijk want we leggen hier al veel geld op toe !)

Zie voor meer programma informatie: http://www.xs4all.nl/~conso/nl/nu/index.html
Cafe Pakhuis Wilhelmina waar de optredens plaatshebben grenst aan de ruimte van Consortium, de organiserende partij.

Trouwens al op vrijdag 08 oktober 20 uur is er een opening in Consortium (independent art space) met SPEZIALMATERIAL videowerk, een grote nieuwe geluidsinstallatie + performance daarop en een feest in het cafe met 3 d.j.-s van het label + gast d.j. Nathallie Bruys aka KODI. De performance begint om een uur of 9 's avonds en zal vrij experimenteel zijn, het feest zal weer zeer dansbaar zijn! Gratis Toegang !

Andere links:
www.spezialmaterial.ch
www.cafepakhuiswilhelmina.nl
 
Even een korte opmerking:

Op de site van Cafe Pakhuis Wilhelmina staat veel foutieve info over het programma waar het spelling, aanvangstijden etc. betreft. Er is blijkbaar sprake van een webdesigner die er zelf maar van uit gaat dat ik hem verkeerde info geef en het dan zonder overleg zelf veranderd. Hier http://www.xs4all.nl/~conso/nl/nu/index.html de juiste info !

Komt allen !
 
Geweldige respons ! Ahum.... maar heeft ook helemaal niemand van dit forum plannen om te komen ????
 
ik ken nat6lie/kodi wel...heb wel eens gedraaid op haar radiostation tijdens de kunstvlaai....maakt ook eksperimentele (...)muziek....
 
Klinkt goed! Ik ga die dag verhuizen, maar als echte die hard zal ik eens kijken of ik iets kan regelen 8)
 
Origineel geplaatst door feindbild
ik zou wel willen komen maar kan helaas niet.
je hebt me in ieder geval wel weer een heel interessant platenlabel leren kennen (ben net naar mp3's aan het luisteren op hun site)! bedankt!

Hey, jammer dat je niet kan komen. Zou voor jou ook wel een grote afstand zijn. Ik kan me goed voorstellen dat SMreleases je wel zullen bevallen.

Heb je ondertussen trouwens zelf al wat meer interessant materiaal 'uit de oude doos' gevonden ? En ken je trouwens ook het Parijse label Active Suspension? (Link staat op de conso site, zie boven). Vooral DOMOTIC en Dorine Muraille zijn echte aanraders i.m.h.o. Zij komen als alles goed gaat in Maart 2005 een groot project doen hier. Ze hebben net een nieuwe site geopend, nog niet helemaal klaar, en weet niet of er nu al mp3's op staan, maar het is een erg veelzijdige en leuke club muzikanten en kunstenaars. Zeker ook de moeite waard. Ze gaan hier waarschijnlijk ook samenwerken met KRAAK (waar moeten die streepjes in die naam ook al weer staan?), die dan een live cd van het project in een oplage van 99 exemplaren hier zullen releasen.

Het is trouwens niet te geloven wat de Zwitsers eerder deze week allemaal de ruimte in gesjouwd hebben aan gadgets. Het belooft een bijzondere avond met zoals ze het zelf noemen 'bemande geluidsinstallaties' te worden vrijdag. En zondag zal het allemaal wat strakker zijn, tijdens de label showcase.

Bedankt voor je interesse in ieder geval !
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
ik ken nat6lie/kodi wel...heb wel eens gedraaid op haar radiostation tijdens de kunstvlaai....maakt ook eksperimentele (...)muziek....

Ja, dat is Nathalie. Hier draait ze echter alleen plaatjes.
 
Origineel geplaatst door Ionide
Klinkt goed! Ik ga die dag verhuizen, maar als echte die hard zal ik eens kijken of ik iets kan regelen 8)

Ja, zou leuk zijn als je het redt om langs te komen!

groet,
conso
Pieter
 
Back
Top