midiclock en een midimerger

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Vraagje, een midimerger die midiclock op 1 ingang ontvangt en note on/note off info op de andere, mengt dit toch tot een gezamenlijk signaal op de output van de merger?

Boele
 
Denk ik afhankelijk van je merk en type MIDImerger.
For what it's worth: m'n Roland A-880 doet dat wel, inderdaad (op de 'MIX BUS' zoals dat ding het noemt).
 
Ik heb een midiman merge 2x2. Een clocksignaal dat erdoorheen gaat komt niet aan bij de stepsequencer die ik heb. Het gekke is dat ie een andere drummachine wel laat spelen...

Ik vermoed nu eigenlijk een bug in de stepsequencer :-(

Boele
 
't kan ook zijn dat van maar 1 input de midiclock wordt doorgegeven. FF kabels omwisselen dus.
 
Origineel geplaatst door Backdrop
't kan ook zijn dat van maar 1 input de midiclock wordt doorgegeven. FF kabels omwisselen dus.

Klopt. Bij de genoemde Roland A-880 moet je aangeven wélke van de twee te mergen inputs de clock master is.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Klopt. Bij de genoemde Roland A-880 moet je aangeven wélke van de twee te mergen inputs de clock master is.

Nope. DAT is het niet.

clock uit Logic rechtstreeks in de stepsequencer: werkt wel
clock uit Logic in input 1 van de midimerger, dan naar de stepsequencer: werkt niet
clock uit Logic in input 1 naar de drummachine: werkt wel

Het lijkt er dus op dat iets in de midimerger eruit gefilterd wordt waardoor de stesequencer niet meer start, terwijl de Jomox drummachine WEL gewoon blijft werken.

Raar he?
 
Probleem opgelost. Het bleek dat de midimerger het signaal dusdanig verzwakte dat de stepsequencer in kwestie (P3) het signaal niet meer oppikte.

Kwam erachter door na de midimerger het signaal eerst in een andere synth te gooien en DAAR de thru weer van naar de P3 te leiden. Toen deed ie het wel (omdat hardware thru's het midi signaal weer versterken).

Na verwijdering van een weerstandje in de P3 is het probleem nu opgelost. 8o)

Dank voor het meedenken!

Boele

:slotje:
 
You're welcome!

MIDI, het blijft idd. een feest. Zo doet de wonderschoon bedachte, doch in de praktijk waardeloze, feature "Active Sensing" (en dan nog alleen in de implementatie zoals in mijn Roland A90 masterkeyboard) mijn RozzBoxje over z'n arme nek gaan als deze direct wordt aangesloten op de MIDI OUT.
Het routen van het MIDI signaal door een ander apparaat en dan pas door de RozzBox lost alle problemen op.
Het mooiste is, het probleem is met andere apparatuur niet te reproduceren.
Nog sterker, zelfs het opnemen en 100% terug afspelen van alle MIDI events (in MIDI OX) gaat vlekkeloos.
Eigenlijk vermoed ik dus eerder dat de A90 de Active Sensing bytes veel te hard uitspuugt, of iets dergelijks vaags... :confused:
 
Origineel geplaatst door MadR
lekker he midi ..
Een woord: GRUWEL!

Ik begrijp ook niet dat "de industrie" niet s met een nieuwe technologie komt. Midi is net zoiets als een floppydrive op een windows machine... Je zit er waarschijnlijk voor eeuwig aan vast... Belachelijk.

Maar ja, je kunt ook bijna niet zonder....
 
Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk tevreden met MIDI, zeker als je bedenkt hoeveel verschillende bedrijven er in zijn geslaagd vele produkten te bouwen die blijkbaar tóch kunnen samenwerken!
Ik bedoel, vergelijk dat eens met moderne standaarden, neem nou bijvoorbeeld ... Bluetooth? (over GRUWEL gesproken! :bekdicht: )

Maar serieus, het vervelende van een nieuwe, verbeterde standaard (ter vervanging van MIDI):
Op de één of andere manier moet je dan weer spullen hebben om je 'ouwe meuk' weer aansluitbaar en compatible te maken. Kost geld, werkt gegarandeerd óók niet vlekkeloos en je bent functioneel geen klap verder...

Neuh, van mij mag 't nog wel even blijven! Neem ik de irritaties op de koop toe. :luv:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk tevreden met MIDI, zeker als je bedenkt hoeveel verschillende bedrijven er in zijn geslaagd vele produkten te bouwen die blijkbaar tóch kunnen samenwerken!
Ik bedoel, vergelijk dat eens met moderne standaarden, neem nou bijvoorbeeld ... Bluetooth? (over GRUWEL gesproken! :bekdicht: )

Maar serieus, het vervelende van een nieuwe, verbeterde standaard (ter vervanging van MIDI):
Op de één of andere manier moet je dan weer spullen hebben om je 'ouwe meuk' weer aansluitbaar en compatible te maken. Kost geld, werkt gegarandeerd óók niet vlekkeloos en je bent functioneel geen klap verder...

Neuh, van mij mag 't nog wel even blijven! Neem ik de irritaties op de koop toe. :luv:
Ja en nee...
Je hebt wel gelijk. Het werkt. Maar als ik dan weer s tegen zo'n probleem aanloop als hierboven dan baal ik als een stekker. Tuurlijk is het knap en zo, maar het staat ook stil. Al jaren. DAT is wat me tegenstaat. En natuurlijk gaat het geld kosten om een nieuwe standaard te ontwikkelen, maar dat gebeurd toch op ieder gebied? Je zou toch denken dat een nieuwe standaard te bedenken moet zijn waarbij midi ook nog meedoet? Als overgangsfase zal ik maar zeggen? Nou ja, het kan geen kwaad in ieder geval om hardop te dromen. Maar je hebt ook gelijk dat we niet zonder kunnen eigenlijk...

Pffff... veel te moeilijk allemaal... Maar s een koud biertje pakken 8o)
 
Back
Top