[TC] D*Two vs Fireworx

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
Jaja......appels en peren ik weet het. Lees dus eerst de vraag even.

Aangezien ik op zoek ben naar een TC Electronic D*Two maar deze echt moeilijk te krijgen is in de 2e hands markt vroeg ik me door meerdere opmerkingen op dit forum af hoe de delays in de Fireworx zich verhouden met de delays in de D*Two.

Iemand hier ervaringen mee?

De Fireworx kan je natuurlijk naast delays veel meer bieden. Maar het gaat me toch wel om de goede delays in de D*Two.
 
Re: [TC] D*Two vs Fireworx

Origineel geplaatst door Acidfever
De Fireworx kan je natuurlijk naast delays veel meer bieden. Maar het gaat me toch wel om de goede delays in de D*Two.

Dan ga je toch voor de D-Two? Ik wil wedden dat ie veel makkelijker in gebruik is en qua delay instellingen meer biedt. Leuk lijkt me ook die rhythm delay. Hij klinkt misschien ook beter. Afwachten tot ie weer (ooit) 'ns op de tweedehands markt verschijnt. Als je geld hebt voor beide bakken, koop ze gewoon alletwee. ;)

Voor mijn aparte delays gebruik ik nooit m'n FireworX, maar gewoon m'n Alesis Q20. Werkt veel praktischer en sneller, hij klinkt ook nog eens overtuigend. De delays van beide bakken zijn trouwens ook met MIDI klok (aantal BPM) te syncen.
 
Re: Re: [TC] D*Two vs Fireworx

Re: Re: [TC] D*Two vs Fireworx

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Dan ga je toch voor de D-Two? Ik wil wedden dat ie veel makkelijker in gebruik is en qua delay instellingen meer biedt.

Waar gebruik jij je fireworx meestal voor dan?
 
Zou een van jullie eens die fireworx kunnen laten luisteren.. dus een paar stukjes plaatsen op het net.. ben nl. erg benieuwd wat voor een soort geluidsmuren je ermee kunt maken.
 
IK heb er zelf geen. Ben juist aan het beslissen of ik een D*two of Fireworx wil.

Je kunt hier wel fragmenten beluisteren: KLIK
 
Als het je puur om de delays gaat,moet je gewoon een D-two hebben....de delays van de Fireworx zijn niet zo uitgebreid en hij heeft geen rhythmic delays of zo....

De Fireworx is echt een bak om ingewikkelde,vreemde fx mee te maken....om je sound te vernaggelen....maar als je zelf ingewikkelde delays zou willen maken ben je beperkt,omdat je maar 1 delay-unit kunt gebruiken...

Maar met de fireworx kun je bijvoorbeeld wel een filter + reverb + delay + chorus + compressor in 1 effect douwen....

Ik heb zelf 2 Fireworx,maar gebruik voor m'n standaard delays de Lexicon MPX 550...
 
Luistert en huivert... Het is heel simpel, als je iets leux met delays wilt, koop dan de D2. lastig te vinden of niet. Gewoon ff volhouden, want voor je het weet komen ze langs vliegen, dat gaat altijd zo... Er is gewoon niets beters dat enigzins betaalbaar is...
 
Re: Re: Re: [TC] D*Two vs Fireworx

Re: Re: Re: [TC] D*Two vs Fireworx

Origineel geplaatst door Acidfever
Waar gebruik jij je fireworx meestal voor dan?

Voor freaky effecten. En over stemmen gebruik ik 'm veel. Erg leuk speelgoed. Lekker je sound vernaggelen en zo. ;)
 
Origineel geplaatst door MuziekFriek
En...? Hoe staat het met de D*Two? Al ééntje aangeschaft? :yamaha:

Kijk maar in m'n gearlist! 8~
 
Back
Top