TC Electronic delays

Scrape

Ouwe rot
Lid sinds
5 juli 2012
Berichten
1.319
Locatie
Groningen
Ik overweeg om de D-Two van TC Electronic te kopen, maar ik vroeg mij af of deze ondertussen niet al is ingehaald door andere delays van TC. De D-Two stamt al uit het jaar 2000. Heeft iemand ervaring met de D-Two ten opzichte van de Flashback, Alter Ego, Nova Delay of Nova Repeater? Welke klinkt het beste, en heeft de D-Two nog handige functies die deze gitaarpedalen niet hebben?
 
Ik heb gekozen voor een Line6 echopro, omdat daar alle belangrijke functies direct onder een eigen knop zitten. Hij is veel handiger in gebruik dan een D2 en ik ben ook meer te spreken over de bouwkwaliteit. Ik heb her en der in zalen meerdere TC units gezien waar knoppen vanaf kwamen en dat soort kwaaltjes.
 
Hm, goed om te weten, dat van die bouwkwaliteit. Nou ben ik altijd wel voorzichtig met mijn spullen, maar toch...
De Echo Pro ziet er ook interessant uit, maar is niet meer nieuw te krijgen en dat heeft wel mijn voorkeur op het moment.
 
Wat betreft bouwkwaliteit zou ik dan eerder voor een pedaal dan een TC rack unit gaan. Die TC heeft m.i. ook niks bijzonders qua geluid.
 
Heb zelf de D2, nieuw gekocht toen die uitkwam.
Nog altijd een van de makkelijkst te bedienen delays in mijn ogen, zeker als je een tempo gebaseerde delay wil instellen, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16..., dotted, triplets, gewoon rechtstreeks in te stellen. Weet niet of er nog andere zijn waar dat zo makkelijk kan. Ook de dynamic functie waarbij het volume van de delays gekoppeld wordt aan het volume van het inkomend signaal (een sidechain dus) is heel handig voor solos met veel delay.
Okay, dat kan je ook allemaal in je DAW gaan instellen, maar als je gewoon met de hardware wil gaan spelen en dingen uittesten door aan knopjes te draaien en toetsen in te drukken, is dit toch niet zo snel/intuïtief te vinden bij de andere delays tenzij ik me vergis.
Die strymon pedaaltjes lijken me ook wel heel mooi, zeker als het gaat om het geluid verder te "behandelen" , daar is inderdaad de D2 veel braver in, lijken me wel een mooie aanvulling :-). Als ze nu nog eens een rackmount module zouden uitbrengen, dan zou ik helemaal niet meer kunnen weerstaan ;-).
 
Ik heb de Tech21 Boost D.L.A. Is niet super duur ( €200 ) en t geluid is erg warm.
Heeft veel instel mogelijkheden. Kan van een all digital delay tot een doffe, warrige, ontstemde analog madness :P...
 
Heb zelf de D2, nieuw gekocht toen die uitkwam.
Nog altijd een van de makkelijkst te bedienen delays in mijn ogen, zeker als je een tempo gebaseerde delay wil instellen, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16..., dotted, triplets, gewoon rechtstreeks in te stellen. Weet niet of er nog andere zijn waar dat zo makkelijk kan. Ook de dynamic functie waarbij het volume van de delays gekoppeld wordt aan het volume van het inkomend signaal (een sidechain dus) is heel handig voor solos met veel delay.
Okay, dat kan je ook allemaal in je DAW gaan instellen, maar als je gewoon met de hardware wil gaan spelen en dingen uittesten door aan knopjes te draaien en toetsen in te drukken, is dit toch niet zo snel/intuïtief te vinden bij de andere delays tenzij ik me vergis.
hoe zit het qua besturing via MIDI CC?
 
TC Alter Ego X4 ?

TC Alter Ego X4 ?

Heeft iemand hier (ervaring met) de TC Electronic Alter Ego X4 ?

Modelling van de Echoplex, Echorec, Space Echo, TC's eigen 2290 Delay en nog acht andere veelal klassieke delays.

Er wordt online erg lovend over gesproken; de youtube videos zijn zoals vaak vooral bijna allemaal van snarentrekkers :P

Waar ik komende tijd gestationeerd ben is geen winkel in de buurt waar ik 'm kan gaan proberen. Eerdere online aankopen zonder testen, zoals de RE-20 en de Catalinbread Echorec, zijn me flink tegengevallen, dus ik heb ik niet zo'n zin om dat nu weer te gaan doen.

De TC ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als bovengenoemde twee, en heeft maar liefst 12 models, en een beperkte looper en er is ook een editor voor extra mogelijkheden. Geneigd te denken 'too good to be true', maar TC maakt gewoonlijk geen rommel en de vele lovende reviews maken me erg nieuwsgierig...



*
 
heb een D2 niet slecht voor t geld, nadeel is: hij moet een tijdje aanstaan voordat het display t doet, schijnt meer voor te komen bij tc.

Ja, is ook een fijne delay, die heb ik ook. Gelukkig doet mijn display het nog prima. Maar is heel andere koek dan het modellen van klassieke delays.
 
Laatst gewijzigd:
De echorec variant in deze scheen niet heel geweldig te zijn wat ik ervan gelezen heb :-\

O.k., dat had ik nog niet gelezen.

De Alter Ego X4 mist ook bijv. ook knoppen voor modulatie depth en speed. Ik verwacht dan ook geen perfecte, 1 op 1 getrouwe en volledig complete models voor € 250.

Maar de flink formaat stompbox opzet vind ik erg prettig om erbij te hebben, voor jams etc., wanneer de meeste models verregaand getrouw zijn, en de geluidskwaliteit hoog is.
 
Ik heb een alter ego (niet de x4 maar die kleinere bruine) en ik vind het een heerlijk pedaaltje, gebruik hem met mn toetsen voor de band. Die TC pedaaltjes hebben ook TonePrint en daar zit weer een editor bij waar je dus je eigen delay kan samenstellen en nog redelijk uitgebreid ook. De echorec en de gewone tape setting zijn mijn favoriet overigens.
 
Back
Top