Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Helaas heb ik zelf geen fototoestel, maar als ik er eentje van een makker kan roven zal ik zeker wat plaatjes schieten!

Daarbij zit ik voor het moment een beetje krap bij kas en kan ik m'n frontpaneel dan ook nog niet bestellen, dus echt "af" is ie in feite nog niet.

Dat frontpaneel heb ik overigens met de front panel designer van scheaffer apparatebau gemaakt, wie hier geïnteresseerd in is moet maar een gil geven.
 
Ik heb wat pdf's gemaakt...

For the people that don't want to download this program, I have uploaded some PDF's:

schematic.pdf
layout.pdf
placement.pdf

The LED on the top right hand side is the top LED of the meter (red in my meter), the LED on the top left side is the lowest LED and is always lit (acts as the 0dB led and also indicates that power is applied to the GSSL clone). If you do not want this led, just don't mount it (you could then also don't mount R3 because this resistor won't be doing anything if you don't mount the LED).
 
Dank je.

Er zat een foutje (+15V en -15V benamingen bij JP1 moest omgekeerd) op het schema, heb het gewijzigd en opnieuw opgeladen (zelfde links). De PCB was wel correct overigens.

Als iemand nog een fout ontdekt, geef maar een gil :)

Verder wil ik nog effe opmerken dat ik zelf een 10uF elco gebruik om de LM te ontkoppelen. Als je een 2u2F capaciteit gebruikt dan moet dit een tantalum zijn (staat zo in de datasheet van de LM3914).
 
Hey radiance,

Zoeken in het groupdiy forum is een crime, dus stel ik deze vraag maar hier aan jou:
Ik zo'n Teringer cybermix op de kop getikt en daar zitten 2159's in, kan ik die gewoon gebruiken of moet ik nog bepaalde weerstandjes of caps veranderen? (ik ben echt een noob op dit gebied, btw).

Gr, Sebas
 
Origineel geplaatst door Deimos
Hey radiance,

Zoeken in het groupdiy forum is een crime, dus stel ik deze vraag maar hier aan jou:
Ik zo'n Teringer cybermix op de kop getikt en daar zitten 2159's in, kan ik die gewoon gebruiken of moet ik nog bepaalde weerstandjes of caps veranderen? (ik ben echt een noob op dit gebied, btw).

Gr, Sebas

vergelijk de schema´s van die chips en kijken wat de in en outs doen, als ze de zelfde pin config hebben moe thet lukken denk,..
 
ik mag blij zijn als ik over 3 jaar aan kan beginnen :(

nog effe wat kost nou de meeste klinkende clone totaal ?
 
Is er iemand die een SSL clone voor mij zou kunnen maken. Ik heb twee linker handen, dus zelf doen begin ik echt niet aan, dat is vragen om problemen. :D
Wat zou zo'n grapje me kosten? Ik ben bang heel veel, omdat er best wel veel tijd in gaat zitten. Maar toch, vragen staat vrij nietwaar??
 
Tussen de 250 en 450 euro. Echt, als je je best doet en niet voor "looks" gaat moet het kunnen voor 250 euro. Mischien wel minder!

Kijk anders even twee pagina's terug in deze thread naar de ouwe en nieuwe VCA's. De THAT/DBX vca's kosten +/- 10 euro. Die ouwe 202's kosten tussen de 30 en 50 euro MAAR schijnen iets beter te klinken. Heb het zelf nog niet geprobeert maar ga er binnenkort wel een bouwen met 202's
 
hallo

gaaf idee :)

ben nog totaal onbekend met electronica maar zo moeilijk kan het niet zijn... toch :D
nu wil ik bestellen maar stuit al gelijk op de eerste problemen
alles staat overal en vele links werken helaas niet meer

het leek me verstandig om eerst de case, printplaatjes, en transformators te bestellen

dit exacte model wil ik namaken
http://www.geocities.com/cruzeman2001/images/XLGsslComp_Front.jpg

zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het kopen van deze eerste onderdelen?

alvast bedankt en iedereen veel plezier met de creaties :okdan:
 
zie nog steeds niet waar ik ze kan bestellen of ik kijk eroverheen

waar had jij ze besteld ?

de case
en de printplaatjes
 
klopt ik heb op de site van RC gekeken voor die 19inch cases zoals je vermelde maar kan ze niet vinden
 
Back
Top