Tb-303

de 303 is niet de coolste synth ooit gemaakt!
:stupid das volledige waanzin...

maar het is wel een heel cool bakje..

Zorg gewoon dat de POTS niet kraken als je een nieuwe koopt, de druktoetsen zijn makkelijk te vervangen en heel goedkoop. 25 euro aan onderdelen zeg maar .
 
de eerste acidplaat in mijn geheugen (waarvan ik bewust was dat ze een acid geluid had) was xtc cats - jesus loves the acid. Dat moet toch een tb 303 zijn niet? Allez, ik heb de plaat niet, ik moet ze dringend een kopen:dj:
 
Origineel geplaatst door kris renton
de eerste acidplaat in mijn geheugen (waarvan ik bewust was dat ze een acid geluid had) was xtc cats - jesus loves the acid. Dat moet toch een tb 303 zijn niet? Allez, ik heb de plaat niet, ik moet ze dringend een kopen:dj:

Ecstacy Club, niet Cats ;-)

Een andere klassieker voor mij dan: Phantasy Girl van Pierre's Pfantasy Club, beste acidlijn ooit imo.
 
550 euri betaald voor de mijne


favorite track: Laurent X = Machines

als iemand die plaat heeft en er vanaf wil.. you can help me out!
 
Mijn 1e (bewuste) kennismaking met het geluid is met de plaat Public Energy Three O'Three.
Kwam alleen pas 10 jaar later achter de titel .. hehe.

Ik heb ook de dikke mazzel dat als ik met Robin Kampschoer live ga, ook een 303 in mn set heb staan :D Gruwelijk geil!
 
Beste track ooit voor mij met een 303 .. Ten City That's The Way Love Is. Daar wordt ie namelijk eens niet
voor scheurwerk gebruikt maar subtiel als mede-instrument ..

Sample

En trouwens.. Laatste remix van Kraftwerk - AERO Dynamic (etienne de crecy en alex gopher) die zit vol met 303
en zo goed gedaan dat je bijna zou denken dat het niet meer mogelijk is .. technology he ..

Fred.
 
hmmm...303...ik zeg plasikman.....polygon window....voodoo ray....phuture...philipstrax...rober armani...

tja, wat zeg ik eigenlijk..ik zeg bliep....blijft natuurlijk het mooiste geluid wat er is...zooooo herkenbaar....ik zie rookmachines en stroboscopen...fluitjes en grote smiles....dat waren de goede oude tijden....
 
Sounds like a ion.
Met distortion,en of saturatie op de waveform,klinkt alles als een basis 303 vind ik.
Maar de env acc en type filter is nooit te benaderen,met een v.a,of een ander willekeurige bak of soft.
Daar heb je toch echt een 303 voor nodig,deze is en blijft daar uniek in ben ik bang.


Deze sound op zichzelf staand en niet in vergelijk met een 303 vind ik het erg dik.
 
Origineel geplaatst door smackos
Laurent X - Machines


Wat heb je te ruil?


pfff.. beetje acid techno / new beat / acid..

heb hier nog enkele dubbele exemplaren van Mundo Muzique 'acid pandemonium' van '91 (303 meets hoover)... hangt er infeite vanaf

wat zoek je ? :mega:
 
Origineel geplaatst door kris renton
de eerste acidplaat in mijn geheugen (waarvan ik bewust was dat ze een acid geluid had) was xtc cats - jesus loves the acid. Dat moet toch een tb 303 zijn niet? Allez, ik heb de plaat niet, ik moet ze dringend een kopen:dj:

De lead-lijn in "Jesus loves the acid" is zeer duidelijk niet met een 303 gedaan. Lijkt eerder op een SH-101, MC-202 of een Juno...
 
Origineel geplaatst door oli303
De lead-lijn in "Jesus loves the acid" is zeer duidelijk niet met een 303 gedaan. Lijkt eerder op een SH-101, MC-202 of een Juno...

Vette plaat is dat,maar ik schaarde die plaat vroeger altijd onder newbeat i.p.v acid
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Is de MC-202 een goed alternatief voor een 303? Heb ik ook wel es gehoord ?

Ja en nee de sound Ja en de sequencer Nee.
MC-202 is volgens mij gewoon een SH-101 of Juno in een kastje...
heeft ie wel eens de zelfde waveforms (*) laat staan het zelfde filter...?

* zaagtand
Code:
 /|
/ |
   \ |
    \|
 
Net een gekocht

Net een gekocht

Ik heb net op eBay een mint TB-303 gekocht (1500 dollar), compleet met alle handleidingen, accoorden-wiel (ja, ook dat hooorde erbij) draagtas en de hele santekraam. De reden waarom ik geinteresseerd ben in de TB-303 is de volgende: in 1982 speelde ik samen met mijn beste vriend in een synthpopband. Onze apparatuur was goedkoop want we konden niet veel betalen. Daarom hadden wij - schrik niet - een SoundMaster SR-88, TR-606 en een TR-808 voor de drums, een MS-20, een DX-9, een Crumar Performer, een Casio VL-1, een SH-101 en een TB-303 voor de synthsounds. Toen we geen muziek meer wilden maken hebben we alles weggedaan voor kleine prijsjes. Zo ging de MS-20 weg voor 100 gulden en kreeg de nieuwe koper er de TB-303 gratis bij. De TR-808 ging weg voor 75 gulden, de SH-101 voor 50 ... Tja, en nu ben ik bezig alle oude gear weer aan te schaffen. De SH-101 heb ik al, net als de SR-88 en nu dus de TB-303.

Groeten uit Driehuis!
 
Re: Net een gekocht

Re: Net een gekocht

Origineel geplaatst door theactor
Ik heb net op eBay een mint TB-303 gekocht (1500 dollar), compleet met alle handleidingen, accoorden-wiel (ja, ook dat hooorde erbij) draagtas en de hele santekraam. De reden waarom ik geinteresseerd ben in de TB-303 is de volgende: in 1982 speelde ik samen met mijn beste vriend in een synthpopband. Onze apparatuur was goedkoop want we konden niet veel betalen. Daarom hadden wij - schrik niet - een SoundMaster SR-88, TR-606 en een TR-808 voor de drums, een MS-20, een DX-9, een Crumar Performer, een Casio VL-1, een SH-101 en een TB-303 voor de synthsounds. Toen we geen muziek meer wilden maken hebben we alles weggedaan voor kleine prijsjes. Zo ging de MS-20 weg voor 100 gulden en kreeg de nieuwe koper er de TB-303 gratis bij. De TR-808 ging weg voor 75 gulden, de SH-101 voor 50 ... Tja, en nu ben ik bezig alle oude gear weer aan te schaffen. De SH-101 heb ik al, net als de SR-88 en nu dus de TB-303.

Groeten uit Driehuis!

Hier precies hetzelfde...
De sound is wat je erg gaat missen na verloop van tijd.
Het gaat helemaal in je systeem zitten....



Een befaamde nederlandse band schreef daar ooit een liedje over........
Oude liefde roest niet.
 
Re: Net een gekocht

Re: Net een gekocht

Origineel geplaatst door theactor
Ik heb net op eBay een mint TB-303 gekocht (1500 dollar), compleet met alle handleidingen, accoorden-wiel (ja, ook dat hooorde erbij) draagtas en de hele santekraam. De reden waarom ik geinteresseerd ben in de TB-303 is de volgende: in 1982 speelde ik samen met mijn beste vriend in een synthpopband. Onze apparatuur was goedkoop want we konden niet veel betalen. Daarom hadden wij - schrik niet - een SoundMaster SR-88, TR-606 en een TR-808 voor de drums, een MS-20, een DX-9, een Crumar Performer, een Casio VL-1, een SH-101 en een TB-303 voor de synthsounds. Toen we geen muziek meer wilden maken hebben we alles weggedaan voor kleine prijsjes. Zo ging de MS-20 weg voor 100 gulden en kreeg de nieuwe koper er de TB-303 gratis bij. De TR-808 ging weg voor 75 gulden, de SH-101 voor 50 ... Tja, en nu ben ik bezig alle oude gear weer aan te schaffen. De SH-101 heb ik al, net als de SR-88 en nu dus de TB-303.

Groeten uit Driehuis!

Damn wat een prijzen ... pffffff.
 
Re: Net een gekocht

Re: Net een gekocht

Origineel geplaatst door theactor
Ik heb net op eBay een mint TB-303 gekocht (1500 dollar), compleet met alle handleidingen, accoorden-wiel (ja, ook dat hooorde erbij) draagtas en de hele santekraam. De reden waarom ik geinteresseerd ben in de TB-303 is de volgende: in 1982 speelde ik samen met mijn beste vriend in een synthpopband. Onze apparatuur was goedkoop want we konden niet veel betalen. Daarom hadden wij - schrik niet - een SoundMaster SR-88, TR-606 en een TR-808 voor de drums, een MS-20, een DX-9, een Crumar Performer, een Casio VL-1, een SH-101 en een TB-303 voor de synthsounds. Toen we geen muziek meer wilden maken hebben we alles weggedaan voor kleine prijsjes. Zo ging de MS-20 weg voor 100 gulden en kreeg de nieuwe koper er de TB-303 gratis bij. De TR-808 ging weg voor 75 gulden, de SH-101 voor 50 ... Tja, en nu ben ik bezig alle oude gear weer aan te schaffen. De SH-101 heb ik al, net als de SR-88 en nu dus de TB-303.

Groeten uit Driehuis!

dikke prijs voor een tb 3:)3 Als je nog een 808 zoekt ;) gebruik de mijne zelde :D
 
Back
Top