Cubase SX in combinatie met OB12

Niels2103

Nieuwkomer
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
9
Locatie
Monnickendam
Goeiemorgen,

ik ben nieuw hier op het forum en ben ook pas net begonnen met zelf muziek maken (speel wel al jaren keyboard, maar wilde nu toch meer). ik heb van iemand een OB12 kunnen overnemen, en ben er enthousiast over de mogelijkheden en geluiden van dit apparaat. op m´n pc heb ik nu cubase sx draaien, maar als ik iets inspeel en dat opneem in cubase, en dit daarna afspeel, hoor ik alles met een piano geluid, ipv het geluid uit m´n synth. mijn vraag: wat doe ik fout?
alvast bedankt.
 
*zucht* daar gaan we weer.....

eerst even een tip: heb je de zoek functie al geprobeerd (ergens rechts bovenin) ????? Deze vraag komt wel vaker voorbij namelijk.
en nog een: als je cubase hebt gekocht (ja toch ?) heb je er ook een handleiding bij. En de PDF versie kun je zo van internet halen, lees die (!!)

komt dat pianootje uit de pc ipv de ob12 ? heb je in je trackinstellingen bij OUTPUT wel aangegeven dat de output naar je midi interface moet ipv naar de standaard windows softsynth ?

oh..enne: welkom op dit fantastische forum :D
 
Ik heb de track instellingen inderdaad goed staan, de output staat op midi interface, ipv de standaard instelling van de pc.
met de zoekfunctie op dit forum heb ik ook gezocht, maar nog niet het juiste antwoord kunnen vinden. sorry daarvoor, had ik even moet vermelden. ik zal de handleiding van cubase nog eens doorspitten, misschien dat ik het over het hoofd heb gezien.
maar dacht dat wellicht een van jullie hier direct een antwoord op had.
maar alsnog bedankt voor je reactie, we gaan nog even verder stoeien.
 
"de output staat op midi interface" is een eerste stap in goede richting mja, maar dan zal je nog even een stap verder moeten gaan door de juiste output van je MIDI interface te specifieren.
Je bent er bijna :yamaha:
 
Back
Top