Wat voor live setup gebruik je?

100_0542.jpg


duogigs:

Fender Rhodes > DI
Nord Electro
Rode NT3
Spirit Folio Notepad
TC M300 galm
naar AER AG8 amp

met de band speel ik de Rhodes door een Fender Bassman als er plek is, en dan hoef ik niet te zingen en kan de microfoon en galmzooi thuisblijven
 
Meestal heeft het wel iets weg van dit:

Ensoniq KS32, Korg Karma, Korg N5EX

Soms een Yamaha S90 en hoop binnenkort de VFX mee te kunnen nemen (Ensoniq) vanwege toch wel het unieke geluid (heb het met samples geprobeerd maar mis echt de unieke 8 voice chorus en de dynamiek)

Korg Wavestation SR, Emu E6400 sampler, Boss SE50 (2x), Opcode Studio 5 LX (om alles mee aan te sturen), Roland M240R mixer, Yamaha TX7, Behringer chorus pedaaltje (voor de TX7), Apple iPod Nano 1gb met dock, Apple Macbook met rumpelrausch taips en Pro 53. Heb er echter een nieuw geluidskaartje voor nodig.
En dan verder nog een hele bende aan footswitches, sustainpedaaltjes en CV pedalen.
Ow en een Roland floorboard als controller (voor basspedalen)

Eigenlijk nog een MMT8 nodig.

Setup wisselt beetje, hangt van de nummers af die gespeelt worden.
 
ik ben fokking lazy; macbook met ableton en een extern toetsenbord om te mishandelen/triggeren.....heerlijk... laatst nog op de fiets naar een optreden gegaan:yamaha: :dj: :biertje: :yamaha: :Z
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
ik ben fokking lazy; macbook met ableton en een extern toetsenbord om te mishandelen/triggeren.....heerlijk... laatst nog op de fiets naar een optreden gegaan:yamaha: :dj: :biertje: :yamaha: :Z

ik ben vorige week nog op de fiets naar een optreden gegaan... met een sh-101, mixer, tr-808, tape echo, esx, micromodular, korg ms10 en een verengalm ! da's ff wat zwaarder, maar het kan dus wel ! :D
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik ben vorige week nog op de fiets naar een optreden gegaan... met een sh-101, mixer, tr-808, tape echo, esx, micromodular, korg ms10 en een verengalm ! da's ff wat zwaarder, maar het kan dus wel ! :D

Pfff, dan heb je meer lef dan ik man :)

Ik vervoer m'n setup in een pelican 1610.

46_1_b.JPG
 
Live speel ik in een coverband.

Minimum set-up: Novation X-Station 61 + Powerbook met Logic Pro + Ultimate Apex standaard + Shure E2 hoofdtelefoon als synth monitor.
Mogelijke uitbreidingen: Ensoniq VFX en/of Siel Orchestra met een Smallstone.

Van Logic gebruik ik geen sequencing, maar gebruik ik de geluiden van de Logic soft synths. Ik heb een Arrange window open met veel audioinstrument tracks. Aan een track hangt een synth met een specifieke patch. Door via de X-Station door de tracks te bladeren, kan ik een ander geluid selecteren. Qua geluiden zijn het de usual suspects: orgels uit de EVB3, Rhodes piano uit de EVP88, een paar synths uit de ES1 en ES2. Uit de ESE komt een heel aardig Solina String Ensemble, voor als ik de Siel niet bij me heb.
 
er zit binnekort nog een rm1x en virus b aan te komen ;)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik ben vorige week nog op de fiets naar een optreden gegaan... met een sh-101, mixer, tr-808, tape echo, esx, micromodular, korg ms10 en een verengalm ! da's ff wat zwaarder, maar het kan dus wel ! :D

dat zou ik persoonelijk niet zo snel doen.
druk vekeer, regen, zo wie zo < fietsuh <?> e.d.
Of hebbie een dikke bakfiets :confused:
 
Origineel geplaatst door rkampschoer
Ff een update van mijn kant:

adhd2.jpg


Je ziet:

A&H Xone92
RME Multiface II
Jazzmutant Lemur
G4 Powerbook
Boss DD6
Gemini iKey voor de opnames (soon te vervangen door een andere mobile recorder).

Hey waw een Jazzmutant mee! Werkt die Gemini iKey goed voor opnames?

Ik neem zelf mee:

KORG
ESX, EMX, ES-1MK2, MicroKorg, Kaoss Pad II

ELECTRIX Filter Queen, ART TCS stereo compressor, SPL Stereo Vitalizer, Yamaha MG-12/4 FX

Soms nog een MS-2000B
ES-1MK2 wordt nog vervangen door Machinedrum aangezien de meeste samples in de ESX kunnen.

Dit ongeveer dus:
 

Attachments

  • live set.jpg
    live set.jpg
    100,8 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Iemand trouwens een goed idee om dit alles veilig in te vervoeren?

Kijk eens voor 1 of een aantal pelican cases als je alles absoluut zo goed mogelijk wilt vervoeren.
En als een pelicase te kostbaar is, dan adviseer ik je om toch een ander soort flightcases te kijken.

En de iKey bevalt op zich goed, maar heeft helaas ook weleens gehaperd.
 
't is alweer ff geleden dat ik voor het laatst optrad maar mijn setup is alsvolgt:

-Roland XP50 (+4x expansion)
-Roland JP8000
-Korg X5d
-Roland JV30
-ESI2000 Sampler
-Roland SPD11 (+ext. pads)
-Edirol PC160 A

-Tascam 564
-Behringer UB1202

-Behringer Virtualizer
-Behringer Composer
-MAM VH-11 Vocoder
-Aphex 109 param. EQ
-Boss Eq. + Enhancer
-Zoom 1204
-ART DR1
-Boss DS2 Distortion
-Custom built pedal-board

-Shure SM58 (2x)
-Shure In-ears

meesha06.jpg
 
Ik speel zelf in een pop/rock coverbandje, en dit is alles wat ik meesleep:

Korg Triton Studio 76
Roland X-8
Yamaha Submixer
K&M Spider Pro Stand
Sennheiser IEM 300 (in ear amp)
Variphone ES 2 (in ear monitor)
Sennheiser EW 145 Zangmicrofoon

Randapparatuur (Submixer, In ear zender, en m'n miczender) mooi verpakt in een 19" flightcase, met een laatje erin voor mijn Mic, batterijen en In Ear spulletjes.
En een kistje voor mn kabeltjes.
Dus alles mooi verpakt in 4 kistjes en 1 hoes!


Lekker compact, en ik kan er prima mee uit de voeten!
 

Attachments

  • P1040361.jpg
    P1040361.jpg
    48,3 KB · Bekeken: 114
Nog bezig mijn livesetup te bouwen:

Korg electribe SX
Korg electribe EA-1
Novation Xiosynth
Kaosspad mini
Klein mixertje
 
Een volledige PC (3,0 gHz, 1gb geheugen), monitorsplitter en 2 monitoren..
Plus een broertje om de PC te besturen!

Draai Ableton Live 5.0.. Daarin staan al onze nummers gesequenced (althans, de synths en beats). Deze gaan rechtstreeks naar de PA, en via een andere output wordt er een click naar mijn koptelefoon gestuurd. Deze wordt nog een keer versterkt door een Behringer mixertje.. Naast mij staat een monitor zodat ik kan zien waar de sequence zich bevindt zodat ik ook in vlagen van verstandsverbijstering kan zien waar we zijn!

Ik ben zelfs overigens de drummer van de band. (NE1) Verdere bezetting is gitaar, bas en zang. Ik deed eerst zelf de bediening van de PC, maar met een extern persoon gaat het laden van de volgende song gewoon een stuk sneller en soepeler! Het schiet niet op als ik een nummer "klaar" heb, dat ik dan snel de stokken aan de kant moet leggen, de muis moet opzoeken, volgende nummer moet inladen, etc... Nu is het zo dat op het moment dat de gitaar en bas uitgeklonken zijn het volgende nummer al klaar staat! Tijden op zoek geweest naar een apparaat dat hetzelfde kan als deze PC, maar dat is er volgens mij gewoon niet.. Het is een beetje slepen, maargoed, het werkt perfect! Ooit wordt het een dikke MacBook Pro, maargoed, daar moeten we nog een beetje voor sparen ;)
 
Back
Top