Wat voor live setup gebruik je?

Ik doe ook af en toe es knutselen, wat ik dan meeneem is:

Me laptop met Ableton live6
2 19" cases met 6 he voorop en 10 he bovenop met daarin:
Yamaha MG16/4 mengert
Nord Modular
Waldorf Pulse
Jomox Airbase -> doepfer drehbank (controls) -> Korg ER (seq)
Studioquad
MPX110
Moog Phaser pedaal
Behringer compressor
Behringer distortion pedaaltje
Art distortion SGX-lt
 
wil me live setup gaan omgooien en een en ander veranderen en inkrimpen (qua rackunit hoogte en gewicht), gewoon omdat het nog te veel tijd kost om dingen aan te sluiten (al gaat het steeds sneller) mar vooral de ruimte en het getil een beetje de das om gaat doen.

Dus een 10HE rack met mixer, boss se50 (2x), roland fantom xr, wavestation sr, TX7 en patchbay.
Ensoniq VFX vind ik nog wel een vereiste (vooral die 8 voice chorus is lastig na te maken) maar voor de rest maakt het me niet zo zeer meer uit wat ik meesleep aan toetsen aangezien alles uit racks komt.
Wat voor handen is gebruik ik, zolang ik maar 3 boards waarvan 1 met minimaal 76 toetsen voor me neus heb.
 
band ligt even op z'n kont, de drummer is ziek.
de setup,

<<<<<<<<< daar staat ie, de bigone II zelfbouw wavesynth.(prototype)
ga overstappen op de bigone 1 (ook een prototype), die heeft een groen scherm, daarbij voelt de ppg zich niet zo lullig.
ppg2.2
zelfbouw krijsorgel (ala vox continental)
uberhein OB12 (viscount ,best een goed ding)
seq. sixtrak (soms)
esi32 sampler met keytek blerksynth als masterkeyboard.
groeten,
jeroen
 
live:

MPC2500 voor beats en wat midi data richting de monomachine.
Komt uit op een mackie 1604 VLZ met een zoom 9002 gitaareffect op de aux bus. De main mix gaat door de kaoss pad 3.

Dit is de standaard setup, in de toekomst gaan ook nog een microfoon preamp, microfoon en vocal 300 mee.

-C-
 
mijn live hoekje,

707, 727, 101, rozzbox met gitaarpedaaltje, rm1x als arpeg voor de rozzbox.
Mpc voor vocals triggeren en de 909 kicks en ook even tijdelijk als fx module.
Midi controller aan de rozzbox, behringer mixer lekker om het hele zootje en vooral de 101 te oversturen.

Verder wil ik nog een 303 en een compressor hebben (dbx ofzo)
En een leuke fx module om de mpc als fx te vervangen dan kan die ook weer terug de studio in.
En heb nog een s2800 overbodig in me studio rack hangen die dan weer de vocals
en de 909 kicks over kan neme van de mpc.


dsc000933cz4.jpg


dsc000944wu0.jpg
 
Aphex twin deet dit twee weken terug, en was echt heel vet.

Mwa, aphex was niet live, was niet alleen zijn eigen muziek....
Zat gewoon inspiratieloos muziek aan elkaar te mixen.
Vraag me uberhaupt af oftie muziek mixte of dat het al aan elkaar gemixt in z'n laptop zat (wat ik wel denk aangezien die een paar keer verder skipte toen z'n set vastliep)....

Wat neem wegneemt dat het niet leuk was, maar het was GEEN liveset:)
 
bij IDM hoor je sowieso niet of de coputer skipped of dat het zo hoort.

Hoe hadder de computer over de zeik gaat hoe verder het publiek uit zijn dak gaat.

-C-

;)
 
Liefst zou ik mijn analoge bakjes ook meenemen maar ondanks dat ik er voorzichtig mee om zou gaan blijft het een feit dat apparaten die elke keer verplaatst worden sneller kapot kunnen gaan. Ik sample mijn synths voor live gebeuren en neem mee:
Korg ESX en midikeyboard
 
MMT-8 --> Doepfer MCV-24--> VIRUS-B-->ER-1-->TR909
--> SH101
--> TB303

De TR909 triggert een Juno60 of Mono-Poly

BassStation keys, past bij/in 19"eff case, om sounds te bespelen van Virus-B.
Uiteraard worden er ook tracks van VIRUS mbv. MMT-8 aangestuurd.

Alesis 3630
MPX-100
Fender Strat met loopstation.
Mengtafel(sorry, Behringer)
 
Momenteel ben ik totaal aan het overstappen op hardware.
On stage: TR606 die door een verbouwde Boss MT2 gaat en wordt aangestuurd door een MC303 met daartussen een MSY2. Die stuurt dan weer een Korg EM1 aan die door een verbouwde Boss DS1 gaat. De EM1 stuurt de 505 aan die hoofdzakelijk voor hihats en toms gebruik en die gaat dan door een verbouwde Boss SD1, vette schranz hihats:okdan:
Het geheel gaat me Mackie 1402VLZ pro in met op de aux1 een Lexicon LXP1.
Nu ff tijdelijk een LEM CLX2 als master compressor(nog niet getest heb m sinds gister). Ook nog een Evolution 249mk2c om geluidjes uit de MC303 live in te spelen en nog een SID station + een GSSL compressor maar die zijn nog niet afgebouwd.
Wat trouwens erg grappig is is dat ik van de MC303 en de EM1 beide kanalen gebruik als mono kanaal. 1 met Boss effect en de ander zonder. Geeft een zeer vet effect helemaal op een BD.
Ben nu ook op zoek naar een midi router/verdeler aangezien er nog wat apparatuur bij gaat komen zoals een Roland D110 en een Akai 2800 sampler.
 
Mijn laatste liveset bevatte:
Mixer: Boss KMS-60
Synths: SH101 TB303 Juno60 (normaal en Alpha1)
Drums: TR909 TR606
FX: 5x Boss pedaal, chorus CH1, revrb RV5, distortion HM2,
............................distortion SD1, delay DD-3
Acc.: Mic, Stand, kabels.

606 > Sync-splitter > 909 & 303
606 > Trig-Out > 101 & Juno60

Tja, die 606 is idd het Hartje van mijn LiveSet :halleluja:
 
Laat ik ook eens mijn huidige opstelling hier neerplanten

Tama Starclassic Bubinga + setje Zildjians
Roland SPD-S
Boss SP-404 of Korg ESX (ligt eraan welke set we spelen)
Moogerfooger 101 en 102
diverse gitaar pedalen
 
Hopelijk kan mn 606 nog gemod worden voordat ik naar Australie vertrek, daar ga ik het doen met mn 202, 303 en 606. lekker jammen en nummertjes maken op het strand ed. :D
 
Back
Top