Wat voor live setup gebruik je?

Origineel geplaatst door mono-poly
Gelukkig nemen er nog best wat mensen gear mee.
Want naar iemand kijken die achter een laptop staat vind ik meestal ook geen ruk aan.

mwah.
 

Attachments

  • 106016.jpg
    106016.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 72
Na een tijd met analoge troep gezeult te hebben en rugpijn en een uur opbouwen en afbreken de Light Edition:

Latop met ableton + Max/Msp
NordModular

Twee tassen, een op de rug en de ander op de schouder en je kan de wereld over. Ow ja nog een vakje voor tandenborstel en schone onderbroek voor als het te VET word :kont:
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Mn triangel door de Sherman QMF 8D

Ik word altijd een beetje slap van die niets zeggende antwoorden. Of ga je me nu echt bewijzen dat je zo op het podium staat :confused: Dan ben ik erg benieuwd en zal ik de eerste zijn die naar je komt luisteren.
:biertje:
 
setje

setje

Live setup: nou binnen kort wel weer ergens een livesetje doen

Novation A-station
Novation Basstation
Waldorf micro Q

Wat fx. zoom, digitech, dod, en alesis compresser

Spirit rack pack

en natuurlijk laptop met m-audiofile firewire en ableton live. en bcr 2000.


he neumann leuke set laatst in Amerfoort

nog een fototje erbij van thuis. ( oh ja lachdoos, nog zonder output, rechtsbovenop de flightcase met synths )

ok plaatje gaat nog ff niet
 
Live set up voor 2006

Live set up voor 2006

Ik heb dit jaar in iedergeval 4 optredens geboekt mee gaat het volgende.

Synths - Samplers

Emu Ultra 5000
Emu Vintage keys
Nordleadrack II
Roland V synth
Roland D50
Korg Z1
Korg Wavestation
Oberheim Matrix 1000.
Korg ERII

Sequencer.
Schrittmacher
Yamaha RM1X

en een paar effect proc. (M-one en een SPXje zoals het er nu uit ziet.)

Mijn drummer Harold met een uitgebreide Roland V-drum set.
 
een paar fototjes van vorige optredens voor de liefhebbers
 

Attachments

  • live 3.jpg
    live 3.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 73
en nog een
 

Attachments

  • live 2.jpg
    live 2.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 72
en de laatste
 

Attachments

  • live 1.jpg
    live 1.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 74
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik word altijd een beetje slap van die niets zeggende antwoorden. Of ga je me nu echt bewijzen dat je zo op het podium staat :confused: Dan ben ik erg benieuwd en zal ik de eerste zijn die naar je komt luisteren.
:biertje:

HE sorry dan he ..8o

Ik neem mee:
Koptelefoon
Yamaha RS7000 fully loaded
Access Virus B
Toetsen
Mackie CR1604 mixer
Flightcase met FX
Gitaar distortion pedaal
Een lading kabelsch & shit
Randverschijnselen als zaklamp, sigaren, pen & papier, flyerz en mn theedoek.
Een chauffeur & friends
En de Xtre:D
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
HE sorry dan he ..8o

Ik neem mee:
Koptelefoon
Yamaha RS7000 fully loaded
Access Virus B
Toetsen
Mackie CR1604 mixer
Flightcase met FX
Gitaar distortion pedaal
Een lading kabelsch & shit
Randverschijnselen als zaklamp, sigaren, pen & papier, flyerz en mn theedoek.
Een chauffeur & friends
En de Xtre:D

Kijk daar word ik weer vrolijk van :okdan: Wat voor distortion-pedaal gebruik je en waarover??

Dit leek me wel handig ik vind het zelf alleen een beetje aan de dure kant... Maar wel Handy ;)
komt bij www.goldcase.nl vandaan en kostte iets van 369euro
 

Attachments

  • handycase.jpg
    handycase.jpg
    12,1 KB · Bekeken: 72
Live zit ik in een ander genre (soul, funk, r'roll) dan de meeste dance georienteerde collega's dus ik neem mee:

Roland FP5 stage piano. (Helaas 28 Kg maar wel een sound die live zeer goed overeind blijft)
Korg Z1
en een hohner accordeon. (zou 'm wel eens door en sherman willen halen 8))

Ik vind 2 keyboards genoeg stress om live te bedienen. Ik gebruik meestal splits dus 4 sounds direct te beschikking en dat moet naar mijn mening genoeg zijn in een cover bandje.
 
Origineel geplaatst door cooper

Ik vind 2 keyboards genoeg stress om live te bedienen. Ik gebruik meestal splits dus 4 sounds direct te beschikking en dat moet naar mijn mening genoeg zijn in een cover bandje.

tja, hangt er natuurlijk vanaf wat voor muziek je speelt. Ik zit zelf in een 80s coverband maar af en toe heb ik toch echt wel iets meer nodig.... Sommige nummers zitten echt vol met verschillende synth geluiden (denk aan Relax van FGTH of aan Shout van TFF).

anyway, mijn setup:

Roland XP80
Yamaha CS6X
Ultimate apex
Behringer mixertje
sennheiser in ear monitor met custom gegoten oorstukkies (perfect, geen last meer van die drummer die altijd maar naast me op die cymbals zit te hengsten :D )
 
Momenteel klooi ik gewoon thuis met mijn pc + Reason. Voorlopig is live optreden nog een verre droom...

Speel wel soms mee in theaterproducties (als muziekant bij Theater Teja ; acteren kan ik niet). Bij de laatste productie was het: gitarist, bassist en ikzelf op dwarsfluit (met in één nummer zelfs een lichte distortion op de dwarsfluit)... Hebben bij een voorstelling de hele zooi ook eens opgenomen door een minidisc op de output van de mengtafel te zetten, maar dat boeltje klinkt helaas een beetje overstuurd.
 
Origineel geplaatst door C738
Origineel geplaatst door C738
akai MPC2000xl
Clavia G2 engine
yamaha A4000 sampler
roland mks50
2x superbassstation
2x multifx
compressor
ultrafex
mackie 1604 VLZ
behringer BCR2000 (in de MPC wordt alles doorgestuurd over 2 midi outs naar de betreffende apparaten

Halve kilometer kabels

-C-

ai ai ai het heeft weer gestormd in mijn setup
Live setup:
Akai MPC2000xl
Yamaha A4000
Future Retro 777
Roland TB-303
Alesis Midiverb IV multifx (reverb + delay)
Behringer MDX2100 compressor
Behringer BCR 2000 controller

Wat blijft thuis?:
Roland MKS50 (sampulluh!)
Novation Superbassstation
Yamaha CS1X
Yamaha TX802

wat is inmiddels allemaal weer de deur uit gewerkt?:
Alesis quadraverb
Behringer ultrafex II
Clavia G2 engine
1x Novation Superbassstation

Mijn huidige setup steunt helemaal op de A4000 sampler met als enige live tweak synthjes de 777 en 303. De rest van de komt uit de A4000, die prima aan te sturen is vanuit de BCR.

-C-

Wat is er nog over voor live?

Akai MPC2000xl
Roland TB-303
Future Retro 777

Alesis Midiverb IV
Ensoniq DP/pro
Behringer OD-100 distortion
Mackie 1604 VLZ

Minder bakken, hogere fun-factor

-C-
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kijk daar word ik weer vrolijk van :okdan: Wat voor distortion-pedaal gebruik je en waarover??

Dit leek me wel handig ik vind het zelf alleen een beetje aan de dure kant... Maar wel Handy ;)
komt bij www.goldcase.nl vandaan en kostte iets van 369euro

Wow, coole handclap flightcase !! hehe.

Ehm, het is een roze Bratt distortion pedaaltje. Haal voornamelijk over mn kicks, maar ook live voor de TB303 .. erg kick.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Gelukkig nemen er nog best wat mensen gear mee.
Want naar iemand kijken die achter een laptop staat vind ik meestal ook geen ruk aan.

Ligt er helemaal aan wat je ermee doet, maar ik begrijp je standpunt wel, en ben het er ook deels mee eens.

Ik heb er bewust voor gekozen om met een op een laptop gebaseerde setup op te treden, omdat ik dan bv veel mobieler ben (vliegtuig), maar ook omdat ik niet meer al mn tr's en andere vintage apparatuur mee wil nemen in een vochtige rokerige club.

Ik heb ooit iemand gesproken van een live act uit Eindhoven, die tegen mij zei dat ie al 3 tr909's had versleten door ermee live op te treden, en ik heb er helaas niet een paar reserve liggen :)

Maar ik geef toe dat een liveset op basis van een laptop er iets statischer uitziet :)
(Mn TB303 gaat overigens nog wel regelmatig mee)



=)
 
Back
Top