Losse componenten of één integrale oplossing?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Oduberrp

Stamgast
Lid sinds
26 juli 2004
Berichten
105
Locatie
Rotterdam
Beste mede forumbezoekers,

Ik zit me al een tijd te verdiepen in het opzetten c.q. aanschaffen van een studio. Ik heb me de laatste tijd dan ook veel ingelezen in wat voor zaken voor een studio belangrijk zijn. Tijdens het lezen ben ik er achter gekomen, dat ik, ondanks dat ik een beginner ben, me toch alvast wil richten op de toekomst, lees: aankopen doen in het middensegment of daarboven en dat ik bereid ben om te investeren.

Nu had een leuk setje in gedachten om mijn studio op te zetten, namelijk:

  • Edirol 2496 Audio Interface
  • Edirol UM-880
  • Midi controller (nog niet echt in verdiept, maar de behringers zagen er leuk uit)
  • Een nog nader te onderzoeken mixer (analoog of digitaal?)

Echter viel mijn oog een paar dagen geleden op een tweetal integrale oplossingen, namelijk de yamaha 01X en de Roland Studio Package (SI 24).

Nu ben ik benieuwd naar jullie voorkeur ten opzichte van of allemaal losse componenten of een integrale oplossing in het bijzonder naar de motivatie van mensen die deze keuze al hebben overwogen en genomen.

Daarnaast zou ik willen weten welke integrale oplossing dan de voorkeur geniet, is dat de yamaha 01X of is dat het pakket van Roland (hoe zit het bijvoorbeeld met de convertors, compatibaliteit met verschillende sequencerpakketten etc)?

De yamaha is een stuk duurder maar geeft mij op één of andere manier toch een meer solide gevoel. Ook wordt hij niet geleverd met een bepaald stuk software, wat de indruk geeft dat deze perfect is te gebruiken is met allerlei software programma's. Ook M-lan spreekt me wat meer aan gezien de toekomst.

De roland daarentegen is stukken goedkoper, heeft meer faders, maar wordt wel geleverd met Logic. Betekent dit dat hij met andere programma's minder overweg kan? Ik heb in een ander forum gelezen dat het tekenent is voor Roland dat ze iets minder kwaliteit leveren. Is dat een mening die jullie delen?

Ten slotte een stuk informatie over mijn visie. Ik wil graag gaan werken met Sonar, Logic had de voorkeur maar aangezien Emagic stopt met de PC, richt ik me maar op Sonar. Daarnaast wil ik me zowel richten op trance en techno muziek, maar ook zo nu en dan wat rustigere nummers zoals Sasha en BT (ik ben er dus nog niet helemaal uit). Ik bezit nu over een Korg Triton LE en een Roland JX 305. Over een paar weken komt daar een set Tapco S5 monitor boxen bij en wil ik me dus gaan richten op het technische deel van mijn studio.

Dit was hem dan, mijn postdebuut. Ik hoop dat jullie me de goede richting in kunnen sturen, maar gezien de verschillende threads die ik de afgelopen maanden heb gelezen, moet dit zeker lukken.

Alvast bedankt!!
 
img_view5.jpg


:slotje:.
 
Is dat ding echt of een vorm van knippen en plakken? Die zou ik graag willen hebben, link?
 
Als er nou even bijgezet was wat het was, wat de specs zijn en of er al gebruikerservaringen zijn, dan was de post wel relevant informatiever geweest...

In ieder geval, over de 01X is hier al een hoop geschreven, zie bijvoorbeeld hier, hier, hier en hier.
 
Origineel geplaatst door cns
Is dat ding echt of een vorm van knippen en plakken? Die zou ik graag willen hebben, link?

Dat ding is echt.... met touchscreens en al als je wilt..
 
Het ding is echt, volgens mij krijg je er wel nekklachten van, maar als ik de specs van het dual 64bit optron cpu ding bekijk wil ik er ook best met mijn handen aanzitten :o:.


http://www.opnlabs.com
http://www.openlabs.com/neko64.php



AMD® Opteron® Single or Dual 64-bit Processors
Alpha Control Module
Keyboard ("QWERTY") Module
Rotary Control Module
Linear Control Module
Trackpad with 2 Buttons
Semi-Weighted, Synth-Action Keyboard (61 key)
Pitch and Mod Wheels
512MB RAM Expandable to 8GB
(5) Full Length PCI Slots - (4) Available for Upgrades

(5) Drive Bays: (3) 3.5" (Available) (1) 3.5" Start Up Drive, and (1) 5.25" (CDRW)
(1) High Performance Audio I/O Card with Low Latency including: 24/96 professional 10 in/out audio with (8) ins and (8) outs analog, (2) XLR microphone inputs with preamps or line inputs, (2) XLR balanced outputs, S/PDIF digital I/O (coaxial) with (2) channel PCM, and Word Clock.
(1) 80GB, 7200RPM HD
(1) High Speed CDRW Drive (CD-Burner)
19" Rack Configuration I/O Panel
MIDI In/Through/Out/Out
High Power Supply
Whisper Quiet Cooling Fans (Internal Chassis, Processor & Power Supply)
15" Color LCD Touch Screen
(6) USB Ports
Onboard Firewire Port
Onboard 1 Gigabit Ethernet
Headphone Jack with Volume Control
Assignable Foot Switch
Microsoft® Windows® XP Professional
OpenSynth Custom GUI (Graphic User Interface)
Over 1000 sounds and effects are included! Bundled software includes:
Virtual Instruments: Audio Nerdz Delay Lama, IK Sample Tank, LP Cronox, LP Delta III, LP RM III, LP Organ, MDA Epiano, Tiki Clav, Buzz Room Lollapalooza lite, Buzz Room BB303i v2, Green Oak Crystal, RGC Audio Triangle, Big Tick cheese machine, Elogoxa Sun RA, TweakBench Toad, TweakBench Tapeworm, RumpelRausch Crazy Diamond, Guido ORGANized Trio, Massiva Energy XT.

Virtual Effects: Spin Audio FXDesigner, Spin Audio Room Verb, Spin Audio Spin Delay, kjaerhus Chorus, kjaerhus EQ, kjaerhus Flanger, kjaerhus Master Limiter, kjaerhus Classic Verb, Big Tick Dual Delay, Big Tick Hexaline, Big Tick Nasty Shaper, Buzz Room Filter One, Buzz Room Watabe BUZ, Buzz Room Octo Buzz, Buzz Room Wox V.2, Buzz Room Twox V.2.

Applications: Windows XP Professional (pre-configured for music applications), Sonic Synth with Sample Tank LE, Tracktion, Orion Pro, Energy XT, Karsyn


Kijk ook even naar de openstudio
http://www.openlabs.com/omx64.php *mjammie*
 
Origineel geplaatst door cns
£2,995, jezus laat maar zitten zeg wat een prijs :kont: :(

Kijk eens wat je normaal voor een 'super' pc kwijt bent...

Ik vind de prijs serieus wel meevallen :).
 
Als je kijkt wat voor plugins er zijn meegeleverd, zijn dat bijna allemaal free/shareware plugins...

Qua software dus niet echt interessant..
 
Origineel geplaatst door jrs
Als je kijkt wat voor plugins er zijn meegeleverd, zijn dat bijna allemaal free/shareware plugins...

Qua software dus niet echt interessant..

True, maar het is een open systeem, dus gewoon je huidige pluggies installen :).


Al zou het inderdaad leuk zijn als de behuizing incl controllers en evt. aansturingssoftware + uiteraard een touchscreen apart geleverd zou kunnen worden voor wat minder geld ;).
 
Origineel geplaatst door jrs
Als je kijkt wat voor plugins er zijn meegeleverd, zijn dat bijna allemaal free/shareware plugins...

Qua software dus niet echt interessant..

Kjaerhus wil ik trouwens best hebben hoor :P.
 
Origineel geplaatst door Mikula
True, maar het is een open systeem, dus gewoon je huidige pluggies installen :).


Al zou het inderdaad leuk zijn als de behuizing incl controllers en evt. aansturingssoftware + uiteraard een touchscreen apart geleverd zou kunnen worden voor wat minder geld ;).

Dat klopt, maar voor dat bedrag zou je verwachten dat er misschien wat meer geleverd zou worden, ook qua software.
Bijvoorbeeld Cubase of Logic, het ging mij meer om het principe...
 
ter aanvulling
- neKo64 with Single Opteron 64-bit 1.4GHz/512MB RAM/80GB HD/CDRW/Touchscreen $4,995.00

- neKo64 with Dual Opteron 64-bit 1.4GHz/512MB RAM/80GB HD/CDRW/Touchscreen $5,455.00

- neKo64 with Dual Opteron 64-bit 2.0 GHz/512MB RAM/80GB HD/CDRW/Touchscreen $7,825.00

- "GREAT" Quick Ship: neKo64 64-bit 1.4GHz/2GB RAM/(2) X 80GB HD/CDRW/Touchscreen $5,559.00

- "BETTER" Quick Ship: neKo64 Dual 64-bit 1.4GHz/4GB RAM/80GB & 250GB HD/DVDRW/Touchscreen $6,999.00

- "BEST" Quick Ship: neKo64 Dual 64-bit 2.0GHz/8GB RAM/(4) X 250GB HD/DVDRW/Hammerfall ADAT/Touchscree $12,799.00


Voor dat geld kan je toch een PC laten samenstellen, zo tering dan heb je een 3,2 Ghz i.p.v. een 1,4 Ghz

Nou vindt t niet bijzonder voor de prijs, misschien die software wel maar nee het apparaat is het niet waard vind ik!

Stel maar eens zelf een pc samen met een vette geluidskaart! Hou je denk ik nog 2000 in de knip!
 
Daarom zeg is, zou leuk zijn als ze enkel het huisje + controllers en drivers voor een prikkie verkopen ;).

Lets say 800 euro of 1500 met touchscreen ofzo... en dan zelf je oude systeem overpleuren :).
 
Het ding is echt, volgens mij krijg je er wel nekklachten van, maar als ik de specs van het dual 64bit optron cpu ding bekijk wil ik er ook best met mijn handen aanzitten

Misschien is ie wel handig voor sommigen maar ik vind het dus echt een gedrocht van een apparaat...Gatver wat is dat ding lelijk zeg
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Als er nou even bijgezet was wat het was, wat de specs zijn en of er al gebruikerservaringen zijn, dan was de post wel relevant informatiever geweest...

In ieder geval, over de 01X is hier al een hoop geschreven, zie bijvoorbeeld hier, hier, hier en hier.

Bedankt voor je reactie!! Tussen deze threads staan een aantal zeer nuttige tips en voor- en nadelen.

Maar toch blijf ik benieuwd naar de motivatie van mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan of naar de mening van mensen die juist deze integrale oplossingen mijden omdat losse componenten in hun ogen meer voordelen hebben (?) of door bepaalde redenen de voorkeur geven aan losse componenten.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de geluidskwaliteit (converters) als je de 01X, de Si 24 en de Edirol 2496 met elkaar vergelijkt? etc.
 
Origineel geplaatst door jrs
ow ja, de link:

http://www.opnlabs.com/

Haha, te gek apparaat! Als je het over INTEGRAAL hebt :halleluja
Denk niet dat dat er voor mij inzit binnen een korte tijd ;)
 
integraal?

integraal?

Tsjaaaa... zo'n apperaat is leuk voor de reizende musicus... alles in everal verder kunnen gaan met je muziek productie... dan is het effectief... (en degene die dit koopt, betaald het ongetwijfeld niet zelf,.. maar laat het door zijn sponsor betalen... (nee, helaas heb ik OOK geen sponsor):frons:

Ik zou niet voor integraal kiezen,... om de volgende reden, geen enkel integraal systeem is exact afgestemd op je behoeften... of het moet heel belangrijk voor je zijn ivm plaatsgebrek.

Ook is het belangrijk om te vertellen hoe professioneel je het wilt hebben. sommige personen zeiden al,.. dat je ellen geld kunt uitgeven, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat je beter spul hebt...

Overigens,.. zo'n all in one apperaat is best wel indrukwekkend en zou niet misstaan in mijn studio.... maar dat is dan puur om een beetje op te geilen,.. ik denk niet dat ik er ECHT wat mee zou kunnen doen...

maarja... wie breed heeft,.. laat breed hangen... toch???

:kont:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top