[Edirol] PCR-M1

Edirol komt met een nieuwe controller op de markt. De PCR-M1.

The PCR-M1 is a MIDI keyboard & the controller of the light weight which adopts the popular S L I M standard size keyboard with PCR-1 thin-shaped design.

Control of all MIDI equipment is actualized, it equips also the pedal terminal of the MIDI IN/OUT terminal and 2 systems.

The Edirol PCR-M1 will be available late October 2004.

view_image.php


ik heb het idee dat deze toetsen niet geweldig spelen al zullen de meeste software freaks die weinig van spelen afweten en gewoon maar wat toetsen indrukken er weinig problemen mee hebben en meer met de andere controllers doen die er compact doch degelijk uitzien.
 
Lekker plat vooral. Samen met je laptop in 'n platentas. Alleen dat pitchwheel ziet er 'n beetje moeilijk uit, en waar is m'n modwheel?
 
Kan het zijn dat ik dit ding al (in het zilver) bij Feedback heb gezien? Of lijkt ie er alleen maar op en heeft deze meer functies.

Wat me wel opviel was (en dat zal ongetwijfeld hetzelfde zijn) dat de toetsjes onwijs kut spelen. Niet zozeer de grootte (nu eens een keer niet heren ;) ) maar de diepte (zullen we het daar eens over hebben dames :duivels: )!

Een toetsaanslag gaat half zo "diep" als bij een normaal klavier.
 
Dit is toch een uitgebreidere versie van die andere?

Die vond ik niet k*t spelen hoor. Hij gaat dan wel niet dieper maar wel sneller!
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Kan het zijn dat ik dit ding al (in het zilver) bij Feedback heb gezien? Of lijkt ie er alleen maar op en heeft deze meer functies.

Wat me wel opviel was (en dat zal ongetwijfeld hetzelfde zijn) dat de toetsjes onwijs kut spelen. Niet zozeer de grootte (nu eens een keer niet heren ;) ) maar de diepte (zullen we het daar eens over hebben dames :duivels: )!

Een toetsaanslag gaat half zo "diep" als bij een normaal klavier.

Na even op de edirol site hebben gekeken kom ik op deze link : http://www.edirol.com/products/info/pcr1.html
 
Zijn dus precies hetzelfde, maar de zilverkleurige heeft een audio interface ingebouwd.
 
Zie eigenlijk niet in wat voor nut op 2 oktaven spelen heeft.
Als controller is functie duidelijk. Maar zag de opmerking net live handig om op te spelen.
Ik zal wel weer achterlopen maar mag ik weten wat je er dan live op 2 oktaven voor zinnigs uit kan halen.
Basspartyijen op in spelen ehmmm?
 
Origineel geplaatst door Exzit
Zie eigenlijk niet in wat voor nut op 2 oktaven spelen heeft.
Als controller is functie duidelijk. Maar zag de opmerking net live handig om op te spelen.
Ik zal wel weer achterlopen maar mag ik weten wat je er dan live op 2 oktaven voor zinnigs uit kan halen.
Basspartyijen op in spelen ehmmm?


Dit keyboardje is niet bedoeld om Shostakovich op te spelen, dat snapt 'n kind. Voor heel veel mensen is twee octaven prima. Live kun je zo'n keyboardje heel goed gebruiken om bijvoorbeeld samples te triggeren en tegelijk sounds te tweaken met de draaiknoppen. Niet iedereen gebruikt 'n keyboard op de conventionele manier.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Dit keyboardje is niet bedoeld om Shostakovich op te spelen, dat snapt 'n kind. Voor heel veel mensen is twee octaven prima. Live kun je zo'n keyboardje heel goed gebruiken om bijvoorbeeld samples te triggeren en tegelijk sounds te tweaken met de draaiknoppen. Niet iedereen gebruikt 'n keyboard op de conventionele manier.


Ja, maar dat zijn geen muzikanten...
 
dit is dus precies waar ik op zat te wachten, ik vond die zilvere pcr1 al leuk maar daarr zit een audio interface in die ik niet nodig heb en dus duurder. Deze nieuwe is ook nog mooi zwart, past goed bij mijn zwarte pc en toetsenbord enzo en het ligt zo plat op de tafel naast het toetsenbord dat je gewoon nog 19" modules die erachter liggen kunt bedienen.

nog ff wachten tot oktober en dan haal ik me deze in huis, behringer bcr rotary controller erbij en klaar is de midi control setup.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Alleen dat pitchwheel ziet er 'n beetje moeilijk uit, en waar is m'n modwheel?

Dat modwheel is dus dat smalle zilveren streepje boven de pitchbend. Op de site van Edirol staat 'n grotere foto. Ik kan niet zien of je dat nou moet indrukken of omhoog duwen...

Maar dat ding is wel plat:
 

Attachments

  • pcrm1_front.jpg
    pcrm1_front.jpg
    9,6 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door D-mike-E
Ja, maar dat zijn geen muzikanten...


kan je geen hernieuwing aan?
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Dit keyboardje is niet bedoeld om Shostakovich op te spelen, dat snapt 'n kind. Voor heel veel mensen is twee octaven prima. Live kun je zo'n keyboardje heel goed gebruiken om bijvoorbeeld samples te triggeren en tegelijk sounds te tweaken met de draaiknoppen. Niet iedereen gebruikt 'n keyboard op de conventionele manier.

Tja of je dat live kan noemen?
Semi-live zeg maar.
 
is ie al verkrijgbaar. En zo ja, waar?
 
wat zal de kwalteit van converters van zijn broer PCR1 zijn??
 
Origineel geplaatst door chielos
en wat kost deze pannenkoek?

zn broer kost 334 euro, maar dan nu de prijs zonder de converter he!
 
Back
Top