Welke Mic aanschaffen?

Ik heb een stereoset STC-2000's van Thomann's huismerk T.Bone. Het zijn buizen condensators. Ze zijn laatst getest op drums overheads en klonken byzonder goed. De STC-2000 kost nieuw 300,- per stuk. Maar ze klinken erg lekker. Als je ruimtelijk gaat opnemen raadt ik je wel aan om een set van 2 twee of meer te kopen.

In de categorie budget mics kun je ook de SE Electronics mics eens bekijken. DIe zijn ook niet duur en leveren een behoorlijke kwaliteit. Overigens zijn de T.Bone's van dezelfde fabrikant. Het zijn chinese mics die veel hebben afgekeken van onze duitse vrienden en qua prijs-kwaliteit verhouding wellicht het beste zijn dat er momenteel is.

Natuurlijk kun je een Neumann, of een Brauner, of een dure AKG, of een Charter Oak of een Manley kopen. Die klinken waarschijnlijk iets beter maar kosten het tienvoudige. Dan zeg ik: heb lekker lol met een top mic van een B-merk en kijk na een jaar of twee nog eens of je een nieuwe wilt.

Overigens is de Gemini van SE Electronics een ongelooflijk goede mic. De enige bij mijn weten met twee buizen. Wel een stevige stand gebruiken.

Een goede mic zegt overigens niet alles. Denk ook aan een goede mic preamp. Vaak is die nog bepalender voor de kwaliteit van je opname dan de mic. Zo heb ik een keer gelezen dat Bono de laatste CD van U2 heeft ingezongen door een doodgewone Shure SM58 maar dan wel door een kick-ass preamp. Weet alleen niet welke dat was........

Goede preamps zijn er ook in alle soorten en maten. Misschien iets voor een andere thread?
 
Origineel geplaatst door OJS


Overigens is de Gemini van SE Electronics een ongelooflijk goede mic. De enige bij mijn weten met twee buizen. Wel een stevige stand gebruiken.


Gemini :halleluja ....dat ding is echt machtig! maar niet voor een beperkt budget.
 
Welke Mic. voor budget tot max 130 euro ?

Welke Mic. voor budget tot max 130 euro ?

Ik zoek een zo goed mogelijke mic voor het opnemen van voornamelijk rap.
Mijn budget is helaas beperkt en bedraagd 130 euro.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou heb ik 2 microfoons gevonden, maar welke zouden jullie mij aanraden ?

De Fame Studio C010 Großmembranmikro Niere, Spinne/XLR-Kabel/Koffer ( 99 Euro )
KLIK VOOR INFO

erez

of de

MXL990 Großmembran-Kondensatormikro ( 99 Euro )
KLIK VOOR INFO

erez
 
geen van beide

geen van beide

Ik Zou naar een

AKG Perception 100 kijken - 99 Euro in de aanbieding op dit moment (dus niet de 129 Euro)

http://i4-muzique.nl/product_info.php?products_id=213

Mooier en wat helderder is de Studio Projects B1 - 119 Euro

http://i4-muzique.nl/product_info.php?products_id=223

En als je iets meer uitgeeft heb je een SE M1C - 179.00 Maar dat is dan ook echt een hele goede voor het geld.

http://i4-muzique.nl/product_info.php?cPath=37_47&products_id=651

Deze klinken allen natuurlijker als die je noemt.
En ze behouden hun klank veel langer dan de eerst genoemde, die klank veranderd erg sterk in wisselde
omgevingen (Warmte vocht) en ook klinkt hij heel anders na 3 tot 4 maanden dan dat je hem kocht.

Je verliest hoog, middel wordt rafelig en laag heeft dan minder definitie.
Dat is met de 3 hier beoven genomede duidelijk minder het geval.
 
Hej bedankt voor je antwoord :)

Je zegt dat de SE m1C zoveel beter is.
Uiteraard wil ik ook graag een beetje kwaliteit, maar hij is ook meteen 60 euro duurder !

Waar zit nu precies het verschil in tussen de eerste 2 microfoons en deze SE m1C ?

Trouwens iets minder dan de prijs van de SE kan ik ook de AKG Perception 200 krijgen.
erez


is dat iets ?
 
Origineel geplaatst door karstieman
Hej bedankt voor je antwoord :)

Je zegt dat de SE m1C zoveel beter is.
Uiteraard wil ik ook graag een beetje kwaliteit, maar hij is ook meteen 60 euro duurder !

Waar zit nu precies het verschil in tussen de eerste 2 microfoons en deze SE m1C ?

Trouwens iets minder dan de prijs van de SE kan ik ook de AKG Perception 200 krijgen.
erez


is dat iets ?
`

t schijnt dat in het studio wereldje het merk studioproject en oktavia in trek is.
 
bij de goedkopere opties soms wel ja. heb zitten denken om een paar oktava's te kopen, maar nu kwam ik dus bij de Naiant mics uit...(zie mijn thread) :D
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
bij de goedkopere opties soms wel ja. heb zitten denken om een paar oktava's te kopen, maar nu kwam ik dus bij de Naiant mics uit...(zie mijn thread) :D

ik zag m ,. en had meteen gereageerd ;)


leuk zon inkoopp actie als t wat kan worden :D kom nog wat mics voor mn hihat ride en 2nd hihat te kort 8)


de akg perception schijnt wat minder te zijn, met name, omdat het hier vooral gaatom de naam akg waar je voor betaald.
 
iets duurder, maar: een röde nt1A, een allround studio-standard, aan 169euro?
 
Mics

Mics

De AKG is voor het geld gewoon een goede allround mic.
Stveig gebouwd, blijft goed klinken over ee langere tijd.

De Studio projects B1 heeft een wat helderder karakter, mooier hoog (opener, en wat meer Body in zijn geluid)
Al met al een toppertje voor het geld.

Rode NT1A is mooi maar wat doffer in zijn klank, dat is meestal voor rappen en spitten wat minder te prefereren
vind ik.

De SE M1C is in dit geval de beste mic (mijn mening is dat hij het beste is onder de 200 Euro grens, mischien zelfs iets daarboven) gewoon goede uitgewogen sound, mooi laag, goed midden en een mooi helder hoog karakter.
Geen Neumann, of Groovetubes maar voor de prijs een erg goede mic.

voor wat jij wilt gaan doen en met een beperkt budget zou ik je een AKG of een SP B1 aanraden om teproberen (veel rappers hebben in Eindhven en omstreken inmiddels 1 van deze. Wil je net een stap verder dan is de SE M1C een mooie volgende keuze allemaal net wat beter en natuurlijker.

We hebben ook Rode mooi maar van die klank moet je houden, tis allemaal net een tikje minder fris.

De MXL klinkt in het begin heel mooi maar de mic verliest na 4 tot 6 maanden zijn klank.
Hij wordt wat doffer en saaier, die Fame ken ik niet maar volgens mijn komt dat uit de Behringer fabriek.
Voor het geld ongetwijfeld niet slecht maar de kwaliteit over een langere termijn ken ik niet.
 
Ok, bedankt voor de reacties.
Aangezien de kerstman nog een extraatje gebracht heeft overweeg ik toch sterk om de SE M1C aan te schaffen.
Dan hoef ik alleen nog een mic-standaard en een pop-filter aan te schaffen.
Moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een mic-standaard en pop-filter ? (of zijn ze allemaal wel goed ?)
 
Origineel geplaatst door karstieman
Ok, bedankt voor de reacties.
Aangezien de kerstman nog een extraatje gebracht heeft overweeg ik toch sterk om de SE M1C aan te schaffen.
Dan hoef ik alleen nog een mic-standaard en een pop-filter aan te schaffen.
Moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een mic-standaard en pop-filter ? (of zijn ze allemaal wel goed ?)

de meeste zijb wel goed. net een van de lidll!! gehald voor 10 euro. superstevig. t enige wat mischien even wennen (en mischien over een tijdje de bottleneck) kan zijn is het feit da het met een clip system werkt ipv schroeven voor het vastzetten. maar dat kan ik pas over een tijd zeggen. zeker als ie niet van zn plaats komt met optredens en voor die prijs.. kan je er geen bult aan vallen. kijk ook eens naar 2e hands. laatst nog een k&m (de top. prijzig) voor 20 met mic. houder (vaak zonder) kunnen kopen.
 
Origineel geplaatst door karstieman
Ok, bedankt voor de reacties.
Aangezien de kerstman nog een extraatje gebracht heeft overweeg ik toch sterk om de SE M1C aan te schaffen.
Dan hoef ik alleen nog een mic-standaard en een pop-filter aan te schaffen.
Moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een mic-standaard en pop-filter ? (of zijn ze allemaal wel goed ?)


Een mic-standaard is een mic-standaard en een popfilter is een popfilter. SE Electronics heeft dan een popfilter van staal en andere merken gebruiken stof(nylon), maar het is om de Ppp, Bbb, Dddd en het spuug eruit te filteren. Daar zou ik dus niet te veel achterzoeken.
 
Welke Mic

Welke Mic

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje m.b.t de verschillende mic's die er tegenwoordig zijn.

Ik wil dus een mic kopen alleen weet ik niet welke. Mijn budget ligt tussen de 150-200 euries.

Wat is het verschil tussen een condenser, ribbon en dynamic microfoon ?

Ze verschillen nogal wat in prijs heb ik gezien.

Wat is het beste soort mic volgens jullie....?

Alvast bedankt..!!!!

:baco:
 
Welke MIC?!

Welke MIC?!

Beste mede forumers,

Ik zou eigenlijk niet weten in welke topic ik deze vraag zou moeten stellen daarom doe ik het in deze.

Ik ben opzoek naar een mic die ik voor de volgende zaken kan gebruiken :

- Backing vocals live
- Karaokefeestjes

Ik heb op Thomann gekeken maar het aanbod is werkelijk enorm.

http://www.thomann.de/nl/cat_PG_2.html?gf=dynamic_microphones&oa=pra

Mijn budget is tot max. 60 euro.

Ik zag een AKG (die had het breedste bereik qua freqenties) maar is die dan automatisch het beste?
 
Back
Top