Welke Mic aanschaffen?

Re: Shure sm58

Re: Shure sm58

Origineel geplaatst door ikke
Deze wordt me overal aangeraden.. http://www.shure.com/microphones/models/sm58.asp
Kost 120 euro ofzo.

Het is een dynamische zang micro.


Condensors zijn toch enkel voor grote menigten te recorden? Bv TV-programmas enzo.., niet?


Dan zou ik wel voor de Beta 58 kijken. Is wat gevoeliger, meer detail en daardoor ook wat allrounder, ook voor zang. Kost bij Feedback iets van 170 euro of zo.

De standaard SM58 is meer voor live bedoeld. Meer omgevingsgeluid, dus een ietwat minder gevoelige mic om dit te voorkomen.
 
Re: Shure sm58

Re: Shure sm58

Origineel geplaatst door ikke
Deze wordt me overal aangeraden.. http://www.shure.com/microphones/models/sm58.asp
Kost 120 euro ofzo.

Het is een dynamische zang micro.


Condensors zijn toch enkel voor grote menigten te recorden? Bv TV-programmas enzo.., niet?

Niet helemaal nee... Dynamische microfoons zijn doorgaans meer geschikt voor live optredens en dergelijke, ze kunnen in tegenstelling tot condensator microfoons ook wat beter tegen een stootje. Condensator mic's zijn specifiek voor studiogebruik gemaakt en wat gevoeliger.
Je hebt tegenwoordig al behoorlijk klinkende mic's voor een zeer schappelijke prijs. Je kunt, als je budget een beetje beperkt is eens kijken naar de Samson C03. Ik vind 'm behoorlijk klinken iig. Onlangs heeft Behringer ook een nieuwe budget mic uitgebracht, en ik geloof dat die ook aardig zijn werk deed.
Het is ook denk ik afhankelijk van hoe je 'm wilt gaan gebruiken. Als je slechts je eigen zang gaat opnemen voor bv. een demo dan volstaan bovengenoemde mic's denk ik wel. Als je het wat serieuzer wilt aanpakken zou ik het toch een stapje hoger zoeken en eens gaan kijken bij Rode (NT 1 is ook niet al te duur overigens) of iets dergelijks. Als je echt te veel geld te besteden hebt kijk dan eens naar een Neumann, maar dat zal wel niet nodig zijn denk ik.

Ik zou trouwens niet te veel besparen op je mic-preamps...het verhaal van de zwakste schakel...
 
micpreamp

micpreamp

micpreamp is idd een probleem.
De Rode NT1 is niet te duur voor zoon goed klinkende condensator.........
Zelf gebruik ik de C1 voor vocalen
 
sterker nog.
de c1 (studio projects) klinkt een stuk beter dan die rode....
 
Ha, wilde ik ook net noemen: de superlux mic van 20 euro. Ooit een test gelezen en de kwaliteit is verbazend goed. Geeft betere resultaten dan der shures die jij noemt. Zijn toch wat meer van podiumgebruik en daardoor ook minder gevoelig.
 
b1 is een beetje eenzijdig maar wel lekker goedkoop.
dus voor snel lekker resultaat: koop hem
wil je een keer iets meer: neem de c1
 
nee hoor,
maar de b1 klinkt wel of er een beetje aan geklungeld is om hem een beetje vet (goedkoop vet) te laten klinken.
de c1 is ook niet alles natuurlijk, maar daar heb ik toch een aantal keer voor gekozen boven neumann, telefunken en andere duurdere microfoons.....
 
of een behringer B1, 130 euri...ik gebruik em zelf ook, ik maak erg erg heldere opnames mee, ben zeker tevreden. de regel is meestal: hoe groter het membraan, hoe duurder de mic...tis maar wat je wil...
 
Origineel geplaatst door hansbakker

hoe groter het membraan, hoe duurder de mic

hahaha
wie heeft je die onzin verteld?
 
AT3035 ... maar denk je ook aan een goede mic pre-amp? ik zou zeker eens de m-audio DMP3 uitchecken.....die gebruikt dezelfde chips als bv de great river en de apogee mini-me en komt heel erg goed uit vergelijkende testen

Olaf
 
Is de M-audio DMP3 al te koop dan?
ps Waar staan de reviews hierover?
 
vanaf mei 2002 al te koop
 
Re: Shure sm58

Re: Shure sm58

Origineel geplaatst door ikke
Deze wordt me overal aangeraden.. http://www.shure.com/microphones/models/sm58.asp
Kost 120 euro ofzo.


De Sure SM58 is een prima microfoon voor allround gebruik, zo heb ik me laten vertellen. Voor zang heb ik 'm zelf eigenlijk nauwelijks gebruikt, maar de drie exemplaren die ik gebruik om de rotorsound van mijn lesliebox op te nemen, doen hun werk prima! Zou het zeker overwegen om tot aanschaf over te gaan!

Groet,
Hans
 
wel eens een sm58 met een condensatormic vergeleken? dan zul je merken dat een condensatormic toch wel VEEL mooiere resultaten geeft...tenzij je geen fantoomvoeding gebruikt natuurlijk :D
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
kijk dit ziet er dope uit matt.. Ik ben ook van plan eerst een wat goedkoper ding aan te schaffen omdat het een hobby is.. Dit ligt precies in mijn goedkope straatje :biertje:

aaaargh...koop dan liever nix en gebruik een koptelefoon als mic ;)
ik bedoel: ik ben niet zo van "duur is goed" maar voor 20 euro kan het toch echt niet wat zijn lijkt me, dan kan je beter een dynamische mic kopen..... je wilt toch wel een beetje ok geluid opnemen? spaar dan even ietsje door voor een middensegment condensor mic, die zal je in ieder geval later niet bij het grofvuil gooien....over deze vraag ik me dat nog af
 
Origineel geplaatst door olafmol
aaaargh...koop dan liever nix en gebruik een koptelefoon als mic ;)
ik bedoel: ik ben niet zo van "duur is goed" maar voor 20 euro kan het toch echt niet wat zijn lijkt me, dan kan je beter een dynamische mic kopen..... je wilt toch wel een beetje ok geluid opnemen? spaar dan even ietsje door voor een middensegment condensor mic, die zal je in ieder geval later niet bij het grofvuil gooien....over deze vraag ik me dat nog af

precies
 
Back
Top