Welke Mic aanschaffen?

Voor 20 euri kan je bij feedback een Superlux ECO H 6 A halen, moet je natuurlijk nog wel een phantoom voedingkje aan hangen, maar ik vind het echt perfect klinken, zeker voor de beginnert.

[edit] oh sorry zie net dat dat al eerder gepost is] Maar hij bevalt mij uitstekend!!:okdan:
 
Origineel geplaatst door olafmol
maar voor 20 euro kan het toch echt niet wat zijn lijkt me

Tsja hij doet het anders prima en heb ook van anderen nog geen negatieve berichten gehoord. Ik zou zeggen, test jij hem eens uit :)
Mike geeft ook aan dat 20 euro eigenlijk buiten zijn budget valt.
De superlux kost overigens in andere delen van de wereld soms wel meer, misschien kan je em dan beter daar kopen. duurder = beter , toch ? :)

Origineel geplaatst door eruk
Voor 20 euri kan je bij feedback een Superlux ECO H 6 A halen, moet je natuurlijk nog wel een phantoom voedingkje aan hangen, maar ik vind het echt perfect klinken, zeker voor de beginnert.

Precies , vergeet niet bijvoorbeeld een mixer met phantom-voeding.
Als dat te lastig is zou ik inderdaad een dynamische mic aanschaffen, maar de superlux is naar mijn mening een prima condensator-mic.
 
ga anders gewoon ff naar een winkel en probeer een paar verschillende.
de ene vindt dit mooi, de ander dat.... en de prijs zegt al helemaal niets......
 
Origineel geplaatst door olafmol
aaaargh...koop dan liever nix en gebruik een koptelefoon als mic ;)
ik bedoel: ik ben niet zo van "duur is goed" maar voor 20 euro kan het toch echt niet wat zijn lijkt me, dan kan je beter een dynamische mic kopen..... je wilt toch wel een beetje ok geluid opnemen? spaar dan even ietsje door voor een middensegment condensor mic, die zal je in ieder geval later niet bij het grofvuil gooien....over deze vraag ik me dat nog af

Olaf: complete bullshit! Baseer je je mening alleen op die lage prijs?
Die Superlux is gewoon harstikke goed. 10x beter en gevoeliger als een dynamische van een a-merk. Hij is ook stevig gebouwd. Hij kan 100% zeker de concurentie aan met behringer.
Maar misschien moet je een dynamische en condenser niet met elkaar vergelijken....
 
Origineel geplaatst door maxdox
Olaf: complete bullshit! Baseer je je mening alleen op die lage prijs?
Die Superlux is gewoon harstikke goed. 10x beter en gevoeliger als een dynamische van een a-merk. Hij is ook stevig gebouwd. Hij kan 100% zeker de concurentie aan met behringer.
Maar misschien moet je een dynamische en condenser niet met elkaar vergelijken....


jullie hebben helemaal gelijk, prijs zegt niet zoveel....alleen kan ik zelf niet zo goed voorstellen dat een 20 euro condensor in de buurt komt van een 150 euro condensor....maar idd: the proof is in the pudding
 
maar er zit wel degelijk een groot verschil tussen behringer en rode mic's..........
Maar idd, hij kan het beste ff langs de muziekzaak gaan
 
Origineel geplaatst door olafmol
aaaargh...koop dan liever nix en gebruik een koptelefoon als mic ;)
ik bedoel: ik ben niet zo van "duur is goed" maar voor 20 euro kan het toch echt niet wat zijn lijkt me, dan kan je beter een dynamische mic kopen..... je wilt toch wel een beetje ok geluid opnemen? spaar dan even ietsje door voor een middensegment condensor mic, die zal je in ieder geval later niet bij het grofvuil gooien....over deze vraag ik me dat nog af

ja ik weet niet als een op het me aanraadt hecht ik daar toch wel een beetje waarde aan :) maar als ik naar een goeie opneem mic wil kijken dan moet ik dus naar een condensor mic kijken? ik heb er namelijk echt geen reet verstand van... Ik wil gewoon wat leuke zinnetjes inzingen/inspreken, dat is het idee eigenlijk niet popliedjes opnemen ofzo.. Tuurlijk zou ik wel redelijke kwaliteit willen, maar voor een gangbare prijs... Ik ben maar een arme student..
 
Origineel geplaatst door maxdox
Olaf: complete bullshit! Baseer je je mening alleen op die lage prijs?
Die Superlux is gewoon harstikke goed. 10x beter en gevoeliger als een dynamische van een a-merk. Hij is ook stevig gebouwd. Hij kan 100% zeker de concurentie aan met behringer.
Maar misschien moet je een dynamische en condenser niet met elkaar vergelijken....

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
als een op het me aanraadt hecht ik daar toch wel een beetje waarde aan

dank voor het vertrouwen, maar ik ben net zo'n nietsnut als de rest hoor.
 
die Superlux is best okee!

ik heb er zelf ook twee. ik zou ook aanraden om bij zo'n prijs gelijk twee dezelfde mics te kopen.
als je dan later een betere (zang)mic erbij koopt heb je in ieder geval nog een prima stereo paar.

natuurlijk is het niet te vergelijken met de duurdere mics, maar 20 euro... daarvoor heb je echt wel een microfoon die klinkt alsof ie minstens vijf keer zo duur zou moeten zijn (wat bij de behringers en rodes niet zo is, die klinken hooguit 2 keer duurder dan ze zijn). dat is de afweging die je moet maken.

overigens is het geen condensator zoals ik al velen heb horen (en lezen) beweren, maar een electret. vandaar de prijs.
 
ja ik weet niet als een op het me aanraadt hecht ik daar toch wel een beetje waarde aan maar als ik naar een goeie opneem mic wil kijken dan moet ik dus naar een condensor mic kijken? ik heb er namelijk echt geen reet verstand van... Ik wil gewoon wat leuke zinnetjes inzingen/inspreken, dat is het idee eigenlijk niet popliedjes opnemen ofzo.. Tuurlijk zou ik wel redelijke kwaliteit willen, maar voor een gangbare prijs... Ik ben maar een arme student..

voor 20 euro kan je mooi proberen! Mocht je een verborgen zangtalent hebben of afstuderen kan je altijd nog een goeie condensator-mic halen. Persoonlijk vind ik eht zonde om voor het inspreken van zinnetjes een mic van 300 euri te kopen, maar das mijn mening eh :D

/0
 
Origineel geplaatst door division_by_0
voor 20 euro kan je mooi proberen! Mocht je een verborgen zangtalent hebben of afstuderen kan je altijd nog een goeie condensator-mic halen. Persoonlijk vind ik eht zonde om voor het inspreken van zinnetjes een mic van 300 euri te kopen, maar das mijn mening eh :D

/0

Lijkt me een goed advies. Een SM58 is een prima ding, gaat een leven mee, maar is toch meer voor live werk.
Neem een goedkope condensator microfoon, maar zorg voor een fatsoenlijk statief, een spin om de mic in te hangen en heel belangrijk, een plopscherm. Het maakt immers niet uit hoe goed je microfoon is als je opname verpest is door plop's en/of statiefgeluiden. Een plopscherm helpt je ook om de afstand mond-microfoon, en dus het volume, constant te houden.
Als je geen analoge compressor hebt zou ik zorgen voor voldoende headroom bij het opnemen. Zorg dat de pieken onder -6 dB blijven, dan heb je voldoende ruimte om het signaal met b.v. een channel-strip plugin te bewerken.
 
Earthworks!
Werkt zoals je oor, m.n. je trommelvlies.

ISPdeRuiter
 
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de E serie van Sennheiser, heb zelf de E855.. werkt prima for me..
 
Origineel geplaatst door omc
Weet iemand of je deze nog kunt krijgen ergens? Op de feedback site is die niet meer te vinden, thomann zoeken levert ook niets op. ;{

misschien wel bij feedback ! even bellen en je weet het.
 
Nou,.... das ook grappig; ik heb het meestal precies andersom. Dan staat het wel op de site maar niet in de winkel. 8o)
Heb ook nog ff op de FB site gekeken maar zelfs uit het de lijst met fabrikanten is 'ie verdwenen....

Tonica (ken ik eigenlijk niet), biedt um wel aan en ook voor 19,95. www.tonika.nl/landscape5-b.htm
Je kan um ook online bestellen www.superlux.biz

Je kan er dus nog wel aankomen en ook ff feedback een belletje geven
 
Back
Top