Akai Boreas

Ik heb eens geïnformeerd bij m'n dealer, de Akai Boreas is bedoeld voor de amerikaanse markt (waar nog steeds relatief veel hardware samplers verkocht worden). De nederlandse importeur heeft geen interesse om 'm hier te gaan verkopen: hij zal namelijk duurder zijn dan de Z8!
 
Ik vind hem persoonlijk meer lijken op een a400/5000 qua kleur en layout.... Zouden ze bij dit type eens niet bezuinigen op AD/DA converters?
ZIP 100 is het meest verkochte type.. 250/750 zijn naar mijn weten niet compatible met 100...
 
Origineel geplaatst door NLS
Ik vind hem persoonlijk meer lijken op een a400/5000 qua kleur en layout....

Layout is krék hetzelfde als die van de Z4... En een A4000 was die niet zilverkleurig/beige i.p.v. dat diepblauw?

Ik denk verder dat ook de convertors dezelfde uit de Z4 en Z8 zijn. Ik zie geen reden waarom Akai andere convertors voor de Boreas zou gebruiken.

Blijft me een raadsel waarom Akai dit toestel wilt gaan verkopen... de pot verf was op zeker?
Blijkt het dus toch waar te zijn, dat veel Amerikanen dom zijn.
 
Wel geinig dat akai weer met een hardware sampler uitkomt
Ik denk dat ik deze wel ga aanschaffen
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Wel geinig dat akai weer met een hardware sampler uitkomt
Ik denk dat ik deze wel ga aanschaffen

De vorige berichten niet gelezen?

De Boreas is identiek aan de Z4, behalve dan de kleur, de zielige zipdrive en de prijs.

Om voor die twee "features" nu meer te betalen als voor een Z8, moet je goed gek zijn, ofwel zeer dom.


De Boreas zal zelfs niet te koop zijn in Nederland naar het schijnt.
 
Ik weet niet of het is opgevallen maar deze akai heeft standaart 8 uitgangen en het schijnt dat de flashrom voor het os verbeterd is waardoor er nog meer en grotere updates mogelijk zijn.
Ik zie dit als een Z8 zonder dat removable scherm
Ga hem wel proberen te krijgen
Pz
 
Je lijkt me dan ook een sampler freak gezien je lijstje met samplers :)
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Ik weet niet of het is opgevallen maar deze akai heeft standaart 8 uitgangen en het schijnt dat de flashrom voor het os verbeterd is waardoor er nog meer en grotere updates mogelijk zijn.
Ik zie dit als een Z8 zonder dat removable scherm
Ga hem wel proberen te krijgen
Pz

Nee die 8 uitgangen daar heb ik niet op gelet. Maar goed dat verandert niks aan het feit dat deze duurder is dan de Z8. Ik zou zeggen ga voor de Z8 met expansie. Wil je de interne fx niet of vind je dat verwijderbare scherm niet ok, ga dan voor een Z4 met 8 extra outputs. Kom je goedkoper uit dan die Boreas, die trouwens enkel voor de Amerikaanse markt bestemd is heb ik gehoord...

En dat het flashrom verbeterd zou zijn, dat zal wel weer een marketing truck zijn van Akai. Trouwens vind jij dit een doorslaggevende feature??? Alsof er elke maand een nieuw OS voor de Z serie uitkomt...
 
Volgensmij zitten er ook betere converters in maar dat weet ik niet zeker.
Ga nog bellen met Sam Ash later vanavond om die info te krijgen
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Volgensmij zitten er ook betere converters in maar dat weet ik niet zeker.
Ga nog bellen met Sam Ash later vanavond om die info te krijgen


Ben je nog verder gekomen met info?
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Gedeeltelijke lijst: (AKAI)MPC2000, 60, 3000, S950, S5000 (EMU) E5000 Ultra, Proteus 2000, Sp1200 (Digidesign) Protools HD3 (Korg) Trinity Rack, Prophecy (Kurzweil) PC88 (Oberheim) Matrix1000 (Studio Electronics) SE1x 2x (Millenia) Origin STT-1 (Lexicon) MPX-1 (AMEK) Purepath Dual Compressor (Focusrite) Green 3, Een hele lading plugins en nog wat andere apparaatjes

:confused: waarom nog een sampler kopen als je er al een hoop hebt? mpc2000, mpc60, mpc3000, sp1200, s5000 etc , lijkt me allang genoeg om goede muziek mee te maken :confused: aan alleen de s5000, mpc2000 en protools heb je al genoeg lijkt me....

Enyo :D

ontopic: de markt is te verzadigd met samplers en sampler software, dit lijkt me dus ook net als de andere een marketing stunt die helaas gaat floppen als hij zo duur word lijkt me.
 
Back
Top