RME Hammerfall Mulitface audio ingang zwak signaal

bluebrain

Idiots!
Lid sinds
1 mei 2004
Berichten
75
Locatie
's-Hertogenbosch
Hoi,
Mijn RME Hammerfall DSP Multiface werkt perfect voor softsynths, maar als ik mijn Korg Triton LE of mijn Boss GT6 gitaareffetenbak op de audio ingangen aansluit, is het ingangssignaal wel wat zwak naar mijn smaak. Ik heb al geprobeerd om de dip-switches van mijn Hammerfall kaart anders te zetten, maar tot nu toe zonder echt bevredigend resultaat. Kent iemand dit probleem en beter nog, weet iemand hier een oplossing voor?

Grtz
 
Heeft de Multiface geen eigen mixer?
Zoja, dan kun je daar het inputsignaal harder zetten.
 
Ja, dat heeft hij wel, maar die moet ik echt helemaal naar boven schroeven en dan krijg ik een redelijk signaal. Leek mij niet normaal om hem zo hoog op te moeten schroeven.
 
Sommige hardwaresynths hebben gewoon een laag volume output.
De bekende jp 8080 is er ook 1 van.
Op m'n mixer draai ik er dan gain bij om het signaal hot genoeg te maken voor opname.
Zonder mixer wordt dat wat moeilijker natuurlijk.



gr. Tom
 
Je zou een compressor kunnen gebruiken waarbij je wellicht helemaal niet comprest maar de makeup gain en of de volumeknop gebruikt om het signaal sterker te maken.



gr. Tom
 
Re: RME Hammerfall Mulitface audio ingang zwak signaal

Origineel geplaatst door bluebrain
Hoi,
Mijn RME Hammerfall DSP Multiface werkt perfect voor softsynths, maar als ik mijn Korg Triton LE of mijn Boss GT6 gitaareffetenbak op de audio ingangen aansluit, is het ingangssignaal wel wat zwak naar mijn smaak. Ik heb al geprobeerd om de dip-switches van mijn Hammerfall kaart anders te zetten, maar tot nu toe zonder echt bevredigend resultaat. Kent iemand dit probleem en beter nog, weet iemand hier een oplossing voor?

Grtz

het is allemaal erg relatief wat je zegt... dus heb paar vraagjes :)

1. hoe ver staat de master out van je synth open
2. welk signaalniveau vind je "wat zwak" (in db)
3. heb je geprobeerd een opname te maken met een andere geluidkaart en hoe verhouden deze niveaus zich tot die van de multiface opnames?

ik ken het probleem zelf niet.
 
Back
Top