HammerFall DSP Multiface audio output level zwak. HELP

bluebrain

Idiots!
Lid sinds
1 mei 2004
Berichten
75
Locatie
's-Hertogenbosch
Hoi,
Ik heb zojuist een Hammerfall DSP Multiface gekocht en aangesloten op mijn systeem. Als ik een softsynth speel gaat alles perfect. Sterk uitgangssignaal via mijn koptelefoon.

Sluit ik echter mijn gitaar effectenbak op een audioingang aan, dan krijg ik een zeer zwak signaal (zelfs bijna niet te horen) via mijn koptelefoon. Ik heb al wat met de dipswitches geprobeerd, maar dat helpt niet echt. Waarschijnlijk doe ik gewoon iets stoms fout, maar ik kan het niet vinden. Kan iemand mij helpen?

Bedankt
 
1>stuur je dan een lijn- of een gitaarsignaal naar binnen?
2>Heb je de mixerinstelling van je hammerfall al eens bekeken?
 
misschien gebruik je een brakke kabel of pluggen met een los contact of zit de plug niet goed in de stekkerverbinding...
 
Het geluid is nu wel te horen, maar nog niet optimaal. Ik vind het nogal zwak. Speel ik via een softsynth, dan is het geluid wel knoeperhard. :confused: Kan ik het inputsignaal van de audiopoorten op de één of ander manier verhogen?
 
Origineel geplaatst door Hazes
1>stuur je dan een lijn- of een gitaarsignaal naar binnen?
2>Heb je de mixerinstelling van je hammerfall al eens bekeken?

?
 
Origineel geplaatst door Hazes

1>stuur je dan een lijn- of een gitaarsignaal naar binnen?
2>Heb je de mixerinstelling van je hammerfall al eens bekeken?

Sorry, ik had je bericht niet gezien..... Hier zijn de antwoorden:

1. Lijnsignaal
2. Ja, input staat op 0.0, output staat ook op 0.0
 
je kunt je multiface op -10dB of +4dB laten werken door intern Jumpers om te zetten. Het kan zijn dat je effect op -10dB werkt en je softsynth op +4dB naar buiten komt. Dit geeft dan nogal een volume verschil. Kijk even in de handleiding van je multiface als je overweegt om de jumpers om te zetten. Dit is raadzaam als je apparatuur voornamelijk op -10dB werkt (meestal ongebalanceerde lijn-signalen) ipv +4dB (de proffesioneel meer gangbare gebalanceerde lijn-signalen).
 
Ik merk dat het signaal van mijn Korg Triton LE wel goed hard binnenkomt.
Vooralsnog komt het geluid uit mijn Boss GT-6 gitaareffectenbak toch nog wel wat zacht binnen. Het aanpassen van de input-gain in Cubase SX helpt trouwens wel wat, evenals het aanpassen van het output signaal uit mijn GT-6 (klein draaiknopje achterop). Ik zal de manual van mijn GT-6 eens raadplegen op het uitgangsniveau.
 
Back
Top