hammerfall 9652 vs multiface

gi_joe

Stamgast
Lid sinds
10 december 2003
Berichten
164
hoi! na een week of 2 te hebben rondgekeken naar info over een geschikte geluidskaart (en de zoekfunctie te hebben gebruikt, voor we dat weer krijgen)
heb ik n vraag.

Ik wil n krachtige lowlatency geluidskaart, die mn cpu zodanig ontlast dat ik met niet al te veel latency veel softsynths/effects en inputs direct in mn software (en er fx op doen) kan gebruiken zonder overloads of haperingen/glitches.
Mn keus is gevallen op 'n hammerfall (hoewel 'n motu me ook wel wat leek, alleen heb ik het gevoel dat n hammerfall wat meer in huis heeft kwa processing kracht (ik zou het graag horen als dat anders is, trouwens!)

Nu heb ik een tweede vraag: Koop ik nu beter een multiface setje (8 analoog in en nog n extra adat voor meer kanalen) Of een een hdsp9652, met 2 of meer losse ad/da converters?!

Ik heb mn oog laten vallen op n fostex converter.. (vc8), is dit n goede aankoop en weegt ie op tegen de rme converters op de multiface?
Daarbij, verschilt de 9652 nu eigenlijk van de dsp die meekomt met die multiface?

En is hammerfall eigenlijk wel de oplossing voor mijn probleem, ik werk met softsynths en hardware, en ik wil dit samenbrengen in m'n pc, zonder mixer. Ik wil dan ook wel graag een kaart die niet op slot slaat als je een beetje overdadig met zware plugins strooit.

Ik wil hier echt even duidelijkheid over hebben, want nergens lees ik nou hoe het ECHT zit.

bedankt, het zou toch mooi zijn als jullie me van n enorme miskoop zouden behoeden, nietwaar! :)
 
Ik zit met precies hetzelfde idee, wil ook een multi I/O geluidskaart kopen. Ik zit helaas met een krap budget en zit voornamelijk te kijken naar een terratec phase 88 (8 ins en 8 outs) wat betreft latency weet ik dat ook niet precies. Ik denk dat ik het kaartje ff ga uitproberen.
 
iemand ervaring met de Hoontech DSP2000 Ik vind de prijs voor wat ie aanbied absurd laag, zit hier een addertje onder het gras? ik las dat ie geen windows XP drivers heeft? :confused:
 
nouja, ik ga vandaag ff wat winkels af, en de proef op de som nemen.

ik denk dat 't n hammerfall/multiface wordt.
ik laat de uitkomst en mn bevindingen nog wel weten als ik iets heb aangeschaft.

die hoontech schijnt best geinig te zijn voor t geld, heb ik vernomen, trouwens. (mocht je 'r wat aan hebben)
 
Ik heb destijds (2 jaar terug) ADAM24 adat convertors gekocht. Bij Peterverspuy voor maar iets van 230 euro per stuk

adam24.gif




http://www.staudio.com/

De Knopjes;

On/Off
44.1/48 Khz
Master/Slave
PhantomPower

Werken net zo goed als mijn Alesis AI-3`s (destijds 700 euro p/s). Hebben zelfs 2 xlr-ingangen met Phantomvoeding en GainPot. Inputs zijn voor in te prikken (makkelijk patchen dus!!!!!!) en outputs zitten achter (8 x jack)

Ga voor deze (even informeren waar te kopen) of neem gelijk de Alesis AI-3 bij F**dback voor 299 (blijft de uitvinder van het ADAT-protocol)

En als je maar een ADAT nodig hebt (8 ins/outs) dan neem je toch de goedkope Hammerfall kaart van 250....
 
Ik merk dat ik meer moet leren, Ik begrijp het onderscheid tussen een ADAT interface en een multiple I/O geluidskaart niet helemaal volgens mij.

Het enige wat ik wil is mijn hardware mixer vervangen door een software mixer zodat ik op 8 kanalen in ook vst effecten kan gebruiken als inserts of sends.

Wat dat met ADAT te maken heeft weet ik niet? zeker zo'n hammerfall begrijp ik dan niet helemaal
 
RME klinkt gewoon erg goed.
En hun HDSP9652 is hetzelfde als de digiface. (plus een draadje tussen PCI kaart en breakout box)
Alleen is het punt dat losse AD converters erg duur zijn in verhouding.
De behringer ADA8000's zijn relatief goed en goedkoop maar andere merken veel duurder.

Er is een redelijke grote markt voor interfaces met 16 ins/outs of zelfs 24.
Dan kun je toevallig ook naar MotU kijken. Maar dan ben je al richting de 2000€ op weg naar een 24IO plus PCI kaart.

Je kunt ook een aantal firewirekaarten kopen. Bijv een presonus firepod voor 755 en als je er 2 koopt dan heb je voor 1500 euri 16 ins/outs wat op zich ook niet duur is. (relatief gezien)

Een HDSP9652 plus 3 ADA8000's kost dan 1260 euri. En is een relatieve goedkope oplossing voor 24 in/out.
 
Origineel geplaatst door bastardsunited
Ik merk dat ik meer moet leren, Ik begrijp het onderscheid tussen een ADAT interface en een multiple I/O geluidskaart niet helemaal volgens mij.

Het enige wat ik wil is mijn hardware mixer vervangen door een software mixer zodat ik op 8 kanalen in ook vst effecten kan gebruiken als inserts of sends.

Wat dat met ADAT te maken heeft weet ik niet? zeker zo'n hammerfall begrijp ik dan niet helemaal

ADAT is niets meer dan 8 digitale kanalen door een glasvezel-kabel (dat ruimt op zeg).
Voor de rest is de kan je gewoon met jack/intrumentpluggen op het rackje instekken, waarna er een glasvezel-kabel naar je geluidskaart gaat
 
ah juist, zoiets dacht ik ook al. Ik neem aan dat je dan een aparte ADAT interface in je pceetje moet pluggen om met die glasvezel om te gaan? of hebben sommige geluidskaarten dit ook al standaard aan boord?
 
Origineel geplaatst door bastardsunited
ah juist, zoiets dacht ik ook al. Ik neem aan dat je dan een aparte ADAT interface in je pceetje moet pluggen om met die glasvezel om te gaan? of hebben sommige geluidskaarten dit ook al standaard aan boord?

Eeh, kijk eens op de site en dan zie je dat de ene 1 x keer glasvezel in/uit heeft en die van 550 euro 3 x glasvezels in en uit heeft. Dat maakt dus 3 x 8 in en uit. totaal 24 in en uit!. :eureka:

Er zit dus 3 x een ADAT interface op die kaart

Dus voor de duidelijkeid de RME HDSP9652

Glasvezelkabel=Lightpipe=Toslink Zoek hier maar eens op :okdan:
 
Back
Top