[Novation] Novation Drumstation

resolution/lo-fi shait

resolution/lo-fi shait

Wat ik zelfs een keer heb meegemaakt is dat de hele sound van alle geluiden op een lagere resolutie eruit kwam. Errug digitaal-lo fi.
Errug cool. Maar niet altijd gewenst...

Wel toen meteen alle sounds gesampled natuurlijk, want, zoals we weten uit voetbal land:

"elk nadeel hep ze voordeel" :L
 
Origineel geplaatst door equate
Je kunt denk ik in het algemeen wel stellen dat een goede DC adapter
aan de volgende voorwaarden moet voldoen:

1. De adapter moet voldoende stroom kunnen leveren voor het betreffende apparaat.
Dit zijn inderdaad het aantal mA. Stel dat een apparaat max 200mA verbruikt,
en de adapter maar 150 mA kan leveren, dan kunnen er dus allerlei vreemde
effecten optreden. Dit is waarschijnlijk ook bij de drumstation het geval.

2. Goede gestabiliseerde voeding. Wat een DC adapter doet is het AC (wissel
spanning) signaal omzetten naar DC (gelijkspanning). Gestabiliseerd wil
zeggen dat er een zo klein mogelijke "rimpel" (een effect wat kan optreden
bij het gelijkrichten = AC->DC converteren van de spanning) op de DC
spanning aanwezig is.

greetz,

equate


hee thnx

het ding heeft +/- 600/800 Ma nodig (weet ik niet zo uit het hoofd) en ik geef nu 1000.

Dat te laag niet goed was wist ik, dat teveel niet erg was is me verteld. That right?

Is het een goed idee, in mijn geval, een "power conditioner" aan te schaffen? Voor al mijn schatjes?
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
hmmm...dat volume probleem ken ik wel ja...bij mij valt dan gehele output terug. De volumeknop staat dan op 10...dan moet je er weer aan draaien en dan werkt het weer...heel vreemd....wat ook wel eens mis gaat, is het editen van verschillende klanken zoals de 909 ride...dan werkt de decay niet.....

dat decay probleem op de ride had ik laatst ook ja... inderdaad.

Weet iemand trouwens of de bassstation deze zelfde shait met zich mee brengt???
 
Een goede voeding kan in principe niet teveel stroom leveren.

De maximale stroom die verbruikt wordt, wordt door het apparaat bepaald, mits de voeding de maximaal te verbruiken
stroom kan leveren.
Je zou er in proncipe dus ook een adapter van bijv. max 3A op kunnen hangen. Toch is dit ook weer niet raadzaam, omdat er dan bij een eventuele kortsluiting een hele hoge stroom kan gaan lopen, die de electronica van het device in rook kan laten opgaan.

equate
 
Back
Top