[Novation] Novation Drumstation

Ferric

Housekabouter represents
Lid sinds
25 mei 2002
Berichten
679
Locatie
Den Haag, mèn dorrup!
Hello,

Ik zit al een tijdje te loeren op een Dumstation (V2). Nu valt me wel op dat aardig wat mensen dat ding in de verkoop doen, tweede hands... nu is mijn vraag: waarom? Voor zover ik de specs en alles erover lees is het een supermachientje...

Grtz, F
 
Verkoop..

Verkoop..

Ik denk persoonlijk dat mensen alleen een drumstation weg (kunnen) doen als ze de betreffende Roland-bakken eenmaal écht in huis hebben.

Maar zelfs dan is het nog een mooie aanvulling op je kit..
 
Of misschien door de aanschaf van een sampler.
Een drummachine kost je meestal nog wel een paar kanalen op je mixer voor EQ en FX en dan is het natuurlijk makkelijker om een al bewerkte bassdrum van een plaat te samplen.
 
Dat laatste lijkt me niet, dat wisten waarschijnlijk al voordat ze de drumstation aanschafte. ;)
 
Combinatie !

Combinatie !

Combinatie is inderdaad het beste. Voor drums heb je aparte kanalen op je tafel nodig.. hoe je het ook wend of keert..

En met een drumstation heb je voor je kick toch samples nodig.. die haal je er toch niet uit zoals je 'm hebben wilt (of je moet heel slim compressen en Eq'en).
 
denk dat de 2 grote voordelen van de drumstation zijn:
* standaard kit met goeie drumsounds gelijk ter beschikking
* knopjes om de boel te editen on the fly...

Olaf
 
Ik heb mijn drumstation weggedaan omdat ik vond dat ie niet genoeg dynamiek had, vooral de kicks.

Met mijn sampler (die ik al had voordat ik de drumstation kocht) kan ik de drums veel meer laten knallen.

Maar ik heb ook nog nooit een 909 of 808 gehad.......

groeten

basicsys
 
moet je mijn bericht maar 's lezen

moet je mijn bericht maar 's lezen

Hij is super super super, ja ik bedoel je kent de specs en als je hem hoort ben je verkocht.... ultra dik.

Maar het ding is supergevoelig voor zijn stroomtoevoer.
Ik hem 'm al aardig wat keren vervloekt, kwaad uitgetrokken en in de kast gedumpt. Hij viel zelfs uit tijdens een live optreden. Imagine.

Lees m'n bericht welke ik net gepost heb....
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik heb mijn drumstation weggedaan omdat ik vond dat ie niet genoeg dynamiek had, vooral de kicks.

Met mijn sampler (die ik al had voordat ik de drumstation kocht) kan ik de drums veel meer laten knallen.

Maar ik heb ook nog nooit een 909 of 808 gehad.......

groeten

basicsys

ik krijg vaak reacties van mensen die vragen hoe ik mij kick zo 'dik' krijg... antwoord is simpel, drumstation.. compressor op de kick, goed eq'en en klaar.
Ik ben nog steeds blij met dat ding, ik heb ook een jomox maar die raak ik alleen aan voor hihats en vreemde percussie, de kick vind ik persoonlijk lelijk en plat, geen power.
 
Gisteren had ik wel iets vreemds. Ik wilde alle geluiden op 1 uitgang hebben omdat mijn mengpaneel vol was en ik geen stereo kanaal voor de drumstation wilde gebruiken. (Natuurlijk had ik ook alles kunnen centeren en dan de linker of rechter kanaal kunnen pakken, maar dat was ik eventjes vergeten.) Ik had een hihatje aanstaan en ik ging er een voor een alle andere geluiden toevoegen aan de output. Bij elke toevoeging daalde het geluidsniveau aanzienlijk. Sterker nog.. Als ik alle geluiden toegevoegd heb heb ik bijna geen signaal meer over. Iemand anders deze 'problemen' gehad?
 
Origineel geplaatst door da goose


ik krijg vaak reacties van mensen die vragen hoe ik mij kick zo 'dik' krijg... antwoord is simpel, drumstation.. compressor op de kick, goed eq'en en klaar.
Ik ben nog steeds blij met dat ding, ik heb ook een jomox maar die raak ik alleen aan voor hihats en vreemde percussie, de kick vind ik persoonlijk lelijk en plat, geen power.

Inderdaad; de kick v.h. ding is niet te evenaren. Ik heb het goedkope nanocompressortje van Alesis dedicated erachteraan hangen; daarna naar het mengpaneel; super. Geen track van mijn loopt meer de band af, of moet ik zeggen "op" :L, zonder een kick uit dit ding.

Zonder ontbreek er iets....
En de dynamiek is gigantisch.

Wel jammer van de beperkte user-programs. Je zit binnen 2 maanden helemaal vol... en er blijft het stroomprobleem...
 
is dat stroomprobleem niet op te lossen door er een goede andere adapter op aan te sluiten met dezelfde specs?

Olaf
 
hebben jullie het nu over de drumstation 1 of 2? en zit er veel verschil tussen deze 2 op de fx na?
 
hmmm...dat volume probleem ken ik wel ja...bij mij valt dan gehele output terug. De volumeknop staat dan op 10...dan moet je er weer aan draaien en dan werkt het weer...heel vreemd....wat ook wel eens mis gaat, is het editen van verschillende klanken zoals de 909 ride...dan werkt de decay niet.....
 
Origineel geplaatst door olafmol
is dat stroomprobleem niet op te lossen door er een goede andere adapter op aan te sluiten met dezelfde specs?

Olaf

Been there....

Ik ben al aan de 4e adapter toe met andere specs. De specs zoals Novation ze adviseert werken ook niet navenant. Je gaat vanzelf "experimenteren" dan... niet met het aantal voltjes trouwens maar met de mA.
Iemand hier verstand van trouwens?
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
hmmm...dat volume probleem ken ik wel ja...bij mij valt dan gehele output terug. De volumeknop staat dan op 10...dan moet je er weer aan draaien en dan werkt het weer...heel vreemd....wat ook wel eens mis gaat, is het editen van verschillende klanken zoals de 909 ride...dan werkt de decay niet.....

Je weet toch dat midi controller 7 de main output setting van de drumstation overruled?

Probeer 's te checken of je nergens een stiekem midi controller 7 signaal hebt staan....
 
Origineel geplaatst door krz
hebben jullie het nu over de drumstation 1 of 2? en zit er veel verschil tussen deze 2 op de fx na?

met name het stroomprobleem zou opgelost zijn.... ahum. (niet dus)

Ik heb het over de 2.
 
Je kunt denk ik in het algemeen wel stellen dat een goede DC adapter
aan de volgende voorwaarden moet voldoen:

1. De adapter moet voldoende stroom kunnen leveren voor het betreffende apparaat.
Dit zijn inderdaad het aantal mA. Stel dat een apparaat max 200mA verbruikt,
en de adapter maar 150 mA kan leveren, dan kunnen er dus allerlei vreemde
effecten optreden. Dit is waarschijnlijk ook bij de drumstation het geval.

2. Goede gestabiliseerde voeding. Wat een DC adapter doet is het AC (wissel
spanning) signaal omzetten naar DC (gelijkspanning). Gestabiliseerd wil
zeggen dat er een zo klein mogelijke "rimpel" (een effect wat kan optreden
bij het gelijkrichten = AC->DC converteren van de spanning) op de DC
spanning aanwezig is.

greetz,

equate
 
Back
Top