Uit mun mailbox: Speedy J returns with a new site and a new album!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
After over a year spent offline, Speedy J returns with a new site + a new album.


'Loudboxer' will be released on CD and Vinyl worldwide on Novamute on 3rd June 2002, the vinyl issue of "loudboxer" will consist of a double album pack containing 200 locked grooves of loops taken from the cd release.


www.speedyj.com is relaunched with more goodies than ever! the site is packed with over 1gig of mp3, quicktime & other data... once you get your head into the nav system, be sure to check out all areas of the site as they`re all full of stuff:
output:
here you will find all of speedyj`s output including previous releases and a complete discography.
update:
be sure to read all the nu`s about speedyj including upcoming releases, collaborations and check out the dates for info on live performances.
gratis:
clear out your harddisk cuz there`s over 1gig of downloadable stuff just for you!
snd features previously unreleased tracks as byte sized mp3s, vidz features video clips made in collaboration with speedyj, apps features all kinds of files for the dj/vj/musician/programmer in you, rmx is the speedyj.rmx project chock full of free mp3 and the archiv is the digital warehouse for the recordings of speedyj`s past live performances.
be sure to check it all out and to make sure your kept up to date, sign up for speedyj.com mailinglist via the homepage!


greets++webmaster


--+/ http://www.speedyj.com %--+
 
Ik kreeg het mailtje ook van de mailinglist. Ik ben meteen even gaan kijken. nouja, even...een half uur: SUPER!

De nieuwe site heeft lang geduurd (volgens mij was het wel 2jaar??) maar het resultaat mag er wezen. vooral de "free rmx downloads" zijn leuk.

Oja, echte "essentiele kennis" (druk op de spatiebalk en dan op je muis) is wel effe wennen; maar wel weer typisch speedy J. Altijd vernieuwend en verrassend.

K ben benieuwd hoe het nieuwe album Loudboxer is, dit belooft veel!
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Ik kreeg het mailtje ook van de mailinglist. Ik ben meteen even gaan kijken. nouja, even...een half uur: SUPER!

De nieuwe site heeft lang geduurd (volgens mij was het wel 2jaar??) maar het resultaat mag er wezen. vooral de "free rmx downloads" zijn leuk.

Oja, echte "essentiele kennis" (druk op de spatiebalk en dan op je muis) is wel effe wennen; maar wel weer typisch speedy J. Altijd vernieuwend en verrassend.

K ben benieuwd hoe het nieuwe album Loudboxer is, dit belooft veel!

Inderdaad. Een heel aparte site, voor de surfer een hoop te beleven en voor de producer ook snoepgoed; remixen maken!

En wat de nieuwe cd betreft; ik ben 'm nu aan het downloaden :duivels:


R.
 
locked grooves? dus je kunt op je tafel oneindig een speedy J loopje draaien? dat is wel heel erg vet voor het betere beat-juggle werk!
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
locked grooves? dus je kunt op je tafel oneindig een speedy J loopje draaien? dat is wel heel erg vet voor het betere beat-juggle werk!

Yup!

Je was niet bekend met het fenomeen locked grooves?

Het begint de laatste tijd steeds meer *in* te raken. De laatste mix plaat (de vinyl-versie dus) van Richie Hawtin, Closer to the Edit was ook 1 brok locked grooves.

Goh...ik heb trouwens nog de plaat Reign in Blood van Slayer (gitaarpluk cq. brulmuziek) uit 1986 waar de uitloopgroef ook gelocked is; het blijft maar regenen :)

Hij's fijn!

R.
 
Mwah!

Mwah!

Op Design gebied wellicht helemaal top, maar ik blijf het vrij moeilijk vinden om goed te navigeren. Ik denk dat veel mensen voortijdig afhaken. Het is te ´ingewikkeld´ voor effe te surfen!!!

Eric
 
skipte ie daar niet gewoon lol

maar hoe zit t dan? hebben die loops allemaal verschillende snelheden ofzo? (meer naar t midden heb je kortere cirkeltjes dus loops)
Ik had t idee al eerder....wist niet dat t ook echt bestond.
Moet je 2 van die platen hebben, en een paar effecten. Dan kun je dus live remixen! (nieuwe vorm van live set? je eigen locked grooves persen en dan je hip hop skills uit de kast halen....wel vet idee toch?)
 
locked grooves?

leg uit.... nu word ik schieuwnierig
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door krz
locked grooves?

Normaal heeft een plaat op een kant 1 groef die in een spiraalvorm loopt, van buiten naar binnen.
Bij een locked groove plaat zijn er meer dan 1 groef aanwezig.
Deze groeven zijn cirkelvormig.
Je kan dus verschillende groeven kiezen die elke iets anders ten gehore brengen.

Als je bijvoorbeeld zelf ooit 's wat wil uitbrengen en je wil op je EP-tje locked grooves hebben dan zijn er wel regeltjes:

Wanneer de plaat geperst wordt op 33 1/3 toeren dan moet je 'groove' een veelvoud zijn van 33 1/3 toeren dus bijvoorbeeld 133,3 bpm (da's 33,3 * 4).

Voor 45 toeren geldt zoiets natuurlijk ook (45*3=135 bpm).

Een beetje begrijpelijk zo?

R.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top