effecten?

Graafmachine

- MPC 60 Pimp -
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
24
Locatie
Amsterdam (Zuid Oost)
Okedan,

Ik heb nu dus een mpc, maar nog geen effecten of compressor. Nu vraag ik me af wat het meest voor de hand ligt om nu aan te schaffen?

Kijk mijn drums moeten wat dikker klinken vind ik nu, kan ik dit bewerkstelligen met een compressor? en zoja, kun je alle drums dan onafhankelijk bewerken, of zijn er geen meerdere ingangen.

Met een sofwtare effect (cool edit) gooi ik er nu reverb over, dus dat lukt wel aardig. Mijn beats moeten eigenlijk wat meer volume en power hebben...

Thanx alvast!
 
Compressor heeft meestal maar twee ingangen, stereo dus.

Maar ik denk dat je beter eerst een effectenbak kunt kopen voordat je aan een compressor begint.

Uiteraard is dit mijn mening, wacht daarom eerst op wat reply's van anderen :)
 
Je kunt inderdaad voor plugins kiezen, maar dat vereist wel een snelle computer met een bijpasende geluidskaart.
En realtime gebruik van affecten is meestal niet zo goed. Al hangt die natuurlijk weer van je pc en geluidskaart af.

Ik kies voor hardware.

Je hebt al erg goede mulieffect bakkjes voor weinig geld.
Kijk maar eens naar de s100 (€ 371)en s200 (€ 622) van Digitech

Voor goede en redelijk betaalbare compressors kun je kijken naar de MDX1400 van Behringer (€ 110) of de nieuwe scom serie van Samson (vanaf € 199)
 
Als je voor iets duurder kiest (en ook beter na mijn mening),
kijk dan eens na DBX266XL en de Alesis 3630!!!


gr. Mario
 
mmm....je kan in de computer veel doen met plugins enzo om individuele samples te bewerken, maar als je bv je beats uit de MPC ook nog een keer vet wilt compressen om het lekker te laten pompen dan heb je toch een hardware bak nodig tenzij je de loop gaat samplen, bewerken en weer je sampler ingooit (waarvan ik het gevoel heb dat dat geen echte optie voor je is)... koop dus een lekkere effectenbak voor je multifx (bv de boss VF1 is echt behoorlijk uitgebreid) en kijk of je met de compressors daarin iets kan....anders is het een optie om er nog een extra compressor bij te kopen....tim kan missschien iets meer zeggen over z'n liefde voor z'n focusrite ;)

Olaf
 
Zeker weten en of dat een strak bakkie is. Heb er eentje en
zal deze nooit en te nimmer weg doen. Dan maar in de
vitrinekast als museumstuk!!!
 
De meeste drumsamples zijn al gecompressed bij het opnemen. Dus als het goed is heb je niet echt een compressor nodig voor die mpc. Kan natuurlijk wel leuk zijn voor wat meer creatieve toepassingen van compressie maar ik zou inderdaad eerst voor een effectenbak gaan.

Wat je dan koopt is helemaal afhankelijk van je budget. Ik heb me al een tijdje niet meer zo in effecten verdiept maar een paar goeie die ik me kan herinneren:

Lexicon MPX100, MPX1, MPX200 enz.
Yamaha REV 500
Digitech S200
TC electronic M-one

Ik heb ook de behringer virtualizer en modulizer gehad. Deze klinken best ok maar zijn van geen meter te editten.

Maak een lijst van leuke apparaten en probeer die 2e hands te vinden. Lekker goedkoop.
 
losse gecompressede drums is nog een heel verschil met een compressor over een mix.....dus die compressor lijkt me toch wel behoorlijk handig..

Olaf
 
Tuurlijk is er een verschil. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat een compressor niet per se noodzakelijk is over drums uit een mpc2000 omdat die dynamiekverschillen niet zodanig zijn dat er gecompressed moet worden. Natuurlijk blijft het leuk om ze te compressen maar als je moet kiezen tussen een compressor of een multieffect apparaat zou ik hier voor een multieffect gaan
 
in de meeste multifx zit voor zover ik weet wel een compressor algo

Olaf
 
ik gebruik 2 x een Electrix Mo'fx en, 1 keer een behringer virtualizer rpo en 2 losse Electro harmonix Smallstone phasers.

de Mo'fx en zijn echt de vetste multieffecten die ik ooit ben tegengekomen, realtimecontrole over alle effectparameters, geen menu's en dial's, gewoon voor iedere functie een potmeter, en ook nog syncable aan midi clock, echt super!

de phasers zijn ook super maar ze doen natuurlijk alleen phaser.
 
hoe gebruik je die mpc eigenlijk ?

Alleen stereo uit of losse uitgangen door je mixer halen ?
Als je losse uitgangen gebruikt kan die nieuwe samson 4-com wat voor je zijn, 4 mono compressors in 1 apparaat. Misschien kan Johnny er meer over vertellen ?
 
Leuk om te horen dat de Lexicon MPX-serie heel wat fans heeft gemaakt! Ik heb zelf een MPX-500 en die vind ik ongelooflijk goed van klank, gevarieerd van presets (prachtige delays!!) en heel makkelijk te editeren. Spijtig dat dit enkel stereo apparaten zijn, want je zou er een heel rack vol van willen.

In de Behringers (die sommigen hier blijkbaar wel handig vinden) heb ik niet echt een goed oog : langs geen kanten te editeren, en Behringer staat toch berucht om zijn noisy outputs?!?!

Kent iemand een goeie FX processor met multi-kanaals in & out? En ja, liefst iets goedkoper dan de Lexicon 960L aub...
 
In de Behringers (die sommigen hier blijkbaar wel handig vinden) heb ik niet echt een goed oog : langs geen kanten te editeren, en Behringer staat toch berucht om zijn noisy outputs?!?

Over dat noisy.... who cares, gooi gewoon de gate dicht !!!
Ken er nog veeel meer die nog duurder zijn ook ;)

Behringer heeft hele goede effecten bakken voor een zeer
betaalbare prijs, zeker de moeite waard om eens een keer te
gaan kijken.

Kijk ook voor recenties bij http://www.harmony-central.com/Effects/Data/

Succes,

gr. Mario
 
Origineel geplaatst door murphi
hoe gebruik je die mpc eigenlijk ?

Alleen stereo uit of losse uitgangen door je mixer halen ?
Als je losse uitgangen gebruikt kan die nieuwe samson 4-com wat voor je zijn, 4 mono compressors in 1 apparaat. Misschien kan Johnny er meer over vertellen ?

Ikkes heb geen 8-out uitbreiding dus gebruik ik alleen de stereo uitgang... wordt wel de eerste volgende aanschaf!

Samson 4-com hhhhhmzzz :)
 
okedan

okedan

bedankt voor jullie reacties... maarre:

Multi effect bak heb ik dus nodig. Maar misschien kan iemand me hier nog even duidelijkheid over verschaffen (vergeef me mijn onwetendheid!)

Reverb en delay kan ik wel via mijn pc doen, das eenvoudig en een goedkope oplossing. Wat maakt een multi effect 19" bakje zo belangrijk behalve deze effecten. Ziiten er goeie effecten op voor mijn drums ?

Enne; hoe werkt zo effect bak dan uiteindelijk, heeft deze twee ingangen ofzo (stereo?) of zijn er meerdere ingangen?
Ik heb namelijk alle uitgangen op mijn mpc 60 mk2 (let wel geen 2000) op mijn mixer zitten. Dus hoe is de aansluiting daarop dan weer?

tjezus, wat lastig... Maar goed. Hoe dan ook; ik wil het sequencen van mijn beats in mijn mpc blijven doen, dus dat is een uitgangspunt. Voor de rest maakt het me niet eigenlijk, ik wil mijn beats wat meer dikte geven, thats's all.

Bij voorbaat dank mensen!!!
 
Back
Top