Hercules DJ console.. Nu eindelijk als midi controller te gebruiken..!

Jazper

Ouwe rot
Lid sinds
27 december 2002
Berichten
799
Ik heb het nergens nog kunnen vinden.. maar het kan zijn dat het nog niet algemeen bekend is..

Hercules heeft nieuwe drivers voor hun DJ console. Met deze drivers is het eindelijk mogelijk om de console als een midi controller te gebruiken.

In Reason werkt het prima.. evenals Traktor.

Zeker voor mensen met een beperkt budget is dit een zeer interessante optie.. want je hebt hem al voor namelijk €180,-

:)
 
en zou dat lekker werken met tracktor dan ?

iemand al iets gezien over die firewire interface van ze ?
reviews ? ofzow ?

txs !
 
Werkt volgens mij wel lekker met traktor.. ben het ook nog een beetje aan het testen.. en volgens mij kun je nu ook DeckA op channel 1&2 zetten.. en DeckB op channel 3&4.. en dan kun je een externe mixer gebruiken..

maar ook dat moet ik nog even testen als ik tijd heb..
 
Origineel geplaatst door MadR
iemand al iets gezien over die firewire interface van ze ?

Nog steeds niet leverbaar.......... (tenminste, bij de 3 zaken waar ik het gevraagd heb, kreeg ik dit antwoord)

ik ben zelf nl ook errug geïnteresseerd in dat ding :)
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik zag hem bij computerwinkel harddata in de zoutmanstraat in DenHaag al in de vitrine liggen

die soundkaart of die dj controller ?

txs!
 
jongens wat vinden we van de geluidskwaliteit ? kan me nog een review van iemand van de interface herinneren maar die was er niet echt positief over ..

en juist dat extren mixen staat me ook erg aan .. vooral in combinatie met tractor

hij is iets van 10 euro duurder dan die indigo van echo
en zijn er al mac osx drivers ? voor 10.2.8 ?

zou ik echt super vinden als de geluidskwaliteit nog een beetje oke zou zijn
niks beter dan een echte controller .. dat gekut met me muis heb ik genoeg van inmiddels !

txs alvast !!
 
Origineel geplaatst door MadR
niemand ???

:)

volgens mij viel het best wel erg mee met de geluidskwaliteit..heb eens een rightmark analyse gezien..... en een franse review gelezen...gewoon ergens in de middelmaat....
 
ah oke .. en wat beschouwen we als middenmaat ? appel standaard audio ? maudio delta 1010 die kwaliteit?
dus nog geen RME multiface dus ?

heb hem gevonden voor 190 euro in spijkenisse
verdomd handig lijkt me dat .. en het mooiste is nog dat er geen faders voor het volume opzitten ..
kan ie direct aan de mengert !

ik ga er maandag maar 1 halen denk ik .. txs olaf ..
 
Origineel geplaatst door MadR
ah oke .. en wat beschouwen we als middenmaat ? appel standaard audio ? maudio delta 1010 die kwaliteit?
dus nog geen RME multiface dus ?

heb hem gevonden voor 190 euro in spijkenisse
verdomd handig lijkt me dat .. en het mooiste is nog dat er geen faders voor het volume opzitten ..
kan ie direct aan de mengert !

ik ga er maandag maar 1 halen denk ik .. txs olaf ..


nee absoluut geen RME of m-audio..denk eerder rond de consumer kaarten van creative...
 
Origineel geplaatst door olafmol
nee absoluut geen RME of m-audio..denk eerder rond de consumer kaarten van creative...

ah oke cool .. zal wel iets minder zijn dan die indigo dj van echo
want die is toch een stukkie duurder .. of niet ?

ik heb iig die controller besteld .. voor 190 euro vind ik het proberen waard ..
en ohja las in een review dat er van die AKM converters in zitten .. das wel weer oke

----
To get the best out of the DJ Console Hercules opted to integrate a soundcard in it. The sound section itself is powered by a AKM AK4529 codec with 2 ADC channels and 8 DAC channels in 24 bits up to 96kHz. There is a Crystal CS8427 circuit for the S/PDIF and a Texas Instruments TUSB3200 for the USB. USB unfortunately is at 1.1 standard offering only 12 Mb per second. The DJ Console is equipped with 24 bit/96kHz converters, it only does run with a maximum sampling frequency of 48kHz and quantification on 16 bits. That's by far the most practical solutions and also sufficient for our usage since we are not professionals. Using 24 bit converters by the way is something that I like as it can uplift performance a notch over a 16-bit converter.
----

ik vraag me trouwens wel af of ie 24bit 96 khz kan afspelen .. dat zou wel cool zijn
moet wel kunnen met usb 1 en dan 2 stereo kanalen denk ik ...
 
180 is niet veel voor een dj console maar hij ziet er zo lullig en lelijk uit.

dj_top.gif
 
Origineel geplaatst door MadR
ah oke cool .. zal wel iets minder zijn dan die indigo dj van echo
want die is toch een stukkie duurder .. of niet ?

ik heb iig die controller besteld .. voor 190 euro vind ik het proberen waard ..
en ohja las in een review dat er van die AKM converters in zitten .. das wel weer oke

----
To get the best out of the DJ Console Hercules opted to integrate a soundcard in it. The sound section itself is powered by a AKM AK4529 codec with 2 ADC channels and 8 DAC channels in 24 bits up to 96kHz. There is a Crystal CS8427 circuit for the S/PDIF and a Texas Instruments TUSB3200 for the USB. USB unfortunately is at 1.1 standard offering only 12 Mb per second. The DJ Console is equipped with 24 bit/96kHz converters, it only does run with a maximum sampling frequency of 48kHz and quantification on 16 bits. That's by far the most practical solutions and also sufficient for our usage since we are not professionals. Using 24 bit converters by the way is something that I like as it can uplift performance a notch over a 16-bit converter.
----

ik vraag me trouwens wel af of ie 24bit 96 khz kan afspelen .. dat zou wel cool zijn
moet wel kunnen met usb 1 en dan 2 stereo kanalen denk ik ...

www.hercules.com gast ;)
 
Origineel geplaatst door isnieZot
180 is niet veel voor een dj console maar hij ziet er zo lullig en lelijk uit.

dj_top.gif


ja dat vinnik ook...wel erg bart smit
 
reviews

reviews

Iemand hem toevallig al x geprobeerd? Ben wel benieuwd naar hoe goed hij werkt met traktor, en of je er beetje behoorlijk mee kan scratchen.... (voor deze prijsklassen dan)
 
tis echt brakke kwaliteit. het materiaal iig. Dan kun je beter je geld steken in een andere midi controller. maarja, dat is mijn mening. Zeker gezien de kwaliteit vind ik de prijs aan de hoge kant.
 
Back
Top