Shoulderkeyboard maken

Synthesist

Getoetst lid
Lid sinds
10 april 2003
Berichten
2.196
Locatie
Twente
Waarschijnlijk ga ik over enige tijd meer optreden met een progressive rock band en nu wil ik een shoulderkeyboard.
zoiets:
005103238l.jpg
is natuurlijk erg vet maar dat kost me veel te veel (455 euro...) en dus wil ik een tweedehands synthje waar ik dan straplocks aan kan maken en een gitaarband. De eisen zijn dat 'ie weinig moet wegen, liefst 49 toetsen (61 staat een beetje lomp of niet?), aanslaggevoeligheid zou leuk zijn (aftertouch hoeft niet) en er moet uiteraard een pitchbend op zitten en ja midi natuurlijk. Ik hou de kosten het liefst zo laag mogelijk...
Heeft iemand hier wel eens zoiets gedaan en welke synth zouden jullie me aanraden?
 
als het goedkoop moet zijn:

Korg Poly 800 (daar zitten dezelfde schijfjes op als op een electrisch gitaar, waar je de nekband aan vast maakt.
 
Ik doe hem niet weg. Maar dit zijn prachtinstrumenten. In 1990 gekocht bij een speelgoedwinkel voor 99 gulden. Belachelijk geluid etc. Maar er zit een midiout op dus hij is prima. Bovendien een pitch, sustain, portamento etc. Ik zie ze nog wel eens op rommelmarkten. Het is wel speelgoed dus goed voor eenmalige optredens. Denk niet iets wat jij zoekt. Bovendien heeft ie maar 2 octaven en is ie nogal lelijk:)
Yamaha%20SHS-10.jpeg


Een Korg Poly800 is idd een betere oplossing. Vooral eind jaren 80 waren de shoulderkeyboards in. Dus ik denk dat je zoiets moet zoeken.
 
Origineel geplaatst door J-Run
Yamaha%20SHS-10.jpeg


Ze zijn idd grappig, maar je hebt er geen :kont: aan.....

2 1/2 octaafs, kleine (brakke) toetsjes, (idd) geluiden waar je spontaan van in je broek pist, enz

maar wel errug leuk om bijv. aan de muur te hangen :)
 
Ja maar wel midi out daarom vind ik hem zo geweldig. Ding is een stuk afval maar ik kan wel mooi mijn tritonrack aansturen met een stuk speelgoed on stage :)
 
Vergeet niet de CASIO cz-101 te checken :P

Dit "speelgoed" synthje is klein, licht, stevig en er kan een gitaarband aangekoppeld worden om hem om te kunnen hangen... er kunnen zelfs batterijen in!
Geen velocity en aftertouch, maar het is wel een monster van een synth (phase distortion synthese)
Kost ook geen drol meer....



(..foto is ikke niet..)
 

Attachments

  • kb-cz-101.jpg
    kb-cz-101.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 75
Mh, deze al eens gecheckt?

Korg RK-100... Af en toe te vinden
tegen een democratische prijs...

korg6.jpg


Axel
 
Yamaha DX 100 heeft ook shoulder straps, en zover ik weet zijn die dingen absoluut niet duur (hoewel ik ze de laatste tijd nauwelijks meer zie op de 2e-hands markt), in ieder geval goedkoper dan bijvoorbeeld een Casio CZ101 of een Roland SH101 (ook een shoulderkeyboard, heren :) ). Midi in/ out/ thru, pitch en modulation wheels, portamento, werkt op batterijen, 192 rom patches, 24 user patches, maar geen velocity en aftertouch op 't keyboard (wel via midi).

steele1.jpg
 
Laatst gewijzigd:
die poly800 en die RK100 zijn stoer. Vooral die laatste... maar ja, ik denk dat je die nooit vindt?
 
Casio AZ1 rocks!!!!!!!!!

Heeft velocity en aftertouch en fijne pitchbenders en modulatiewielen. En een lekker foute "kop" (een soort pijl). Het enige is dat het toetsenbord niet superlekker speelt, je moet echt die toetsen hard en diep indrukken wil je een max velocity halen. Maar verder is ie heerlijk om mee te rocken! Alleen moet je dat woordje Casio even afplakken :).

Groeten,

Rutger
 
Back
Top