ok, wie helpt me herbouw van studio!

bastardsunited

criticus maximus
Lid sinds
16 december 2002
Berichten
210
Locatie
groningen
Ik heb even goed nagedacht, en ben op de volgende ideeen gekomen.

ik wil graag een multiple in (en ook out) geluidskaart ter vervanging van mijn huidige set-up. Momenteel heb ik een spirit mixer met daarop een rs7000 (alle 8 outs) en een microkorg. tussen de rs7000 zitten op 6 outs nog 3 hardware compressors (dbx 266 Xl, een alesis en een ietwat sneue behringer gebruikt als stereocompressor)

Is het een goed idee om de hardware mixer te vervangen voor een multiple in en out geluidskaart? Op deze manier zou ik alle vst effecten op de inkomende audio gebruiken. Bovendien zou ik de vocalen en gitaar die ik opneem bij veel tracks beter kunnen afmixen in het geheel.

ik zou dan kunnen verkopen: behringer compressor en enhancer, spirit fx folio 16 kanaals, dmx6 fire geluidskaart. (de DBX en Allesis wil ik houden die zijn erg fijn namelijk 8) )

dan zou ik moeten kopen: een geluidskaart met ongeveer 16 inputs (outputs maakt niet echt meer uit dan) en een goede hardware controller voor faders en eq. Omdat ik verzot ben op het draaien aan eq knoppen :D

kan die financieel uit of moet ik dan enorm geld bij leggen, en is het uberhaupt wel een goed idee? of lever ik juist heel veel in?

ik ben benieuwd naar jullie ideeen.
 
hoe snel is je pc ?
 
wat ik dan zou denken, is een 8 bus mixer, en dat naar een 8in 8 uit kaart doen. Ik heb zelf ook de RS 7000, toevallig.
Anyway, wua geluidskaart heb ik een terratec ews 88mt, 8in 8 uit, werkt prima.
Via de bussen kan je dan naar de individuele ingangen sturen.

Laat ik nou toevallig een goeie voordelige 8 bus mixer te kopen hebben staan !
Soundcraft spirit studio 24.8.2 voor 900 euri, in superstaat, check https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=28984
 
pc is amd athlon 2200 met slechts 512 mb intern(maar kan eenvoudig geupgrade worden uiteraard)

Ik ben net ff bij muziek-zaakje geweest en advies gevraagd (tonika voor de groningers)

de budget oplossing is een phase 88, ik ga nu ff wat reviews lezen van de kaart. 8 ins/outs daar kan ik redelijk mee leven. Ik bedacht deze set-up vanwege de mix voordelen (qua vst effecten ed. en qua ruimte dus die 8 bus mixer van niel zal lastig gaan ;) )

ik schat het budget na verkoop van de goederen (spirit folio 16 kanaals mixer, behringer compressor, behringer enhancer en dmx 6 fire) zo rond de 500 euro met misschien nog eigen extra inleg van 100 euro ofzo

dus 600 euro max, nog andere suggesties?
 
oh ja, ik heb mijn eisen al verlaagd naar 8 ins/outs meer ins blijken nog veels te duur te zijn, tenzij iemand andere ideeen heeft
 
je kan ook 2x een 8in8out kaart gebruiken natuurlijk,vaak wordt dat ondersteund,bij terratec iig ook...soms is dit goedkoper dan 1 kaart met 16 in/out
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
je kan ook 2x een 8in8out kaart gebruiken natuurlijk,vaak wordt dat ondersteund,bij terratec iig ook...soms is dit goedkoper dan 1 kaart met 16 in/out

Klopt ! was ik vergeten te zeggen :) de ews 88mt kan tot 4 kaarten gekoppeld worden = 32 in en 32 uit ... + 4 midi in en 4 midi uit natuurlijk :)
 
Is de 01x nix voor jou?
 
2de hands 01v met mLAN kaartje?

Dit geeft je 16 analoge I/O (gear) & 16 digitale I/O (PC) over firewire.
 
wat voor prijs praat je dan over?

bovendien ben ik dan erg bang dat de leercurve nogal hoog begint te liggen. Los daarvan zoek ik inderdaad en combinatie van software meerdere inputs en een control-surface
 
Moet tegenwoordig wel te scoren zijn voor zo'n 500-600€ voor de mixer.
Voor de 16 kanaals mLAN kaart zal je toch nog moeten wachten tot de zomer...
 
$399 Complete (Note: After you pick yourself up off of the floor, you can order below)


haha, ze hebben wel humor
 
Ik zou een 2de hands MOTU 2408 kopen, dat kan je al scooren voor 400 a 500 Euro.
je hebt dan 8 analoog in/uit, maar ook 3 x TDIF of ADAT digitaal interfaces, via goede software maar een latency
van 4 ms. zeer goede geluids kwaliteit en een 19"" rack systeem.
Je kan dan altijd later 2 andere interfaces bij kopen en het zo groot maken als je wilt.
koop je dan ooit een goede digitale tafel kan je hem ook nog optimaal benutten.

Ik heb een systeem met 2 x 2408 en 1 x 308 wat voor 16 analoog In/uit en 48 X digitaal I/O op de 2408 gebruikt.
Samen met een tascam digitale tafel heb ik dan 48 digitale kanale die ik kan gebruiken.

Ik ken veel kleine studios die op een Motu 2408 draaien met een leuke digitale tafel.
Je bent dan al voor minder dan 1000 Euro klaar.
 
Origineel geplaatst door r.5
2de hands 01v met mLAN kaartje?

Dit geeft je 16 analoge I/O (gear) & 16 digitale I/O (PC) over firewire.

Met die 01v kun je max 8 in/out kanalen aan digitaal.
Dus dat gaat niet lukken.


Die 01x of Tascam firestation zijn 2 van de meest voor de hand liggende oplossingen. Die beginnen bij 1300€ want die Tascam is in de aanbieding bij Music store Koeln.

Maar veel inputkaarten zijn duur. En als je met Terratec en aanverwante goedkopere merken gaat werken dan lever je in op geluidskwaliteit. Als je dat niet erg vind dan kun je daarvoor gaan.
 
Back
Top