Beginnen met produceren.

Origineel geplaatst door Bubbles
Zo zijn jullie denk ik allemaal wel begonnen (de hardware mensen) of niet dan? Dacht ik wel :D.

Ik hoop dat ik niet weer wat mensen op hun edele delen heb getrapt :D,

Bubbles

Eeeeuh....nee......

Toen velen begonnen hier, bestond het woord softsynth nog niet. Maar daar gaat het helemaal niet om...

Wat hier al eerder vermeldt is, "het beste uit 2 werelden", is wel een aardige keuze. Ook is het zo dat de grens tussen software en hardware helemaal niet meer zo scherp is. Software kun je bedienen met hardware-controllers en hardware is vaak een zooitje DSP's waar software op draait.

Probeer eens een knappe muziekzaak uit, en ga daar es fijn een middagje spelen met wat bakjes.

:)
 
Origineel geplaatst door Bubbles

Ik hoop dat ik niet weer wat mensen op hun edele delen heb getrapt :D,

Bubbles

wij synthforummers hebben ondertussen stalen cojones :D :D

misschien kwam het al aan bod, maar waar ik ook aan dacht... als je als beginner iets koopt met knopjes om te
beginnen... is het misschien leuk als je iets koopt wat min of meer prijsvast is endat je terug kan verkopen als
het je nie zo aanstaat.
In dat geval denk ik bvb aan de yamaha rm1x en de mc505... beiden zijn goeie instapmodellen volgens mij
en als ze je nie liggen kan je ze voor ongeveer dezelfde prijs terug kwijt.

just a thought among the rest 8)
 
Ik kan de yamaha rm1x van harte aanbevelen, gebruik door het ding helemaal geen pc meer in mijn setupje.

Heb de mijn 2e hands voor 350 euro o.i.d. gekocht.

Druid
 
ik zou lekker door blijven gaan met software tot je ook daadwerkelijk wat kan met je muziek.

tegen de tijd dat je het gevoel hebt dat je echt ALLES al eens hebt gedaan met je pc/software (bij mij duurde dat wel een jaar of 4) is het misschien n mooi moment om te investeren in n emmer prijzige hardware.

uiteindelijk zal je toch wel *iets* met software moeten doen (sequencen, bijvoorbeeld), er zijn waarsch mensen die er anders over denken hier, maar een computer is toch behoorlijk makkelijk als je iets leuks wil maken.

MIJN GROOTVADER ZEI ALTIJD! als je iets doet moet je 't goed doen, en voor je 't weet ben je arm en weet je helemaal niet meer wat je met je spullen moet.

1 synth is vaak niet genoeg voor leuke tracks, en wil je er 1 bij, dan heb je 'n mixer nodig, en als je eenmaal n mixer hebt wil je fxbakken, et cetera ad nauseam.

maargoed. :) ALS je dan wat koopt, koop dan gelijk eoa monster waar je over 10 jaar ook nog blij mee zou kunnen zijn. (iets dat ik met n groovebox of plastic ruimteschip niet gauw zie gebeuren.)
 
Heej,

ondertussen staat er naast mij al een CS1X te blinken... Die heb ik gekocht van een synthforum lid voor 180 pleuro.
Binnen kort ga ik cubasis deze kant op halen van thmomann, voor 52 euro en dan nog verzendkosten erbij.

Dus ondertussen ben ik eigenlijk al begonnen met HARDWARE, en niet begonnen met PRODUCEREN (om iedereen maar weer eens te laten zien dat ik niet denk dat ik een of andere topproducer ben, nu ik hardware heb)...
Op internet word ik meerdere keren verkeerd begrepen :S.
Naja, iig iedereen bedankt voor aale reacties.

Bubbles
 
Back
Top