[Het Grote Help-Christov-Met-Zijn-Kleine-Bureau Topic]Desk bouwen met beperkte ruimte

Plaats ook ff een foto als het allemaal af is kameraad! Ik leef met je mee, ik heb ook een veel te kleine kamer, maar als je het een beetje goed inricht is het wel enigszins te doen he.. mijn volgende ruimte-winnende slag is het aanschaffen van een flatscreen die ik tegen de muur boven m'n bureau schroef zodat ik weer een hoop bureauruimte win. Alleen nog ff sparen..

Abu aka Gee el A-tsj :doei:
 
Tip1: Frees met een bovenfrees de kantjes van het MDF mooi rond, dan heb je geen lelijke scherpe randjes de makkelijk gaan breken maar mooi design spul.

Tip2: Lak het mdf (nadat je met grondverf gegrond hebt) met een verf op waterbasis (stinkt niet en droogt snel) om je mdf kastje een mooi uiterlijk te geven.

er is niets lelijkers dan MDF met blanke lak bewerkt dus kies een leuk kleurtje.
(kijk maar naar de studio van rank-1, dat begrijp ik dus echt niet, maar goed)

om je een idee te geven wat je MDF kan check deze link:

http://www.home.zonnet.nl/triple/

(jah ik ben meubelmaker)

(wie zei nou dat je met mdf niets kon? )
 
Sorry dat ik even met mijn vraag deze thread kom binnenvallen, maar hij past hier volgens mij prima en ik ga voor zoiets "onbenulligs" geen nieuwe thread maken.
Ik ga dus ook m'n eigen bureau maken, heb al helemaal idee hoe het moet worden, ik moet alleen nog weten hoe breed zo'n 19" rack-unit is in cm's. Is het gewoon letterlijk 19" converteren naar cm's of zit er toch iets van speling ivm, de rackophanging etc.

Ik zal het even illustreren :)

|| ... o[][] :::I ||
|| <---???---> ||


Nou, wat ik me dan afvraag is: hoe groot is de afstand die de pijltjes aangeven, van de linkerplaat, tot aan de rechterplaat. Hoeveel plaats moet ik daartussen vrij houden om daar een 19"-rackunit in te hangen?
PS: voor de leken onder ons, de bovenste regel van de 2 moet iets versterker/synthesizer-achtigs voorstellen :D [ik had even zin om me uit te leven]
Maareh, hier is vast wel iemand met het antwoord? :engel:
 
img_0005.jpg


zo ziet het er nu dus uit

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=390627#post390627 staan meer fotos voor geintereseerden
 
Nais Chris :okdan:

Heb je eigenlijk wel genoeg beenruimte ?

Tipje:
Kabeltjes kun je aardig wegwerken door onder in 'n plank een schroefoog te draaien en daar de kabels aan vast te knopen met zo'n vuilniszak-dichtbind-ding.
 
Back
Top