[Het Grote Help-Christov-Met-Zijn-Kleine-Bureau Topic]Desk bouwen met beperkte ruimte

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
[Het Grote Help-Christov-Met-Zijn-Kleine-Bureau Topic]Desk bouwen met beperkte ruimte

Nu ik krijg binnenkort een andere grotere kamer in het ouderlijk huis, maar toch wil ik het wat compacter maken(wil bank in mn kamer plempen en nog wat redenen)

De maten van de muur waar ik het bureau met de rug tegen wil zetten zijn:
404-98(bed)--90(Ikea kast)-80(bureau)-29(speaker)=107

nu ivm met speling etc...verwarmingsbuizen enzo is 1 meter het maximum
ik wil het graag zelfbouwen maar als een bureau bestaat wat aan mijn eisen voldoet is dat ook goed (mits het niet te duur word)

wat ik er dan allemaal op kwijt moet? 1 beelscherm van ongever 40x40 cm, een pc (maar die kan eventueel ook wel op de grond of iig in een bak onder het bureau) een toetsenbord en muis, een midikeybaord(2 octaavs) en in de toekomst ook nog een setje monitoren

graag wil ik dus dat het midiklavier en toetsenbord boven elkaar staan, nu moet ik namelijk stukje rijden met mn stoel en is niet handig, dus dan zal het bureau of aardig breed, of ik moet zon uitschuif la maken/kopen.

mijn idee totzover was (van onder naar boven)

(uitschuif la voor keyboardje)
bureaublad met daarop keybaord en muis
(verhoging voor keybaordje)
1 of 2 - 5 unit rackkasten, anders 1 ruimte open voor stereo/platenspeler)
toplaag voor monitoren en beeldscherm

hoe haalbaar is dit, waar kan ik beste hout halen, welke hout, ervaringen met bouwen, waar je rails koopt, iemand ideeen nog etc...

post het in het grote help christov met zn kleine bureau topic :D !
 
Laatst gewijzigd:
Speaker verplaatsen en Ikea Jerker meubel met aanvullingen kopen.

Klaar!
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Speaker verplaatsen en Ikea Jerker meubel met aanvullingen kopen.

Klaar!

idd, waarom moelijk doen als het makkelijk kan, de jerker heeft alles wat je wil, je kunt em helemaal aanpassen naar eigen smaak ( verhoging voor pc scherm, monitorplank enz...) , alleen heb je dan nog niet de rackkasten.
 
Re: [Het Grote Help-Christov-Met-Zijn-Kleine-Bureau Topic]Desk bouwen met beperkte ruimte

Re: [Het Grote Help-Christov-Met-Zijn-Kleine-Bureau Topic]Desk bouwen met beperkte ruimte

Origineel geplaatst door Christov



(uitschuif la voor keyboardje)
bureaublad met daarop keybaord en muis
(verhoging voor keybaordje)
1 of 2 - 5 unit rackkasten, anders 1 ruimte open voor stereo/platenspeler)
toplaag voor monitoren en beeldscherm

hoe haalbaar is dit, waar kan ik beste hout halen, welke hout, ervaringen met bouwen, waar je rails koopt, iemand ideeen nog etc...

post het in het grote help christov met zn kleine bureau topic :D !

Je hebt zelf toch al een prima idee? Je zou bijvoorbeeld MDF kunnen gebruiken en het bij een goede doe-het-zelf-zaak op maat laten zagen. Moet je er wel voor zorgen dat er een soort frame of een paar balkjes onder zitten tegen het doorzakken van het blad. Je kunt dit vervolgens schilderen (wel even een speciale grondverf gebruiken anders trekt alle verf in het MDF). Zorg ervoor dat je het op een goede hoogte instelt (bijvoorbeeld met poten of aan de muur) en rond de randen af (ergonomisch wel zo prettig). Rackrails kun je bij de betere muziekzaak wel kopen of bestellen. Als je MDF wilt verlijmen kan dat met witte houtlijm en dan moet je het even klemmen met een lijmtang. Schroeven kan natuurlijk ook. Dan is voorboren vaak wel handig. Wellicht is een kant en klaar bureaublad met de door jouw gespecificeerde afmetingen ook wel te koop. Je zou misschien je speakers nog aan de muur kunnen bevestigen; heb ik ook een tijdje gehad. Zou ik wel een paar steunen kopen die je goed kunt richten....

ff offtopic; op de voorpagina staat je thread als volgt: "het grote help christov met zijn kleine "
lol :D
 
Je zou misschien je speakers nog aan de muur kunnen bevestigen; heb ik ook een tijdje gehad. Zou ik wel een paar steunen kopen die je goed kunt richten....

helaas kan dit dus niet ivm e afmetingen, recht van het bureau komt namelijk een kast te staan


ff offtopic; op de voorpagina staat je thread als volgt: "het grote help christov met zijn kleine "
lol

hahahahaha briljant

bedankt, zeer handige info

verder nog iemand tips?
 
Als buroblad kun je ook een (evt 2e-hands) aanrechtblad gebruiken.
Die zijn gruwelijk stevig en sommigen hebben ook nog een makkelijk opstaand randje aan de voorkant.
(tegen afrollende schroefjes, pennen, enz)
 
Koop dus nooit MDF...waardeloos als het om stevigheid/stabiliteit gaat.
Koop underlayement, is echt hout.....erg goedkoop als je dan effe wat ontwerpt en de afmetingen noteerd kunnen ze het in de bouwmarkt direct voor je op maat zagen.

Je hebt mijn constructie toch wel eens gezien......dat had ik helemaal gemaakt van underlayement.
Je moet wel effe nico'en (maar dan zonder dat vreselijke accent ;) ) en dan heb je ook wat !!
 
nou ik heb gewoon een desk gebouwd van mdf.. daar kan je zelfs bovenopstaan. simpel, easy en vooral goedkoop. ik zou geen ikea geval willen. zit je gelijk met ergonomie... 17" monitor moet op ongeveer 90cm van je afstaan. handen moeten volledig op je buro kunnen leunen. enz enz.. rechte houding voor je beeldcherm sis ook gewenst...
 
OFF: moet iemand hem voor je vasthouden?:D :D

het beste is zelf maken. en wil je de kosten binnen de perken houden: ga naar de Hornbach. Kijk eerst of je daar tussen de meubelplaten de goede afmeting vindt en anders laat je een plank zagen. Wat poten kopen, eronder schroeven en:klaar!

wel 1 ding waar je rekening mee moet houden: als ik zo kijk wat je allemaal wilt, wordt het een aardig gewicht op dat bureau. Dan volsta je niet met gewoon 4 poten dat blad in te draaien, want dan gaat ie doorhangen. Dan moet je met verstevigende latjes gaan werken, kijk maar eens hoe dat gedaan is bij bv. je keukentafel...

suc6 in ieder geval!
 
Origineel geplaatst door C-Code
Koop dus nooit MDF...waardeloos als het om stevigheid/stabiliteit gaat.
Koop underlayement, is echt hout.....erg goedkoop als je dan effe wat ontwerpt en de afmetingen noteerd kunnen ze het in de bouwmarkt direct voor je op maat zagen.

Als je een plank mdf neemt en onder elke hoek een paal zet is het idd niet stevig nee.... Ik zei ook dattie een soort frame of verstevigingsdeel onder het blad moest maken tegen doorzakken. Overigens kun je ook dik mdf kopen en dat is natuurlijk een stukkie steviger. MDF heeft voorts een mooi glad oppervlak en is makkelijk te verwerken wat het ideaal maakt om zelf iets mee te knutselen.... (en ik spreek uit ervaring)
 
toevoeginkje:

Underlayment splintert.......

18mm MDF voor rackjes en 22mm voor een werkblad werkt errug fijn !
 
Origineel geplaatst door Christov
is underlayement een houtsoort of?

Ja, is een soort plaatmateriaal, vaak gebruikt om dakbeschot te maken. (houten platen waarop later dakleer gefikt wordt)

Het is idd errug stevig, maar niet zo fijn te bewerken als mdf.
 
aha de nieuwe kamer is geverft en al! ik denk eraan om een mikael bureau van de ikea te halen, deze is 77 bij 50, met een uitschuif la erin en een bak boven grond voor een pc en wieltjes om rond te rijen, ik zal dan wel mn beelscherm moeten draaien maar dat zou geen probleem moeten zijn ansich

mn midiklavier, beelscherm en rackje komen dan bovenop te staan, muis en keyboard in de uitschuifla

het kreng kost 40 euro en dat ben ik anders ook wel aan hout en verf kwijt toch?

iemand anders nog een goed idee?
 
Schaf je een wentelarm aan voor je monitor, heb je weer ff wat meer tafelbladruimte.

Succes met je kleine hehehe!
 
Back
Top