Trackie opnieuw gemasterd

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Hier een track van mij die al eerder gepost was. Maar ik was er niet tevreden mee.
Heb hem opnieuw gemasterd en nog wat dingen veranderd. Ik ben vooral benieuwd wat jullie er technish van vinden.

Gear used:

Virus-C, sample van de machinedrum, cubase + plugins en nog wat percussie samples.

http://home.worldfora.com/~resonance/Zero1-Deeper-Inside-version1.mp3

Alvast bedankt voor het luisteren.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt allemaal mooi helder en strak. Maar de melodieen en baslijnen passen niet echt goed bij elkaar vinnik. En de groove mis ik ook wel een beetje.
 
Gated synthgeluid is lekker.
Je leunt er echter te veel op, er gebeurt te weinig omheen.
Technisch en muzikaal gezien moet je er veel meer effecten omheen bouwen en zeker veel meer drumpartijen.
Heeft potentie door die lekker arpeggio synth maar is niet af.
Een goede break die naar een opbouw met verwachtingswaarde mis ik ook.
Luister gewoon eens naar een track die in hetzelfde genre zit en het in de clubs/charts goed gedaan heeft.
Ik noem dit een goed idee cequ pré-productie. En dan nu werken om er een dikke track van te maken.



gr. Tom
 
hoi,

ik vind wat er ligt lekker als basis. komt hier ook wel goed door over me monitoren, alleen een tikkeltje "dof". de gated synth lijn vraagt erg veel om aanvulling of anders dient ie als aankonding voor het middenstuk waar de iets bij moet komen wat hem overneemt en later druk je die gated synth lijn der weer bij.
de open hihat die gebruik wordt na de break vind ik niet echt speciaal. en der mag wel wat meer kadans inliggen.. dus een wat vettere percussie loop.
desalnietemin zie ik best wel mogelijkheden met dit nummer, maar vraag me af of je het hier bij wil laten of dat het echt een serieuse poging moet worden.. ik denk het laatste en dan zou ik de boel nog wat flink aandikken dus met percussie elementen en een spannende main lead vanaf het midden, waarna nogmaals het gated geluid weer terugkomt na een tijdje...wat fx kan je altijd nog toevoegen..

suc6 en ga ermee door ;)
 
Back
Top