[Hiphop remix] ILLBiLL - Gangstarap christov remix

minimale sfeer - goed.
de rest - slecht. weake snare, te veel storende bass in de kick en de scratches zijn vaak te herhalend en op een vervelende manier uit ritme. te kort om echt als track te analyseren, meer een loopje.

keep on truckin'!
 
Lekker chill die rhodes, maar voor de rest, die snare mag idd wel harder, en bij deze vorm van hiphop had ik de drums ook wat anders neergezet, er zit nu niet echt een funk in, en dat mis ik eigenlijk wel. Daarbij zou ik niet de hele tijd die "lange" bass gebruiken op de kick. Die kun je beter eens in de 4 tellen ofzo gebruiken.Nu vind ik het een beetje irritant. Dus kijk nog ff naar de beats, haal die snare een keer door een compressor en die scratches zou ik er uit halen.
 
Dope!

Ik zou die eerste scratch niet weghalen want die is goed, maar die tweede. Rest is ook ok.

Is het de bedoeling dat er geen frequenties zijn na 15 KHz? Want die zijn er gewoon nie!
Ik zou ook wat meer in de 90-100 Hz gooien met een hoge Q en goed compressen, die hats gaten of opniew knippen want daar zit een tik in, tenzij het bedoeld is natuurlijk :)

Voor de rest dope hoor.
 
Is het de bedoeling dat er geen frequenties zijn na 15 KHz? Want die zijn er gewoon nie!
Ik zou ook wat meer in de 90-100 Hz gooien met een hoge Q en goed compressen, die hats gaten of opniew knippen want daar zit een tik in, tenzij het bedoeld is natuurlijk

wat is een hoge Q? en was het nut van frequenices weggooien die er niet zijn? :confused:
 
Ten eerste : er zit dus geen hoog in je nummer. Na de 15000 Hz is er niets meer.
Ten tweede : Q is het gebied rondom de frequentie. Je bepaald daarmee de stijlheid van het versterkingsgebied van je frequentie.

Voor de duidelijkheid een plaatje :)
 

Attachments

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    54,5 KB · Bekeken: 37
15000 Hz en daarna niets meer plaatje
 

Attachments

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 35
volgende keer als je een acca wilt mixen neem dan niet 1 van Ill Bill, goeie rapper hoor, daar niet van, maar het i smoeilijk om een beat op zijn stem te maken. Ill bill past zijn flow aan op de beat en erg ook, zo erg dat het bij jou soms erg offbeat klinkt. Neem bijv Big L of Mobb Deep lekker simpele flow
 
Back
Top