Motu 24I/O clipt bij opstarten pc

Meizo

Others call it Lounge
Lid sinds
4 mei 2004
Berichten
383
Locatie
Amsterdam
Mijn Motu 24I/O gaat soms zwaar over z'n nek als ik windows XP binnen kom (alleen de eerste 8 uitgangen|). Hij staat dan helemaal in het rood keiharde ruis uit te sturen. Weet iemand of dit aan de Motu of aan de pc of aan windows ligt? Ik heb namelijk het vermoeden dat er misschien een scheurtje in m'n moederbord zit (want m'n pc doet wel vaker rare dingen bij het opstarten).

Alvast bedankt voor de wijze raad!
 
Heb je al geprobeerd om te wachten tot windows volledig opgestart is vooraleer de Motu aan te zetten? Kan iets met clock te maken hebben.
 
Normaal gesproken moet je je 'randapparatuur' aanzetten voordat je je computer aanzet, omdat het anders niet herkend wordt, maar het valt natuurlijk te proberen.
 
Ik denk dat ik wel weet wat het is... een beetje knullig probleempje waar ik (nog steeds) niet van weet hoe op te lossen.
Het zit zo, als je de pc opstart dan staat de MOTU nog in 'stand-alone' modus waarbij het monitorings-volume van de inputs nog wel aan staat. Zodra je pc is opgestart pakt hij pas de settings zoals jij ze hebt afgesteld op de pc; je hebt waarschijnlijk de input monitoring uit staat.

Het is dus een feedbackloop via je mengtafel.

Mijn oplossing hiervoor is als ik m'n pc afsluit de main-volume van de mengtafel niet vergeten naar beneden te schuiven en pas weer omhoog schuiven als de pc (en dus de motu) is opgestart

(de motu aanzetten als windows is opgestart is idd ook een optie)
 
Laatst gewijzigd:
Zeg... ben jij niet die jongen van wie ik ooit z'n windows cd'tje "geleend" heb? }:| en toen ik die installeerde precies dezelfde problemen als jij had... zoals het niet herkennen van bepaalde hardware af en toe bij het opstarten en dat logic er zomaar af en toe uitklapt en soms wat spontane hard-resets???
Ja he ;)

Ik zou zeggen... installeer windows eens opnieuw, maar niet van jouw windows-cd, want ik heb echt het idee dat dat het probleem is (en dan graag wel als standard-pc installen he).

En het is trouwens geen feedback-lus met z'n mengtafel, aangezien hij z'n motu als "mengtafel gebruikt" en z'n mengtafel alleen als microfoon-preamp. Hij heeft dus z'n direct outs van z'n tafel niet in gebruik... maar dat terzijde...

Succes!
 
He Bobske!

Hoe weet jij dat nou? Jij hebt toch helemaal geen Motu 24I/O!?!?!? Of ligt dat eraan dat je zo vaak bij mij in de studio vertoeft? :D Ja, ik weet het, ik moet opnieuw installeren, maar ik vind het toch vreemd dat 'n normale windowsversie dit soort problemen geeft. Ach ja, even backuppen en gaan met die banaan! :P
 
Back
Top