Techno producing tips in Reason gevraagd

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - Belgiƫ
Hoy Muziekliefhebbers,

Aangezien mijn favoriete muziekstijl Techno is, probeer ik dit ook te maken met reason. Ik ben op zoek naar tips van mensen die reason ook gebruiken om techno te maken. Vooral info over het gebruik van die typische techno fx (filters,...) , programeren van lekkere beats, hoe je bevoorbeeld die lekker zuigende techno basslines maakt, enz zijn altijd welkom.

Hoe doen jullie het?

Alvast bedankt
 
Origineel geplaatst door Steve303
Misschien wordt het toch eens tijd om met cubase te leren werken. Zijn de mogelijkheden daar dan zoveel beter bij om techno te maken?
Eigenlijk maakt het ook geen zak uit, alleen heb je bij Cubase de vrijheid om VST's in te laden (en met ReWire zelfs complete Reason-sessies). In Cubase heb je niet die leuke Dr. Rex-interface en zo'n 909-achtig geval makkelijk voorhanden - en da's toch wel lekker met sequencen. 't Duurt wat langer eerdat je loopjes ineen hebt (in het begin, tenminste, neem ik aan).

En wat is die side chain compressor nu precies?
Kort gezegd : Die laat een ander signaal het volume van het hoofdsignaal regelen. Dus, als je bijv. een pad-geluid hebt dat constant klinkt qua volume en je smijt er met side-chain een basdrum tussendoor *hoef* je die basdrum niet te horen, maar 'duikt' de pad qua volume wel even naar onder. Als je het extreem doet kun je zelfs een soort trigger-achtig signaal krijgen - bij elke volumepiek van de side-chain wordt 't volume van de pad naar 0 geknald.

Maar is side-chainen zelfs niet met een of ander routing-truukje uit te voeren?

Maar wat maakt techno? Reason maakt geen techno voor jou, net zomin als Cubase dat doet. Techno maak je zelf, en je kunt hoogstens Cubase prettiger vinden om mee te werken; maar da's dan ook helemaal je eigen beslissing.
 
Ik voel me nogal beperkt in mogelijkheden in reason; hierdoor maak ik volgens mij nogal simpel klinkende nummers (denk ik). Ik ga toch ff proberen om Cubase te leren aangezien het mijn bedoeling is om iets professioneler te gaan werken.
Zal dit weekend dus maar ff gaan shoppen en hopelijk thuiskomen met Cubase Sx2.0 ofzow.

Alvast bedankt voor de info.

Productietips in cubase zijn nu natuurlijk altijd welkom.
 
ik zou zeggen zorg eerst eens voor een goede bak refills , met de dance mega drum refill bijv kun je bij voorbeeld sampels van allen enigsinds bekende dance drum machines downloaden.

En als je je reason track klaar heb kun je met bijv t-rex je track afmixen... daarmee kun je m moddervet laten pompen.

ik maak zelf detroit techno en abstractere stuff, maar ik ben erg blij met reason, ga ook gewoon lekker aan je knoppen klooien, en : de tip van de eeuw gooi je hele redrum per geluid of een mengpaneel, dan kun je naar hartelust klooien met effecten etc etc... elke sopund van je beat helemaal z'n eigen toon regeling etc etc.....

reason rocks !:halleluja
 
Back
Top